PITANJE: U postupku pregleda i ocjene ponuda za nabavke roba po metodi konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, u roku predviđenom za prijem ponuda smo zaprimili ponude od 3 ponuđača. Kriterij za dodjelu ugovora je ekonomski najpovoljnija ponuda sa definisanim potkriterijima : cijena i rok plaćanja ( u danima). Potkriterij cijena donosi 80 % a potkriterij rok plaćanja u danima 20 % od ukupnog broja bodova. Kod potkriterija rok plaćanja u danima skala za bodovanje je postavljena na slijedeći način: Ponuđač koji je ponudio rok plaćanja: – do 20 dana po ispostavljanju računa dobija 5 boda, – od 21-40 dana po ispostavljanju računa dobija 10 bodova, – od 41-60 dana po ispostavljanju računa dobija 20 bodova Pregledom ponuda je utvrđeno da 2 ponude ne ispunjavaju uslove za kvalifikaciju iz razloga što ponude nisu pripremljene u skladu sa zahtjevima navedenim u tenderskoj dokumentaciji: ponude nisu uvezane, niti numerisane na način kako je određeno tenderskom dokumentacijom, izjave iz člana 45 i 52 ZJN BiH nisu ovjerene kod nadležnog organa nego od strane ponuđača. Treći ponuđač koja je na otvaranju ponuda dao ponudu sa najnižom ponuđenom cijenom je u dijelu podkriterija ponudila rok plaćanja 65 dana, što prevazilazi rok određen u tenderskoj dokumentaciji a koji je zasnovan na odredbama važećeg Zakona o rokovima izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama Republike Srpske koji u članu br. 3 definiše rok plaćanja na način da “Ugovorom između privrednih subjekata ne može se predvidjeti rok za izmirenje novčanih obaveza duži od 60 dana.” Da li je ugovorni organ imajući u vidu sve prethodno navedene činjenice dužan da diskvalifikuje i navedenog ponuđača obzirom da prevazilazi okvir za ocjenu potkriterija definisan tenderskom dokumentacijom i samim time ponovi postupak javne nabavke?