Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

11.2 Ocjena ponuda

NAZAD

Evaluacija ponuda, obrazac za cijenu ponude Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorno tijelo je modeliralo tendersku dokumentaciju za nabavu usluga na način da se okvirni sporazum zaključuje na period od 24 mjeseca odnosno da za predmetnu nabavu tražimo pružanje usluga kroz 24 mjeseca. U obrascu za cijenu ponude ponuđena je tabela usluga sa stupcem na mjesečnom nivou, zatim jedinična cijena za svaku stavku traženih usluga te stupac pod nazivom UKUPNO. Ugovorno tijelo je stupcem pod nazivom UKUPNO zahtijevalo ukupan iznos za svaku ponuđenu stavku za period od 24 mjeseca, što se podrazumijeva time da je sama tenderska dokumentacija modelirana na period od 24 mjeseca te je ugovorno tijelo stupac definiralo samo pod nazivom UKUPNO smatrajući da se to podrazumijeva te da nema potrebe dodatno isticati na koji period se odnosi iznos posljednjeg stupca. Međutim zaprimljena je ponuda sa obrascem za cijenu ponude koja u stupac UKUPNO unosi ukupan iznos odnosno izračun na mjesečnom nivou, Što učiniti sa navedenom ponudom? Da li možemo poslati zahtjev za ispravak računske greške ili se takva ponuda smatra nepravilnom te se postupak predmetne nabave poništava?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Evaluacija ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Otvoreni postupak; procijenjena vrijednost 80.000,00 KM. Nakon e-aukcije podnesene su nove cijene: prve dvije ponude u iznosu od cca 35000,00, ostalih 5 ponuda je preko 90.000,00 KM. Ovaj ugovorni organ nema dodatno obezbjeđena sredstva za 5 ponuda koje prelaze procijenjenu vrijednost. Po sadašnjem stanju stvari nismo dužni tražiti obrazloženje neprirodno niske cijene za prve dvije ponude, ali imamo tu mogućnost na osnovu člana 66 ZJN. Pitanje 1 : Po kojem osnovu okončati postupak ako prva dva ponuđača odbiju potpisati ugovor, a ostalih 5 predstavljaju “znatno” više cijene?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude i spor oko dostavljanja dokaza iz člana 45 ZJN! Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Članom 68. stav (1) Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“ br. 39/14) je definisano da: „Ugovorni organ odbacuje zahtjev za učešće ili ponudu ako kandidat/ponuđač nije dostavio tražene dokaze ili je dostavio nepotpune dokaze ili je lažno predstavio informacije koje su dokaz ispunjavanja uslova iz čl. 45. do 51. ovog zakona“. Da li je ugovorni organ u obavezi nakon dostave Odluke o rezultatu postupka JN (Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača), dodatno podsjećati ponuđača da je obavezan u predviđenom roku dostaviti kvalifikacione dokumente iz člana 45. ZJN? Obzirom da ponuđači imaju „proaktivnu ulogu“ u vezi navedenog i da je na njima teret postupanja i dokazivanja da ispunjavanju kvalifikacione uslove za učešće u postupku javne nabavke, da li ovakvim postupanjem ugovorni organ vrši povredu Zakona o javnim nabavkama, odnosno da li isto predstavlja favorizaciju ponuđača?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Evaluacija ponuda u kojoj popust nije iskazan u skladu sa zahtijevom iz TD! Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je u tenderskoj dokumentaciji propisao da ukoliko ponuđač nudi popust, popust se iskazuje u KM i primjenjuje se za cijelo vrijeme trajanja okvirnog sporazuma u odnosu na jediničnu cijenu i ponuđeni popust koji ponuđač da u ponudi je fiksan (nepromjenjiv) za cijelo vrijeme trajanja Okvirnog sporazuma. U predmetnom postupku je zaprimljeno 15 ponuda obzirom da je postupak podijeljen na 11 lotova, a u jednoj od ponuda jedan od ponuđača je iskazao popust u % (2%), umjesto u KM kako je propisano u tenderskoj dokumentaciji. Cijeneći naprijed navedeno, molimo Vas za mišljenje u pogledu nastavka postupka i ocjene takve ponude ?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Evaluacija ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo postupak javne nabavke i u tenderskoj dokumentaciji smo naveli da se ponude dostavljaju u originalu i kopiji. Međutim, ponuđač nam je dostavio samo original ponudu, nije dostavio kopiju. Na koji način da postupimo?