PITANJE: Dana 10. 5. 2019. godine objavili smo tender za nabavku kancelarijskog materija. Zbog žalbe na tendersku dokumentaciju i provođenja žalbenog postupka, postupak nabavke je obustavljen do okončanja žalbenog postupka pred Uredom za žalbe. Po okončanom žalbenom postupku, izvršili smo izmjenu tenderske dokumentacije u smislu produženja roka za dostavu ponuda. Rok za dostavu ponuda bio je 10. 7. 2019. godine, kada je i izvršeno otvaranje istih. Po donošenju odluke o izboru, dana 8. 8. 2019. godine, primljena je žalba na navedenu odluku jednog od ponuđača, pozivajući se da je izabrani ponuđač kao rok važenja bankarske garancije za ozbiljnost ponude naveo rok od 30. 5. 2019. do 28. 8. 2019. godine, a opcija važenja ponude je 90 dana računajući od isteka roka za podnošenje ponuda, te da opcija važenja ponude i važenje bankarske garancije moraju imati isti rok. Izabrani ponuđač je u „izjavi ponuđača“ naveo da je opcija ponude 90 dana, te da ista važi do 8. 10. 2019. godine. S obzirom da je odluka o izboru ponuđača donesena 8. 8. 2019. godine, a u vrijeme važenja dostavljene bankarske garancije za ozbiljnost ponude (važi do 28. 8. 2019.), da li ugovorni organ treba tražiti od izabranog ponuđača produženje bankarske garancije za ozbiljnost ponude, ako treba, da li to može učiniti po donesenoj odluci o izboru ponuđača? Takođe, naglašavamo da smo u tenderskoj dokumentaciji naveli da „ugovorni organ može zahtijevati produženje garancije za ozbiljnost ponude, te će se u tom slučaju pismeno obratiti ponuđačima za produženje. U slučaju da ponuđači ne dostave pismenu saglasnost za produženje garancije, kao i produženu garanciju za ozbiljnost ponude na rok koji je utvrdio ugovorni organ, smatrat će se da je ponuđač odustao od postupka javne nabavke“.