ISPRAVNO PLANIRANJE NABAVKI, OBJAVA PLANA I PRIVREMENOG PLANA NABAVKI, IZMJENA PLANA NABAVKI, ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA PRIJE OBJAVE PLANA?
PROVOĐENJE PREGOVARAČKOG POSTUPKA BEZ OBJAVE OBAVJEŠTENJA O NABAVCI, OTVORENOG I OGRANIČENOG POSTUPKA, NAJVAŽNIJE NAPOMENE ZA PROVOĐENJE KONKURENTSKOG ZAHTJEVA, IZUZEĆA
ISPRAVNO UTVRĐIVANJE KVALIFIKACIONIH USLOVA U TENDERSKIM DOKUMENTACIJAMA (ČL. 45. – 52. ZAKONA O JAVNIM NABAVKAMA)
Seminar: |
|
09:30h |
Mostar | 28. 01. 2025. | Hotel “Mostar” |
Sarajevo | 29. 01. 2025. | Hotel “Hollywood” |
Banja Luka | 06. 02. 2025. | Hotel “Bosna” |
Prvi modul seminara
Imajući u vidu da je bilo vrijeme kada su Ugovorni organi morali planirati nabavke za 2025. godinu u tu svrhu, radi zahtijeva naših komintenata, ponavljamo temu kako pripremiti adekvatan Plan nabavki, sa planiranim odgovarajućim sredstvima. Bit će riječi o strategiji ispravnog planiranja javnih nabavki i svim pitanjima koja su vezana za navedenu tematiku. To podrazumijeva izrada Plana nabavki, objave Plana javnih nabavki, privremenog Plana nabavki i izmjena Plana nabavki. Razmotrit će se i pitanje obaveznog istraživanja tržišta kod planiranja javnih nabavki.
Drugi modul seminara
Drugi modul će obuhvatiti kompletan hodogram aktivnosti u vezi provođenja pregovaračkog postupka bez objave obavještenja o nabavci roba, radova i usluga, provođenja otvorenog i ograničenog postupka, najvažnije napomene za provođenje konkurentskog zahtjeva, kao i izuzeća. Naime, imajući u vidu da je riječ o redovnim postupcima, kao i činjenici da ogroman broj javnih nabavki se realizira kroz ove postupke, akcenat će biti stavljen na provođenju ove vrste postupaka. Obzirom da Ugovorni organi i dalje u praksi imaju velike dileme i upite u vezi izuzeća, ovaj modul će se završiti hodogramom aktivnosti u vezi izuzeća, obavezama Ugovornih organa u vezi istih, te smjernicama za jednostavnije i efikasnije postupke nabavki.
Treći modul seminara
U trećem modulu obraditi će se kvalifikacijski uslovi koje Ugovorni organi mogu / moraju propisati u okviru tenderskih dokumentacija u kontekstu zahtijevanja odgovarajućih dokaza: od lične, profesionalne, ekonomsko-finansijske i tehničke i profesionalne sposobnosti. Sa druge strane, ponuđači se mogu upoznati da li Ugovorni organi imaju pravo zahtijevati u konkretnim postupcima javnih nabavki određene dokaze u svrhu ispunjavanja kvalifikacijskih uslova. Također, bit će obrađeno ispravno sačinjavanje tehničkih specifikacija u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima, kako ne bi došlo do narušavanja aktivne i pravične konkurencije, odnosno činjenja diskriminacije. Najčešće greške koje Ugovorni organi čine prilikom sačinjavanja tehničkih specifikacija će biti prikazane.
Za sve one koji se svakodnevno bave javnim nabavkama nudimo Vam pretplatu na elektronsku „bazu znanja“ (Pitanja i odgovori iz oblasti javnih nabavki) gdje najčešće možete pronaći odgovore na Vaše dileme iz javnih nabavki.
SADRŽAJ SEMINARA:
Modul I – Ispravno planiranje nabavki, objava plana i privremenog plana nabavki, izmjena plana nabavki, istraživanje tržišta prije objave Plana?
Planiranje javnih nabavki
- Uvod u početak pokretanja postupka javne nabavke
- Faze planiranja – hronološki prikaz aktivnosti koje trebaju biti obavljene u sklopu planiranja;
- Planiranje javnih nabavki – iskustva i problemi u dosadašnjoj implementaciji (Smjernice za izradu valjanog plana nabavki sa aspekta nadležnih službi za reviziju);
- Međuodnos plana nabavki i finansijskog plana (budžeta);
- Šta sa preostalim/neutrošenim a planiranim sredstvima za tekuću godinu u Planu nabavki za narednu godinu?
- Šta kada se realizacija nabavke ili ugovora planiranih za jednu godinu produži i na narednu godinu?