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Evaluacija ponuda, računska greška Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: UO je uputio Zahtjev za ispravku računske greške ponuđaču. Isti je dostavio dopis kojim prihvata navedenu ispravku te na ukupnu cijenu ponude dao popust od 2.000,00 KM. Da li je to u redu, budući da se uklapao u iznos od 120.000,00 KM. A da je sabiranjem jediničnih cijena taj iznos prekoračen?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ocjenjivanje ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U postupku pregleda i ocjene ponuda za nabavke roba po metodi konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, u roku predviđenom za prijem ponuda smo zaprimili ponude od 3 ponuđača. Kriterij za dodjelu ugovora je ekonomski najpovoljnija ponuda sa definisanim potkriterijima : cijena i rok plaćanja ( u danima). Potkriterij cijena donosi 80 % a potkriterij rok plaćanja u danima 20 % od ukupnog broja bodova. Kod potkriterija rok plaćanja u danima skala za bodovanje je postavljena na slijedeći način: Ponuđač koji je ponudio rok plaćanja: – do 20 dana po ispostavljanju računa dobija 5 boda, – od 21-40 dana po ispostavljanju računa dobija 10 bodova, – od 41-60 dana po ispostavljanju računa dobija 20 bodova Pregledom ponuda je utvrđeno da 2 ponude ne ispunjavaju uslove za kvalifikaciju iz razloga što ponude nisu pripremljene u skladu sa zahtjevima navedenim u tenderskoj dokumentaciji: ponude nisu uvezane, niti numerisane na način kako je određeno tenderskom dokumentacijom, izjave iz člana 45 i 52 ZJN BiH nisu ovjerene kod nadležnog organa nego od strane ponuđača. Treći ponuđač koja je na otvaranju ponuda dao ponudu sa najnižom ponuđenom cijenom je u dijelu podkriterija ponudila rok plaćanja 65 dana, što prevazilazi rok određen u tenderskoj dokumentaciji a koji je zasnovan na odredbama važećeg Zakona o rokovima izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama Republike Srpske koji u članu br. 3 definiše rok plaćanja na način da “Ugovorom između privrednih subjekata ne može se predvidjeti rok za izmirenje novčanih obaveza duži od 60 dana.” Da li je ugovorni organ imajući u vidu sve prethodno navedene činjenice dužan da diskvalifikuje i navedenog ponuđača obzirom da prevazilazi okvir za ocjenu potkriterija definisan tenderskom dokumentacijom i samim time ponovi postupak javne nabavke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Evaluacija ponuda, potvrda i spisak izvršenih ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Tenderskom dokumentacijom zahtijevali smo sljedeće: “Spisak izvršenih ugovora o isporučenim robama koji su predmet nabavke, u posljednje 3 (tri) godine ili od datuma registracije, odnosno početka poslovanja, ako je ponuđač registrovan, odnosno počeo da radi prije manje od 3 (tri) godine, koji sadrži minimalno jedan ugovor čija ukupna vrijednost iznosi najmanje 50.000,00 KM bez uračunatog PDV-a. Spisak treba da sadrži: naziv i sjedište ugovornih strana ili privrednih subjekata, predmet ugovora, vrijednost ugovora i godina zaključenja ugovora. Uz spisak izvršenih ugovora ponuđač je dužan dostaviti najmanje jednu Potvrdu o urednom izvršenju ugovora, a koja je u vezi sa spiskom isporučene robe, a koje daje druga ugovorna strana o njihovoj realizaciji, a koje (potvrde) obavezno sadrže: naziv i sjedište ugovornih strana ili privrednih subjekata, predmet ugovora, vrijednost ugovora, vrijeme i mjesto izvršenja ugovora i navode o uredno izvršenim ugovorima.” Uvidom u ponudu Komisija je konstatovala da Spisak ugovora ne sadrži “predmet ugovora”. Uz spisak su dostavljene Potvrde koje su ocijenjene kao prihvatljive jer sadrže sve podatke u skladu sa TD. Da li ponudu ocijeniti kao neprihvatljivu jer Spisak izvršenih ugovora ne sadrži “predmet ugovora”.