Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

PITANJE: U slučaju stupanja na snagu novog Pravilnika o sistematizaciji i donošenja rješenja o raspoređivanju zaposlenih, kada su ukinuta odjeljenja i odsjek u prethodnom obliku, a formirana nova odjeljenja i odsjeci, može li rukovodilac organa rasporediti rukovodioca odsjeka (npr. za ljudske resurse) u načelnika odjeljenja za pravne i kadrovske poslove? Ukoliko smatra da svojim sposobnostima i znanjem može obavljati sistematizovane poslove? Napomena: Prethodno odjeljenje za kadrovske, pravne i opšte poslove je ukinuto, a formirana su dva odjeljenja: Odjeljenje za kadrovske i pravne poslove i Odjeljenje za opšte poslove. Zaposleni koji je prethodno obavljao poslove načelnika odjeljenja raspoređen je na mjesto načelnika odjeljenja za opšte poslove, a upražnjeno je radno mjesto načelnika odjeljenja za kadrovske i pravne poslove i zaposleni ispunjava uslove za raspoređivanje? Pitanje se postavlja iz razloga što postoje dva različita mišljenja: 1- Uposleni se, kod ukidanja radnog mjesta mora rasporediti u istom rangu (načelnik na mjesto načelnika, rukovodilac odsjeka na mjesto rukovodioca odsjeka) 2- Zaposleni se može rasporediti i u višem rangu (rukovodilac odsjeka u načelnika odjeljenja) ako ispunjava uslove (opšte i posebne) za radno mjesto. Postoje i slučajevi kada je viši stručni saradnik – kome je radno mjesto ukinuto, raspoređen na radno mjesto rukovodioca organizacione jedinice. Da li je rješenje zakonito?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.