- Kako u planu nabavki prikazati višegodišnje okvirne sporazume i ugovore o nabavci usluga iz Aneksa II ZJN?
- Kako provoditi nabavke do usvajanja budžeta i plana nabavki za narednu godinu?
- Postupak izmjene Plana javnih nabavki tokom godine;
- Obaveza i sankcije vezane za planiranje nabavki.
Ispravno planiranje nabavki
- Na koji način ispravno planirati nabavke za iduću godinu?
- Koje službe moraju raditi na planiranju javnih nabavki?
- Na koji način planirati nabavke, ukoliko Ugovorni organ ne zna koliko sredstava će imati na raspolaganju za Ugovorne organe?
Objava plana i privremenog plana nabavki
- U kojem roku Ugovorni organ objavljuje privremeni Plan nabavki?
- Na temelju čega Ugovorni organ objavljuje privremeni Plan nabavki?
- Koje nabavke privremeni Plan nabavki mora sadržavati?
- Da li Plan nabavki može sadržavati i nabavke koje su bile predviđene privremenim Planom?
- U kojem roku Plan nabavki se mora objaviti na Portalu JN?
- Koje podatke mora sadržavati Plan nabavki?
- Da li u Planu nabavki mogu biti planirana sredstva koja su ostala neutrošena od privremenog plana nabavki?
- Na koji način izvršiti izmjenu Plana nabavki i kojim aktom?
- Da li je potrebno istraživati tržište prije Objave Plana nabavki?
Postupak ispitivanja tržišta
- Prethodna provjera tržišta i uslovi za početak postupka javne nabavke;
- Prethodna provjera tržišta, obaveza ili mogućnost,
- Kako ispravno istražiti tržište,
- Primjer dokaza o učinjenom istraživanju
- Istraživanje tržišta i uticaj na plan javnih nabavki
- Procijenjena vrijednost nabavki, specifičnosti za različite postupke javnih nabavki
- Kako istraživanje tržišta može uticati na sam postupak javne nabavke, pozitivni i negativni primjeri
Pitanja i odgovori
Modul II – Provođenja pregovaračkog postupka bez objave obavještenja o nabavci, otvorenog i ograničenog postupka, najvažnije napomene za provođenje konkurentskog zahtjeva, izuzeća
Pregovarački postupak bez objave obavještenja o nabavci
- Uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja o nabavci
- Posebni uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku robe
- Posebni uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku usluga
- Posebni uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku radova
Otvoreni postupak, napomene za konkurentski zahtjev
- Koji su rokovi za prijem ponuda, i za preuzimanje tenderske dokumentacije u otvorenom postupku?
- Koje su obaveze Ugovornog organa u otvorenom postupku?
- Koji su uslovi obavezujući da se zahtijevaju u otvorenom postupku od ponuđača?
- Koji broj članova Komisija za javne nabavke mora imati prilikom provođenja otvorenog postupka?
- Šta podrazumijeva „međunarodni vrijednosni razred”?
- Za koji raspon procijenjene vrijednosti se otvoreni postupak mora provoditi?
- Da li se otvoreni postupak može predvidjeti i za postupke niže od Zakonom utvrđene procijenjene vrijednosti?
- Rokovi za žalbu u otvorenom postupku?
- Razlike između konkurentskog zahtjeva i otvorenog postupka nabavke, i najvažnije napomene za provođenje konkurentskog zahjeva
- Smjernice za efikasnije provođenje postupaka nabavki
Ograničeni postupak
- Koje su obaveze Ugovornog organa u ograničenom postupku?
- Od koliko faza se sastoji tenderska dokumentacija u ograničenom postupku?
- Na koji način se provodi ograničeni postupak?
Izuzeća
- Koje usluge se više ne smatraju izuzećima prema izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama?
- Da li se izuzeća objavljuju u Plan nabavki, ili na nekom drugom mjestu?
- Kako se pokreće izuzeće od primjene ZJN, i da li je dozvoljeno objavljivati poziv?
- Koje pravne usluge spadaju u izuzeća, a koje ne?
- Da li se dostavljaju Izvještaji Agenciji za javne nabavke za izuzeća?
- Prirodni i zakonski monopoli (problematika nedostavljanja ponuda)
Pitanja i odgovori
Modul III – Ispravno utvrđivanje kvalifikacionih uslova u tenderskim dokumentacijama (čl. 45. – 52. Zakona o javnim nabavkama)
Kvalifikacijski uslovi
- Kako odrediti / definisati minimum kvalifikacijskih uslova u tenderskoj dokumentaciji?
- Da li su ugovorni organi obavezni zahtijevati ispunjavanje uslova lične I profesionalne sposobnosti ponuđača?
