Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

Seminar – Javne nabavke – Novembar 2025

seminar-javne-nabavke-novembar

Seminar – Javne nabavke – Novembar 2025

JAVNE NABAVKE U PRAKSI – „OD KOMISIJE DO UGOVORA“

REC d.o.o. organizuje – INTERAKTIVNI SEMINAR

 


Seminar:

09:30h
Mostar 17. 11. 2025. Hotel “Mostar”
Banja Luka 19. 11. 2025. Hotel “Bosna”
Sarajevo 20. 11. 2025. Hotel “Hollywood”

Zašto doći?
Dobijte jasne smjernice i rješenja za najčešće izazove
Kroz primjere iz prakse naučite kako izbjeći greške
Steknite konkretne vještine primjenjive u svakodnevnom radu

Ključne teme:

  • Rad komisije vs. rad službenika – uloge i odgovornosti:
    Analiziramo razliku između rada komisije i pojedinačnih službenika, uz naglasak na odgovornostima i praktičnim izazovima u svakodnevnoj primjeni.
  • Kvalifikacioni uslovi u tenderskoj dokumentaciji:
    Kako pravilno postaviti kriterije, izbjeći diskriminaciju i osigurati ravnopravan tretman svih ponuđača.
  • Izrada tehničkih specifikacija:
    Način definisanja jasnih, preciznih i provjerljivih zahtjeva, s posebnim naglaskom na usklađenost sa zakonom i izbjegavanje žalbi.
  • Ugovori i okvirni sporazumi:
    Praktične smjernice za zaključivanje i realizaciju, upravljanje rokovima, izmjenama i rizicima u toku izvršenja.
  • Hodogram aktivnosti i posebni postupci:
    Korak-po-korak pregled aktivnosti u postupku, uključujući pregovaračke i konkurentske postupke, sa fokusom na najčešće greške.

Interaktivni pristup
Postavljajte pitanja, diskutujte sa predavačima i dobijte odgovore na dileme iz Vaše prakse.

Ne propustite priliku da unaprijedite svoje znanje i rad u javnim nabavkama!

SADRŽAJ SEMINARA

Modul I

Tema: Rad Komisije za javne nabavke Vs. Rad službenika za javne nabavke, Izmjene Pravilnika o radu Komisije i obuci službenika za javne nabavke, interni pravilnik, vršenje prethodne provjere tržišta sa primjerima

Komisija za javne nabavke
  • Kojim aktom se formira Komisija za javne nabavke?
  • O kojim elementima je potrebno voditi računa prilikom imenovanja Komisije?
  • Da li je dozvoljeno da se član Komisije žali na akt kojim je izabran kao član komisije?
  • Da li je dozvoljeno da bude imenovana stalna Komisija za sve javne nabavke?
  • Šta su sve obavezni potpisati članovi Komisije za javne nabavke?
  • Koji sve dokumenti se dostavljaju Ugovornom organu prilikom rada Komisije?
  • Da li je obavezno formirati Komisiju za sve postupke javne nabavke?
  • Koje poslove radi službenik za javne nabavke, a koje Komisija za javne nabavke?
  • Da li osoba koja radi istraživanje tržišta može biti i član Komisije za javne nabavke?
Službenik za javne nabavke
  • Mora li u svakoj Komisiji za javne nabavke učestvovati službenik za javne nabavke?
  • Kako angažovati službenika za javne nabavke, ukoliko Ugovorni organ nema istog?
  • Koju stručnu spremu i radno iskustvo mora imati službenik za javne nabavke?
Interni pravilnik
  • Kako urediti interni pravilnik?
  • Postoje li sankcije za nedonošenje pravilnika?
  • Koja pitanja je potrebno regulisati internim pravilnikom?
Prethodna provjera tržišta
  • Na koji način izvršiti prethodnu provjeru tržišta?
  • Kako postupiti ukoliko se ne mogu dobiti relevantni podaci prilikom provjere tržišta?
  • Primjeri prethodne provjere tržišta i koji podaci se sve traže?
  • Da li je potrebno izvršiti prethodnu provjeru tržišta za svaki postupak javne nabavke?
Pitanja i odgovori

Tema: Ispravno utvrđivanje kvalifikacionih uslova u tenderskim dokumentacijama (čl. 45. – 52. Zakona o javnim nabavkama)