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta ako ponuđač dostavi obavještenje o povlačenju ponude u toku ocjena ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Može li Ugovorni organ prihvatiti odustanak od ponude koji nije izjavljen u skladu sa članom 13. stav (3) Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda, odnosno ponuđač je poslao Obavještenje o odustanku u toku analize ponuda. Istovremeno, Ugovorni organ smatra da su razlozi za odustanak od ponude opravdani, kao i da bi prihvatanje odustajanja od ponude olakšalo postupanje u predmetnom postupku, s obzirom da u tom slučaju ugovor, za koji se unaprijed zna da ne može biti realizovan, ne bi ni bio zaključen i mogla bi se brže sprovesti ponovna nabavka robe iz predmetnog lota, u slučaju poništenja zbog odustajanja od ponude.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Zahtjev za umanjenje cijene Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U otvorenom postupku javne nabavke radova – Rekonstrukcija i asfaltiranje lokalnog puta na dužine 450 metara u opštini, zaprimili smo ponudu samo jednog ponuđača koja je potpuna i blagovremena, ispunjava uslove tražene tenderskom dokumentacijom. Problem je što je cijena ponude bez PDV-a veća od procjenjene vrijednosti javne nabavke. Obzirom da su sredstva za ovu javnu nabavku odobrena Sporazumom Republičkog sekretarijata za raseljena lica i migracije RS, u kojem je bitan element i vrijeme utroška sredstava, da li Opština, kao ugovorni organ, može na osnovu provedenog otvorenog postupka ući u pregovaranje sa jedinim ponuđačem, sa zahtjevom da svoju cijenu umanji na nivo procjenjene vrijednosti.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Tehnička greška u zahtjevu za prihvatanje matematičkih grešaka Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imali smo situaciju da je prilikom slanja zahtjeva za ispravku računske greške u zahtjevu greškom naveden naziv jedne kolone, a trebao je biti naveden naziv druge kolone. Ponuđač je dao saglasnost za ispravku računske greške, a naprijed navedena greška se uočila prilikom sačinjavanja ugovora, a cijena ponude ostaje u visini za koju je ponuđač dao saglasnost. Da li trebamo ponovo poslati zahtjev za ispravku računske greške ponuđaču ili ćemo mu samo dostaviti ugovor na potpis?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dvije ponude sa jednakim cijenama Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U predmetnom postupku javne nabavke , tačnije izrade projektne dokumentacije ( radi se o nabavci usluga) gdje nije predviđena e-aukcija, dva ponuđača su ponudili istu/identičnu najnižu cijenu. Shodno već pomenutoj činjenici da nema e-aukcije, na koji način je moguće izvršiti odabir, ili je potrebno poništiti postupak ?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Identične cijene nakon e-aukcije kod kriterija – ekonomski najpovoljnija ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam situaciju za nabavku usluga Zimsko održavanje puteva za sezonu 2022-2023. Proveli smo otvoreni postupak sa podjelom na lotove. Otvorene ponude i završena E-aukcija. Kod jednog lota imamo situaciju da je za isti prispjelo 5 ponuda , prve dvije ponude imale su istu cijenu prije E-aukcije. Po okončanju E-aukcije stanje je ostalo nepromijenjeno, nije bilo snižavanja cijena. Dakle prvorangirana i drugorangirana ima istu cijenu prema Konačnoj listi ponuđača koji su učestvovali na E-aukciji. Može li ugovorni organ za ovaj lot donijeti odluku o izboru prvorangiranog, ili je potrebno poništiti ovaj lot, te krenuti u novi postupak za predmetni lot.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ponuda koja prelazi procijenjenu vrijednost nabavke Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Primili smo jednu ponudu u postupku javne nabavke kancelarijskog i štampanog materijala. Planirana sredstva su iznosila 100.000,00 KM, sa previđenim okvirnim sporazumom od dvije godine. Zaprimljena je jadna ponuda u iznosu od 120.000,00 KM. Ugovorni organ je u mogućnosti predvidjeti sredstva u iznosu date ponude, svojom posebnom odlukom. S tim u vezi pitamo da li smo u obavezi poništiti postupak u skladu sa članom 69. ZNJ iako je ustanova u mogućnosti da osigura potrebna finansijska sredstva? Napominjemo da je na tržištu došlo do naglog povećanja cijena, a planirana vrijednost je iz decembra 2021. godine kad je Plan javne nabavke i usvojen!

