PITANJE: Grad X je proveo otvoreni postupak javne nabavke po programu/projektu „Zatvaranje kolektivnih centara na području Grada X“. Po okončanom postupku, a nakon e-aukcije prihvatljive su bile 4 ponude, a procijenjena vrijednost javne nabavke je iznosila oko 130.000 KM. Nakon donošenja odluke o izboru, prvi ponuđač ne dostavlja uvjerenja iz člana 45 ZJN, zatim se odluka o izboru najpovoljnije ponude mijenja i posao se dodijeljuje drugoplasiranom, međutim i drugoplairani ne dostavlja traženo uvjerenje, (ponude ovih pravnih lica iznosile su oko 35.000 KM). Obzirom na naprijed navedeno postavljamo pitanje može li Gradonačelnik u konkretnom slučaju donijeti Odluku o izboru najpovoljnije ponude i ugovor dodijeliti trećeplasiranom i td. čija ponuda iznosi oko 118.000 KM i kreće se u okviru procijenjenog iznosa. Ukoliko može dodijeliti ugovor trećeplasiranom, kakve mjere može poduzeti protiv onih ponuđača koji očigledno zloupotrebljavaju institut javnih nabavki na način da obaraju cijenu a zatim da odustaju od ponude ne dostavljajući tražene isprave u ostavljenom roku, čime neosnovano odugovlače postupke javnih nabavki.