Kvalifikacijski uslovi
  • Kako odrediti / definisati minimum kvalifikacijskih uslova u tenderskoj dokumentaciji?
  • Da li su ugovorni organi obavezni zahtijevati ispunjavanje uslova lične I profesionalne sposobnosti ponuđača?
  • Kako propisati da traženi dokazi (u svrhu ispunjavanja kvalifikacijskih uslova) budu srazmjerni postavljenim uslovima i vrsti postupka javne nabavke?
  • Da li je obavezno u otvorenom postupku javne nabavke zahtijevati uslove iz članova 45. – 52.?
  • Kako tretirati ispunjenje kvalifikacijskih uslova u slučaju učešća grupe ponuđača?
  • Da li se može zahtijevati određena starost izjava i dokumenata u svrhu ispunjavanja kvalifikacionih uslova?
  • Da li se izabrani ponuđači oslobađaju naknadnog dostavljanja dokaza, ukoliko su iste dostavili uz ponudu?
  • Da li se može i kada zahtijevati pojašnjenje dokumenata kojima se dokazuju kvalifikacijski uslovi?
Pitanja i odgovori

Modul II

Tema: Sačinjavanje tehničkih specifikacija u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, primjeri za specifične vrste nabavki

Tehničke specifikacije
  • Na koji način se određuju tehničke specifikacije?
  • Šta se postiže određivanjem tehničkih specifikacija?
  • Da li se u tehničkoj specifikaciji smije uputiti na određenog proizvođača, porijeklo ili na poseban postupak, na marke, patente ili određeno porijeklo?
  • U kojim slučajevima se odbacuje ponuda ponuđača radi neusklađenosti sa tehničkim specifikacijama?
  • Šta podrazumijevan termin “ekvivalent”?
  • Primjeri ispravnog sačinjavanja tehničkih specifikacija kod specifičnih vrsta nabavki (motorna vozila, kompjuterska oprema)
Pitanja i odgovori

Tema: Ugovori i okvirni sporazumi sa svim specifičnostima (zaključenje, izmjene, realizacija, raskidanje)

  • Ugovori u postupku javne nabavke;
  • Da li se narudžbenica može smatrati ugovorom?
  • Međusobni odnos i razlike između ugovora o javnoj nabavci i okvirnog sporazuma;
  • Elementi ugovora, prava i obaveze ugovornih strana;
  • Opšte odredbe ugovora;
  • Upravljanje ugovorom i njegova realizacija;
  • Izmjena ugovora tokom njegovog trajanja i praktični primjer;
  • Izmjene ugovora / okvirnih sporazuma – uslovi i koji dijelovi ugovora / OS koji mogu da se mijenjaju?
  • Da li se kroz izmjene ugovora / okvirnih sporazuma mogu napraviti izmjene i u dijelu predmeta nabavke, da se nabave moderniji aparati i/ili ugovore dodatne količine?
  • Da li se prije povećanja ugovorne cijene mora mijenjati plan nabavki?
  • Da li se cijena pojedinih stavki unutar ugovora može povećati za preko 30%?
  • Za koliko se može povećati ugovor koji je realizovan na pola ili više od pola?
  • Šta znači povećanje “samo za razliku u cijeni koja prelazi 5%, odnosno 10%“?
  • Obaveze dobavljača / izvođača i obaveze ugovornog organa u procesu izmjene ugovora?
  • Da li dobavljač može tužiti ugovornog organa, ukoliko ugovorni organ ne pristane na izmjenu ugovora/OS?
  • U slučaju raskida ugovora od dobavljača, može li Ugovorni organ aktivirati sredstva obezbjeđenja ugovora?
  • Na koji način aktivirati garanciju za dobro izvršenje ugovora u slučaju raskida ugovora?
  • Može li Ugovorni organ zahtijevati naknadu štete u slučaju neosnovanog raskida ugovora?
Pitanja i odgovori

Modul III

Tema: Kompletan hodogram aktivnosti i osnovanost za provođenje postupaka iz ANEKSA II, pregovaračkih postupaka sa i bez objave obavještenja