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Primjer bodovanja roka isporuke Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: To znači da je ključni kriterij za odabir najniža usklađena cijena. Predlažem sljedeće podkriterije: a) rok za odaziv i preuzimanje predmeta (maksimalno 72 sata) b) rok za dostavu izvještaja (maksimalno 7 dana u mjesecu za naredni mjesec) c) rok za isporuku (stručnih mišljenja, prijedloga, nacrta sporazuma) maksimalno 5 dana Vezano za ove podkriterije predlažem sljedeća umanjenja cijenu u postupku izračuna usklađene cijene: a) 48 sati 1.500 KM, 24 sata 3.000 KM b) 6 dana 1.000 KM, 5 dana 2.000 KM c) 4 dana 1.500 KM, 3 dana 3.000 KM Primjena apsolutni model Da li je moguće ovo primjeniti?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Kriterij ekonomski najpovoljnija ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li postoje dva moguća modela za ocjenjivanje ponuda kada se koristi kriterij ekonomski najpovoljnija ponuda: apsolutni model relativni model U uputstvu pripreme tenderske dokumentacije u članu 3. stav (2) tačka d) navodi se samo relativni model.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta kada ponuđači ponude identične potrkiterije ekonomski najpovoljnije ponude? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam situaciju da su nakon održane e-aucije dvije identične ponude, tj. s istom cijenom i istim garantnim rokom, ekonomski najpovoljnije ponude; potkriteriji: cijena 90% i garancija 10%. Ponude oba ponuđača zadovoljavaju sve kvalifikacione uslove. Na konačnoj rang listi nakon održane e-aukcije u Izvještaju stoji da su obe ponude prve. Kako ocijeniti takve ponude? Šta u takvim situacijama?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ocjena ponuda, rad u struci Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kada u postupku nabavke kao uslov za ispunjavanje tehničke i profesionalne sposobnosti zahtijevamo npr. jednog diplomiranog inženjera sa položenim stručnim ispitom i najmanje 3 godine iskustva u struci ili inženjera sa položenim stručnim ispitom i najmanje 5 godina iskustva u struci, da li iskustvo računamo od dana polaganja stručnog ispita ili od dana stečene diplome? Imamo različite stavove komisije, pa nam je potrebna Vaša pomoć.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Kako bodovati ponudu u kojoj su ponuđena dva različita garantna roka? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo postupak nabavke radova na sanaciji cestovne opreme, te je kriterij za dodjelu ugovora ekonomski najpovoljnija ponuda. Kao potkriterij smo naveli cijenu i garantni rok. Jedan ponuđač nam je naveo dva garantna roka (24 mjeseca za horizontalnu signalizaciju i 46 mjeseci za vertikalnu signalizaciju). Obzirom da smo u tenderskoj naveli da je minimalan garantni rok 24 mjeseca i da mora biti iskazan u mjesecima, na koji način da izvršimo bodovanje ovog ponuđača. Ugovorni organ je tražio samo jedan garantni rok, a ne za svaku signalizaciju posebno.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

PDV u rubrici popusta u obrascu za cijenu ponude Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Izvršen je uvid u TD ponuđača nakon čega je izjavljena žalba na postupak ,tačnije na odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača. Uvidom je uočeno sljedeće: Na posljednoj sranici Obrasca za ponudu u tabeli gdje je naznačen “popust” ponuđač je prekrižio tu riječ i napisao “PDV” te na mjesto popusta upisao iznos PDV-a. Dalje, na mjestu u tabeli Obrasca za cijenu ponude, gdje je naznačeno “Ukupno s popustom bez PDV-a” ponuđač je prekrižio riječ “bez” i dodao “sa” tako da je na mjesto predviđeno za upis cijene bez PDV-a upisao iznos ponude s