PITANJE: U osnovnim i srednjim školama je nedavno uveden informacioni sistem pod nazivom „OPIS“ od strane Pedagoškog zavoda TK. U navedeni informacioni sistem, koji je umrežen i povezan sa administratorom u Pedagoškom zavodu, unose se lični podaci i to od strane škola. 1) Podaci o radnicima (JMBG, broj diplome, uvjerenja o položenom stručnom ispitu, adresa, telefon, radni staž radnika i sl.). 2) Podaci o učenicima će se uskoro unositi (JMBG, telefon, rođenje, podaci o roditelju, zanimanje roditelja i sl.). Radi pojašnjenja, prije stupanja Zakona o zaštiti ličnih podataka ovi podaci su se unosili u informacioni sistem „EMIS“, a koji su podaci povučeni i sad umreženi u OPIS-u novom informacionom sistemu. Prema kazivanju administratora, podatke može vidjeti samo ta osoba u Pedagoškom zavodu, gdje se non-stop ažuriraju lični podaci ljudskih resursa škole iz personalne i matične evidencije škola, a tako i za učenike i odjeljenja. Nismo sigurni, niti znamo tko osim administratora ima uvid, i kome to isti može učiniti dostupnim, ali zasigurno je da npr. sekretari škola koji su zaduženi za radnike jer vode matičnu i personalnu evidenciju naprijed navedene podatke dostavljaju putem ovog sistema. Potreban nam je savjet, šta u ovom slučaju, trebaju li školama saglasnosti radnika prije unošenja ličnih podataka u sistem i dostavljanja elektronskim putem u Pedagoški zavod, šta po pitanju učenika i njihovih ličnih podataka i da li je Pedagoški zavod prije upotrebe sistema trebao imati saglasnost Agencije za takvo nešto? I šta sa ličnim podacima radnika i učenika iz EMIS-a koji su povučeni u sistem OPIS, a koji je program ažuriran još od 2002. godine, dakle prije stupanja na snagu Zakona o zaštiti ličnih podataka, kao i podataka iz radnog odnosa koji su definisani kao zaštićeni i Zakonom o radu?