Aneks II
  • Hodogram obaveznih aktivnosti Ugovornog organa kod Aneksa II?
  • Koji propisi se primjenjuju za usluge iz Aneksa II?
  • Da li je moguće podijeliti na lotove postupak iz Aneksa II?
  • Da li se može provesti jedan od redovnih postupaka za usluge iz Aneksa II?
  • Kako započeti postupak nabavke usluga iz Aneksa II?
  • Šta poziv mora sadržavati za usluge iz Aneksa II?
  • Da li se donosi Odluka o izboru za usluge iz Aneksa II, da li je obavezno objavljivanje obavještenja o dodjeli ugovora?
Pregovarački postupak sa objavom obavještenja
  • Koji su uslovi za primjenu pregovaračkog postupka sa objavom obavještenja?
  • Koje su faze u provođenju pregovaračkog postupka sa objavom obavještenja?
  • Razlike između pregovaračkih postupaka sa i bez objave obavještenja?
Pregovarački postupak bez objave obavještenja
  • Hodogram obaveznih aktivnosti kod pregovaračkog postupka bez objave obavještenja;
  • Koji su uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja?
  • Praktičan primjer osnovanog i neosnovanog provođenja pregovaračkog postupka bez objave obavještenja;
  • Posebni uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku robe, usluga, radova?
  • Da li se može provesti pregovarački postupak bez objave obavještenja bez prethodno sprovedenog redovnog postupka javne nabavke?
  • Da li je osnovano provođenje pregovaračkog postupka bez objave obavještenja ukoliko Ugovorni organ nema „dovoljno vremena“ za provođenje redovnog postupka?
Pitanja i odgovori

TRAJANJE SEMINARA:

od 09:30 – 15:30

 

SEMINAR JE NAMIJENJEN:
  • Službenicima za javne nabavke
  • Stručnim saradnicima / savjetnicima / referentima koji imaju namjeru polagati stručni ispit za „Službenika za javne nabavke“
  • Članovima komisija za javne nabavke
  • Stručnim saradnicima / referentima ponuđača u postupcima javnih nabavki
  • Sektorskim ugovornim organima i odgovornim licima ugovornih organa i ponuđača
  • Internim revizorima i revizorima
  • Advokatima

 

PREDAVAČI NA SEMINARU:
Mostar

Banja Luka

Sarajevo

Dragana Kovačević – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Zlatko Lazović – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Josip Jakovac – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Dragana Kovačević – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Zlatko Lazović – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Ivana Grgić – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Dragana Kovačević – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Zlatko Lazović – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

Amina Malkić – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki)

 

KOTIZACIJA ZA SEMINAR (sa PDV-om):

175 KM po jednom učesniku sa materijalom;
165 KM po osobi za dva i više učesnika iz iste organizacije sa materijalom;
155 KM po osobi za pretplatnike na časopis „Pravo i finansije“, sa materijalom

Kotizacija uključuje

  • Troškove sudjelovanja u radu seminara
  • Materijal za pisanje (za učesnike seminara)
  • Prezentacije predavača i odgovori na pitanja učesnika seminara
  • Osvježenje u pauzi i zajednički ručak (za sve učesnike seminara)
  • Uvjerenje o usavršavanju (certifikat)

 

VAŽNA NAPOMENA

Budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati seminaru uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!


Pretplata na Portal „REC‑ko“:

Pitanja i odgovori iz javnih nabavki – 500 KM,

godišnja pretplata za 2026. godinu

 

Portal trenutno sadrži preko 7.600 pitanja i odgovora iz oblasti javnih nabavki i redovno se dopunjava

+ 44 modela akata za ugovorne organe i ponuđače

Portal RECko

Posebna narudžba za one koji nisu u mogućnosti prisustvovati na seminaru:

Priručnik – Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, autori: Josip Jakovac, Amir Rahmanović, Ivana Grgić i Milica Pranjić; Format B5, meki uvez, 230 str. – cijena 50 KM sa PDV‑om (za učesnike seminara 30 KM sa PDV‑om)
„Komentar Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama“ – obim oko 200 str., B5, tvrdi povez – 70 KM sa PDV‑om (za učesnike seminara 50 KM sa PDV‑om)
Modeli akata za rad Komisije za javne nabavke (oko 60 str. teksta) – 30 KM sa PDV‑om – na CD‑u
Modeli Pravilnika o javnim nabavkama roba, radova i usluga (model internog akta usklađen sa ZIDZJN‑a, 30 str. – 30 KM sa PDV‑om; za složene UO 100 str. – 40 KM sa PDV‑om) – na CD‑u
Pravilnik – model internog akta, pravilnik za složene UO i modeli akata za rad Komisije (3 u 1) – 80 KM sa PDV‑om – na CD‑u

Više informacija možete dobiti na našoj web stranici www.rec.ba ili direktnim kontaktom na tel. + 387 33 40 87 78 i + 387 33 21 45 82

REC d.o.o., Jukićeva 2, 71000 Sarajevo

https://example.lindungihutan.com/