PDV-om. I na kraju, na mjesto gdje je navedeno “Ukupna cijena s popustom bez PDV-a” ponuđač je prekrižio riječ “sa” tako stavio ukupnu cijenu s PDV-om. Samim time nije ispoštovan obrazac za cijenu ponude gdje se dopunjavalo i križalo u tekstu. Još jedna uočena nepravilnost je ta što su neke stavke na obrascu stavljane s tri decimale, a tražene su s dvije u TD. Postavlja se pitanje da li je osnovana žalba po ovom postupku, te da li se treba prihvatiti žalba, poništiti stara Odluka o dodjeli najpovolnijeg ponuđača i dodjeliti tom ponuđaču Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača kao i Ugovor.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nije upisano ime i prezime ovlaštenog lica ponuđača koje je potpisalo nacrt ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kao ponuđač u Nacrtu ugovora, u dijelu koji se tiče ugovorene strane nismo upisali ime/propustili smo upisati ime i prezime direktora i zbog toga, jedinog propusta, Ugovorni organ je odbacio našu ponudu kao formalno neispravnu, jer ne ispunjava zahtjeve iz tenderske dokumentacije kojom se tražilo popunjavanje ugovora i nije u skladu sa članom 68. stav 4. tačka i) ZJN. Na samom kaju tog istog ugovora na mjestu za potpis ponuđača je upisan: naziv firme, ime i prezime direktora, njegov potpis i stavljen pečat firme, također sve strane ugovora su potpisane i otpečaćene od strane ponuđača, a i kroz kompletnu ponudu na mnogim mjestima je naznačeno ime direktora, njegov potpis, kao i dostavljena garancija za ozbiljnost ponude u skladu sa zahtjevima TD, pa nas interesuje da li je strogo formalan propust koji smo napravili razlog za odbijanje naše ponude ili imamo pravo na žalbu.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ocjena ponuda, primjeri iz prakse Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Naime, kod konkurentskog zahtjeva za dostavu ponude kriterij ekonomski najpovoljnija ponuda – cijena, rok isporuke, odgođeno plaćanje stigle su ponude od 2. ponuđača. Međutim, 1. ponuđač je dostavio neurednu specifikaciju u smislu da je ponudio reference koje nisu tražene tenderskom dokumentacijom i nije navedena gramaža, što je traženo u tenderskoj ali je dostavio dokaz za cijenu koja je niža od druge ponude, i izjave za 2 podkriterija – rok isporuke i odgođeno plaćanje. Da li se takva ponuda može ocijeniti kao neprihvatljiva radi neuredne specifikacije? Važniji dio pitanja se odnosi na drugu ponudu da li se može prihvatiti obzirom da je ponuđač dostavio urednu specifikaciju prema zahtjevima iz tenderske dokumentacije i obrazac za cijenu ponude ali nije dostavio nikakav dokaz o ispunjavanju 2. podkriterija – rok isporuke i odgođeno plaćanje u formi izjave iako izričito nisu traženi ali ih je drugi ponuđač uredno dostavio? Dakle da li se druga ponuda može prihvatiti ili se postupak mora poništiti?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li je dozvoljeno bodovati popust? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Tenderskom dokumentacijom predviđena je promjenjiva cijena (u pitanju je nabavka nafte i naftnih derivata za službena vozila), kriterij je najniža cijena, e-aukcija je obavezna, da li se može predvidjeti tenderskom dokumentacijom da se nakon potpisivanja ugovora, te da se nakon svake promjene cijene nafte na tržištu i maloprodajnom objektu, maloprodajna cijena umanjuje za procentualni iznos umanjenja sa e-aukcije? S obzirom da ponuđači mogu da zloupotrijebe e-aukciju i cijenu umanje samo kako bi se sa njima potpisao ugovor, a nakon toga robu isporučuju po maloprodajnim cijenama koje mogu biti i više od ostalih ponuđača. Ukoliko se ne može cijena nakon promjene na tržištu, umanjivati za procenat ponuđen na e-aukciji, da li bi ispravnije bilo predvidjeti ekonomski najpovoljniju ponudu sa kriterijem: ponuđeni popust, čije bodovanje bi se razradilo u tenderskoj dokumentaciji?