PITANJE: Na Vašem portalu smo našli sljedeći odgovor na pitanje: „Da li šefovi ili rukovodioci organizacionih jedinica mogu biti članovi komisije za nabavke?“ Pravilnik o uspostavljanju i radu komisije za nabavke detaljno opisuje kо nе možе biti član komisije. Ugovorni organ ne može za člana komisije ili sekretara imenovati lice za koje ima saznanja da je u posljednjih pet godina nadležni sud donio presudu kojom je utvrđeno da je to lice počinilo kazneno djelo koje sadrži elemente korupcije, pranja novca ili primanja ili davanja mita, krivotvorenja, zloupotrebe položaja i ovlaštenja. Na оvа оgraničenja sе neizbježno nadovezuje i pitanje sukoba interesa. Naime, pitanje koje sе u praksi često postavlja jeste da li šefovi ili rukovodioci sektora, odjeljenja ili odsjeka mogu biti članovi komisije. U skladu sa Pravilnikom o uspostavljanju i radu komisije za nabavke, u komisiju ne mogu biti imenovane odgovorne osobe koje na bilo koji način donose odluke vezane za postupak javne nabavke ili iste odobravaju. Uzimajući u obzir da u skladu sa navedenim pravilnikom komisija ugovornom organu daje preporuku, a da konačnu odluku donosi ugovorni organ, lice koje u svojstvu ugovornog organa donosi odluku ne može u isto vrijeme u svojstvu člana komisije davati i preporuku. Za sve ostale zaposlene vrijede opšti propisi o sukobu interesa. Molimo za pojašnjenje sljedećeg: Pravilnikom o radu i uspostavljanju Komisije za JN definisano je sljedeće: (2) Poslovi komisije uključuju: a) Otvaranje zahtjeva za učešće, b) Provođenje javnog otvaranja ponuda, c) Pregledavanje, ocjenu i uspoređivanje ponuda, d) Sačinjavanje zapisnika o ocjeni ponuda, e) Sačinjavanje izvještaja o postupku javne nabavke, f) Davanje preporuke ugovornom organu za donošenje odluke o odabiru ili odluke o poništenju postupka nabavke. U našoj firmi je doneseno rješenje o imenovanju Komisije za JN. U istom je navedeno da: Poslovi Komisije uključuju: • Otvaranje zahtijeva za učešće, • Provođenje javnog otvaranja ponuda, • Pregledanje, ocjenu i uspoređivanje ponuda, • Sačinjavanje zapisnika o ocjeni ponuda, • Sačinjavanje izvještaja o postupku javne nabavke, • Davanje preporuke ugovornom organu za donošenje odluke o odabiru ili odluke o poništenju postupka nabavke. Imenovani su stalni i zamjenski članovi Komisije za JN. Stalni članovi Komisije za javne nabavke su zauzeli stav da u njihovoj nadležnosti nije priprema izjašnjena na žalbu. Ovi članovi komisije ne rade u Odjeljenju za JN. S obzirom da su neki od zamjenskih članova komisije istovremeno i referenti, odnosno šefovi u odjeljenju JN, smatra se da ovi zamjenski članovi treba da pripremaju izjašnjenje na žalbu. Na ovaj način se jasno razdvajaju zadaci komisije za javne nabavke, ali se različito tretiraju i daju različita tumačenja u vezi sa radom stalnih i zamjenskih članova komisije za javne nabavke. Molimo za pojašnjenje u vezi sa sljedećim: 1) Da li se različito tretiraju poslovi stalnih i zamjenskih članova komisije za JN? Ako stalni članovi komisije ne pišu izjašnjenja na žalbe, da li to treba da rade zamjenski članovi komisije? 2) Ukoliko se razdvajaju poslovi komisije u odnosu na poslove odjeljenja za JN, da li referenti i šefovi odjeljenja koji pripremaju TD i parafiraju sve odluke u postupku JN mogu istovremeno biti i članovi Komisije za JN? Ako Poslovnik razdvaja poslove komisije u odnosu na poslove „odjeljenja JN“ koji rade na pripremi TD i svim ostalim poslovima vezano za procedure JN, kako u tom slučaju ne pravi razliku u smislu da isti ne mogu biti i članovi Komisije za JN? Iz svega proizlazi da se različito primjenjuju pravila pravilnika za stalne i zamjenske članove komisije i pravila pravilnika u vezi sa zadatcima komisije i referenata koji radi na pripremi TD. Također molimo za sljedeće tumačenje: 3) Da li ugovorni organ može ovlastiti komisiju za JN da priprema izjašnjenja na žalbe, odnosno da li je povreda zakonskih odredbi ukoliko komisija vrši pripremu izjašnjenja na žalbu bez obzira što postoji odjeljenje javnih nabavki?