- Kako propisati da traženi dokazi (u svrhu ispunjavanja kvalifikacijskih uslova) budu srazmjerni postavljenim uslovima I vrsti postupka javne nabavke?
- Da li je obavezno u otvorenom postupku javne nabavke zahtijevati uslove iz članova 45. – 52.?
- Kako tretirati ispunjenje kvalifikacijskih uslova u slučaju učešća grupe ponuđača?
- Da li se može zahtijevati određena starost izjava i dokumenata u svrhu ispunjavanja kvalifikacionih uslova?
- Da li se izabrani ponuđači oslobađaju naknadnog dostavljanja dokaza, ukoliko su iste dostavili uz ponudu?
- Da li se može i kada zahtijevati pojašnjenje dokumenata kojima se dokazuju kvalifikacijski uslovi?
Pitanja i odgovori
PREDAVAČI – certificirani treneri Agencije za javne nabavke:
Mostar | Sarajevo |
Banja Luka |
Josip Jakovac Dragana Kovačević Elma Šenderović |
Amir Rahmanović Dragana Kovačević Amina Malkić |
Amir Rahmanović Dragana Kovačević Ivana Grgić |
TRAJANJE SEMINARA:
U periodu od 09:30 – 15:30 h
SEMINAR JE NAMIJENJEN:
- Službenicima za javne nabavke;
- Stručnim saradnicima / savjetnicima / referentima koji imaju namjeru polagati stručni ispit za „Službenika za javne nabavke“;
- Članovima komisija za javne nabavke;
- Stručnim saradnicima / referentima ponuđača u postupcima javnih nabavki;
- Sektorskim ugovornim organima i odgovornim licima ugovornih organa i ponuđača;
- Internim revizorima i revizorima;
- Advokatima.
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE (sa PDV-om):
Seminar:
175 KM po jednom učesniku sa materijalom;
165 KM po osobi za dva i više učesnika iz iste organizacije sa materijalom;
155 KM po osobi za pretplatnike na časopis „Pravo i finansije“, sa materijalom
Kotizacija uključuje
- Troškove sudjelovanja u radu seminara
- Materijal za pisanje (za učesnike seminara)
- Prezentacije predavača i odgovori na pitanja učesnika seminara
- PRIRUČNIK – „Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama“, autori: Josip Jakovac, Amir Rahmanović, Ivana Grgić i Milica Pranjić; Format B5, meki uvez, 230 str. – štampani primjerak
- Osvježenje u pauzi i zajednički ručak (za sve učesnike seminara)
- Uvjerenje o usavršavanju (certifikat)
PRIJAVA NA SEMINAR:
Obavezna prijava na seminar putem prijavnog obrasca
- Prijavni obrazac molimo Vas da popunite online ili preuzmete isti i pošaljete putem e-maila na rec@rec.ba
ili putem faxa na jedan brojeva + 387 33 40 87 78, + 387 33 40 87 79 i + 387 33 21 45 82. - Na osnovu dostavljenog prijavnog obrasca, dostavljamo Vam profakturu na osnovu koje se vrši plaćanje.
VAŽNA NAPOMENA
Budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati seminaru uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!
Za sve zainteresirane koji nisu u mogućnosti da prisustvuju seminaru, sve priručnike možete posebno poručiti:
Pretplata na Portal „REC-ko“:
Pitanja i odgovori iz javnih nabavki – 400 KM,
godišnja pretplata za 2025. godinu
Portal trenutno sadrži preko 6.000 pitanja i odgovora iz oblasti javnih nabavki i redovno se dopunjava
+ 27 modela akata za ugovorne organe i ponuđače
Posebna narudžba za one koji nisu u mogućnosti prisustvovati na seminaru:
• Priručnik – Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, autori: Josip Jakovac, Amir Rahmanović, Ivana Grgić i Milica Pranjić; Format B5, meki uvez, 230 str. – cijena 50 KM sa PDV-om (za učesnike seminara 30 KM sa PDV-om)
• „Komentar Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama“ – obim oko 200 str., B5, tvrdi povez – 70 KM sa PDV-om (za učesnike seminara 50 KM sa PDV-om)
• Modeli akata za rad Komisije za javne nabavke (oko 60. str. teksta) – 30 KM sa PDV-om – na CD
• Pravilnik – model internog akta, pravilnik za složene UO i modeli akata za rad Komisije (3 u 1) – 80 KM sa PDV-om – na CD.
Više informacija možete dobiti na našoj web stranici www.rec.ba
ili direktnim kontaktom na tel. + 387 33 40 87 78 i + 387 33 21 45 82
REC d.o.o., Jukićeva 2, 71000 Sarajevo