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ponovna evaluacija ponuda Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Nakon Žalbe jednog od ponuđača i Rješenja URŽ-a kojim se predmet vraća na ponovni postupak ugovornom organu da li Komisija ima pravo ponovno vrednovati i ponudu Žalitelja općenito ili samo u onom dijelu za koji je URŽ svojim Rješenjem presudio u korist Žalitelja? Naime, nakon ponovnog pregledanja ponuda Komisija je pronašla i propust Žalitelja koji nije uočila prilikom prvog vrednovanja ponuda a koji se odnosi na posjedovanje zaključenih ugovora sa proizvođačima ponuđenih sredstava što je za Ugovorni organ veoma važno jer garantuje kontinuitet isporuke. Napominjemo, da je URŽ u svom Rješenju naveo da je nejasno zašto smo nakon prve Žalbe samoinicijativno i bez da je neko od drugih žalitelja to tražio ponovno ocjenjivali ponudu žalitelja te stoga nismo sigurnu kako trebamo postupiti u ovo slučaju. Da li vraćanje na ponovni postupak znači razmatranje ispočetka svih ponuda ili samo ponuda na koje se žalitelj žalio?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Postupanje sa ponudom u kojoj nije navedena cijena za svaku stavku Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ukoliko u ponudi nije navedena cijena za svaku stavku ni jedinična ni ukupna, što učiniti?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ocjena ponuda, ocjena dokaza sposobnosti obavljanja profesionalne djelatnosti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je proveo postupak javne nabavke usluge čišćenja i održavanja higijene prostorija Upravne zgrade. Jedan od ponuđača u postupku je izjavio žalbu na Odluku o izboru prvorangiranog ponuđača iz razloga što smatra da je isti pored uredno dostavljenog dokumenta – Rješenja o registraciji, dužan bio priložiti Obavještenje o razvrstavanju pravnog lica prema klasifikaciji djelatnosti na osnovu Zakona o klasifikaciji djelatnosti u FBiH te da njegova ponuda treba biti odbačena kao neprihvatljiva. Mišljenja smo da je žalba neosnovana jer je dostavljeno uredno Rješenje o registraciji gdje između ostalog stoje šifre za obavljanje djelatnosti čišćenja zgrada i objekata.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li se u ponudama porede cijene sa ili bez PDV-a? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Obzirom da kod nas u Službi financija ima djelatnika koji smatraju da ponuđači koji nisu u sustavu PDV-a , trebaju imati prednost u odnosu one koji to jesu i da trebaju biti drugačije tretirani, jer u cijeni njihove ponude je već uključen PDV, a koji kasnije neće moći naplatiti od Ugovornog organa, a ujedno je to trošak za Ugovorni organ, molim Vas za pojašnjenje šta to znači sa aspekta Zakona o javnim nabavama. Ovo pitam iz razloga što se ne mogu sama izboriti protiv poznavaoca Zakona o proračunu, a ne Zakona o javnim nabavama.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Kako se sačinjava zapisnik o ocjeni ponuda kada su cijene u dostavljenim ponudama iznad procijenjene vrijednosti nabavke? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Potrebna mi je pomoć u vezi sa sastavljanjem Zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda. Naime, provedena je procedura konkurentskog zahtjeva sa predviđenom e-aukcijom. Dostavljene su 4 ponude, tri su bile prihvatljive (u pogledu uslova TD), ali su iznad procijenjene vrijednosti. Jedna ponuda nije ispunjavala tražene uslove TD. Zakazana je e-aukcija. Na portalu su unijete tri ponude kao prihvatljive, a jedna kao neprihvatljiva. Nakon završene e-aukcije, nije došlo do smanjenja cijena, tako da je cijena “najpovoljnije” i dalje iznad procijenjene vrijednosti, a što nije prihvatljivo za ugovorni organ, obzirom da nema raspoloživih dodatnih sredstava. Na koji način radimo Zapisnik o pregledu i ocjeni? Da li u dijelu koji govori o prihvatljivosti upisujemo ove tri ponude, a onda samo u prijedlogu da se poništi postupak, obzirom da nemamo novaca, ili ga sačinjavamo na način da nemamo nijedne prihvatljive ponude?