PITANJE: Federalno ministarstvo rada i socijalne politike u vlasništvu ima izuzetno važan i kompleksan informacioni sistem, na osnovu kojeg se vodi evidencija o svim korisnicima svih naknada na koje se ne uplaćuje doprinos na nivou Federacije Bosne i Hercegovine (Jedinstveni registar). Naime, to je baza jedinstvenog registra kojoj kroz implementaciju Zakona o Jedinstvenom registru korisnika gotovinskih naknada na koje se ne uplaćuju doprinosi trenutno pristupa više od 200 institucija ili oko 1100 korisnika. Radi se, dakle, o informacionom sistemu, za koji usluge održavanja i podrške pruža firma odabrana po okončanju postupaka javne nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama propisanom procedurom. Sredstva za navedenu nabavku se svake godine obezbjeđuju u budžetu Ministarstva i provode se procedure za izbor najpovoljnijih ponuđača primjenom odgovarajućih odredbi Zakona o javnim nabavkama. Međutim, mi već duži vremenski period imamo određene poteškoće u obavljanju poslova iz nadležnosti, obzirom na probleme u saradnji i realizaciji ugovorenih obaveza firme koja vrši poslove održavanja i pruža podršku informacionom sistemu Jedinstvenog registra. Naime, u 2020. godini je objavljen otvoreni postupak javne nabavke za održavanje informacionog sistema Jedinstvenog registra, gdje je između ostalog, predviđeno i fakturisanje usluge održavanja po utrošenom radnom satu. S obzirom da je za postupak održavanja jedinstvenog registra već utrošen predviđeni broj sati po jednoj od stavci održavanja ranije smo pribavili mišljenje AJN da postojeći okvirni sporazum ne dozvoljava prekoračenje predviđenih „okvira“, što u konačnici znači da se isti smatra potrošenim u situaciji kada nije vremenski istekao, ali su potrošene predviđene količine, odnosno u konkretnom slučaju predviđeni broj sati. U međuvremenu je ovo ministarstvo potpisalo Memorandum o razumijevanju sa Finansijsko – informatičkom agencijom (FIA), a u cilju unapređenja postojećih IT sistema ministarstva kroz projekat koji realizujemo u saradnji sa USAID-om. Prilikom analiziranja informacionih sistema, ustanovljeno je da FIA može operativno održavati informacioni sistem Jedinstvenog registra. Zakonski osnov za realizaciju ovih aktivnosti je sadržan u odredbu člana 4. stav (4) Zakona o finansijsko – informatičkoj agenciji, gdje je između ostalog navedeno da ova Agencija: „vodi registre propisane zakonom, a može uspostavljati i voditi i druge registre za potrebe i po nalogu organa uprave i drugih subjekata“. Imajući u vidu da smo mi već potpisali dokument kojim su otvorene mogućnosti ostvarivanja saradnje sa Finansijsko – informatičkom agencijom, kao i da je trenutno aktualizirano pitanje centralizacije informacionih sistema Vlade Federacije BiH, na način da FIA preuzme ulogu centralne informatičke institucije u Federaciji BiH, to smatramo idealnim rješenjem da se FIA angažuje za pružanje usluga održavanja i pružanja podrške informacionom sistemu Jedinstvenog registra. U konkretnom slučaju bi Finansijsko – informatička agencija pružala savjetodavnu i uslugu podrške, kao i uslugu održavanja koje su potrebne za funkcionisanje Jedinstvenog registra. Članom 16. Zakona o FIA propisano je da se sredstva za poslovanje ostvaruju iz prihoda koje Agencija ostvari svojim poslovanjem, a da odluku o visini naknada iz djelokruga rada Agencije donosi Odbor uz saglasnost Vlade Federacije BiH. Obzirom da je FIA osnovana kao pravno lice (neprofitno, u smislu da nije u obavezi obračunavati i plaćati porez na dobit), te da Agencija nije budžetski korisnik u smislu pozitivnih zakonskih propisa, odnosno finansira se iz prihoda koje ostvaruje po osnovu pružanja usluga propisanih Zakonom o FIA, molimo Vas da nam dostavite mišljenje da li bi se ovakvim načinom angažovanja Agencije prekršile odredbe Zakona o javnim nabavkama, odnosno da li Federalno ministarstvo rada i socijalne politike može angažovati Finansijsko – informatičku agenciju za pružanje navedenih usluga održavanja i podrške informacionom sistemu Jedinstvenog registra bez prethodno provedenog postupka javne nabavke?