PITANJE: Potrebna nam je pomoć u vezi primjene odredbi Zakona o javnim nabavkama i Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda, a koje se odnose na okvirni sporazum u slučaju kada ugovorni organ nije u mogućnosti da predvidi ni tačnu ni okvirnu količinu predmeta nabavke. Naime, u pitanju je nabavka usluga popravki pumpi za vodu, pri čemu ugovorni organ ima više različitih pumpi, ali iz objektivnih razloga ne može predvidjeti da li će tokom ugovornog perioda doći do pojave kvarova na istima, te na kojoj pumpi, na kojem dijelu pumpe i u kojoj količini. Tako se može desiti da u toku godine ne dođe do pojave nijednog kvara, ili da dođe do pojave kvarova samo na nekoj od pumpi, i pojedinim njenim dijelovima i više puta. Obzirom da su različite cijene usluga zavisno od vrste kvara, ugovorni organ bi tenderskom dokumentacijom precizirao vrste popravki. Članom 4. stav 5. Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda propisano je da kada ugovorni organ nije u mogućnosti da definiše ni tačnu ni okvirnu količinu predmeta nabavke, onda se određuje maksimalan iznos predviđen za okvirni sporazum sa popisom roba ili usluga koje će se nabavljati, ali da svi ugovori zaključeni na osnovu okvirnog sporazuma zbirno ne mogu preći utvrđeni maksimalni iznos okvirnog sporazuma. Obzirom na prethodno navedeno, da li ugovorni organ u konkretnom slučaju može u tenderskoj dokumentaciji definisati samo popis usluga koje su predmet nabavke, tako da ponuđačima u obrascu za cijenu ponude ostavi mogućnost da navode samo jedinične cijene za svaku vrstu usluge, s tim da predvidi maksimalni iznos novca koji planira utrošiti za predmetnu nabavku (npr. 15.000,00 KM)? U tom slučaju bi ukupna cijena ponude bila zbir jediničnih cijena svih vrsta usluga popravki. Tu imamo nedoumicu i oko odnosa procijenjene vrijednosti nabavke i planiranih sredstava za istu. Naime, planirana sredstva za predmetnu nabavku, zasnovana na istovrsnim nabavkama u prethodnim godinama (npr. 15.000,00 KM), može se značajno razlikovati u odnosu zbir jediničnih cijena svih mogućih kvarova (npr. 30.000,00 KM), tako da najpovoljnija cijena ponude, zasnovana na zbiru jediničnih cijena svih navedenih usluga, može biti oko 30.000,00 KM, što je značajno više od planiranih sredstava (15.000,00 KM). Da li bi u tom slučaju ugovorni organ postupio pogrešno ukoliko bi dodijelio okvirni sporazum ponuđaču za cijenu od npr. 30.000,00 KM, s tim da u okvirni sporazum navede kako će se isti realizovati maksimalno do iznosa planiranih sredstava od 15.000,00 KM? U tom slučaju bi cijena najpovoljnije ponude bila znatno veća od planiranih sredstava, bez obzira na činjenicu da je to cijena ponude koja uključuje sve moguće kvarove, koji se sigurno neće desiti, te će realizacija okvirnog sporazuma sigurno biti znatno manja od ukupne cijene ponude i ista u skladu sa planiranim sredstvima. Ako je to ispravno, koji iznos procijenjene vrijednosti nabavke u tom slučaju treba navesti ugovorni organ u tenderskoj dokumentaciji – 15.000,00 KM ili 30.000,00 KM?