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta sa ponudama u kojima nisu popunjene cijene? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ objavio postupak za nabavku održavanja medicinske opreme (preventivno i interventno održavanje). U okviru ponude ponuđača koja se odnosi na interventno održavanje medicinske opreme dostavljena je lista rezervnih dijelova bez naznačene jedinične cijene, uz napomenu: “EOL-End of life-navedeni uređaji su van životnog vijeka, te nismo u mogućnosti garantovati dostupnost i tačnu cijenu rezervnih dijelova, kao i punu uslugu održavanja za ove uređaje.” Za ugovorni organ ova ponuda je neprihvatljiva, obzirom da u istoj nije naznačena cijena.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ocjena ponuda, odstupanje u tehničkim specifikacijama Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Vezano za naše pitanje od 20.01.2022. godine. Planom nabavki predviđeno je da se nabavlja licenca Microsoft Office 2019, donesena je odluka o pokretanju postupka u kojoj je navedeno da se nabavljaju licence Microsoft Office 2019, objavljena tenderska dokumentacija. U tenderskoj dokumentaciji nije data detaljna tehnička specifikacija, već je u obrascu za cijenu ponude, navedeno tačno ovako: “Licence za MS Office 2019 home and business English CEE”. Takođe, u tenderskoj dokumentaciji nije traženo dostavljanje dokaza kojima bi ponuđač dokazao da ponuđena roba zadovoljava tehničku specifikaciju predmeta nabavke.. Dakle ponuđač je ponudio licencu Microsoft Office 2021 i dostavio komentar na nacrt ugovora, gdje navodi da ukoliko bude izabran kao najpovoljniji ponuđač da ugovorni organ izvrši korekciju ugovora u kojem bi pisalo ugovor o nabavci licenci Microsoft Office 2021. Uz to je naveo da se licenca koja je predmet ugovora više ne proizvodi, da je nema na tržištu, te da ponuđena licenca je njena zamjena. Stručno tehničko lice iz Komisije za nabavke je provjerilo ove navode (putem interneta i drugih izvora) i ustanovilo da ponuđena licenca ima karakteristike (tehničke specifikacije) tražene licence. Napominjemo da u tenderskoj dokumentaciji nije predviđena mogućnost alternativne ponude, niti je u obrascu za cijenu ponude predviđena mogućnost nuđenja ekvivalenta. Interesuje nas da li se u ovom slučaju, dodatni dokument ponude koji je ponuđač dostavio na svom obrascu i u kojem nudi licencu Microsoft Office 2021 (iako je popunio i obrazac za cijenu ponude kao da nudi Microsoft Office 2019, koji se i traži tenderskom dokumentacijom – aneks III), smatra viškom ponude i da li se može evaluirati u postupku pregleda i ocjene ponude. Ponuđač je imao priliku da postavi pitanje, u skladu sa kojim bi komisija mogla izmijeniti tendersku dokumentaciju. S obzirom da isto nije učinjeno od strane ponuđača, molimo Vaše mišljenje da li bi prihvatanjem ove ponude ograničili konkurenciju? Da li se ovakva ponuda može smatrati prihvatljivom, te donijeti odluka o dodjeli i zaključiti ugovor za nabavku licenci Microsoft Office 2021, te ukoliko se zaključi ovakav ugovor da li bi to značilo da smo promijenili predmet nabavke u odnosu na plan nabavki i odluku o pokretanju postupka, jer je različit sam naziv predmeta nabavke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.