JAVNE NABAVKE U PRAKSI – „OD KOMISIJE DO UGOVORA“
REC d.o.o. organizuje – INTERAKTIVNI SEMINAR
|
Seminar: |
|
09:30h |
| Mostar | 17. 11. 2025. | Hotel “Mostar” |
| Banja Luka | 19. 11. 2025. | Hotel “Bosna” |
| Sarajevo | 20. 11. 2025. | Hotel “Hollywood” |
Zašto doći?
Dobijte jasne smjernice i rješenja za najčešće izazove
Kroz primjere iz prakse naučite kako izbjeći greške
Steknite konkretne vještine primjenjive u svakodnevnom radu
Ključne teme:
- Rad komisije vs. rad službenika – uloge i odgovornosti:
Analiziramo razliku između rada komisije i pojedinačnih službenika, uz naglasak na odgovornostima i praktičnim izazovima u svakodnevnoj primjeni. - Kvalifikacioni uslovi u tenderskoj dokumentaciji:
Kako pravilno postaviti kriterije, izbjeći diskriminaciju i osigurati ravnopravan tretman svih ponuđača. - Izrada tehničkih specifikacija:
Način definisanja jasnih, preciznih i provjerljivih zahtjeva, s posebnim naglaskom na usklađenost sa zakonom i izbjegavanje žalbi. - Ugovori i okvirni sporazumi:
Praktične smjernice za zaključivanje i realizaciju, upravljanje rokovima, izmjenama i rizicima u toku izvršenja. - Hodogram aktivnosti i posebni postupci:
Korak-po-korak pregled aktivnosti u postupku, uključujući pregovaračke i konkurentske postupke, sa fokusom na najčešće greške.
Interaktivni pristup
Postavljajte pitanja, diskutujte sa predavačima i dobijte odgovore na dileme iz Vaše prakse.
Ne propustite priliku da unaprijedite svoje znanje i rad u javnim nabavkama!
SADRŽAJ SEMINARA
Modul I
Tema: Rad Komisije za javne nabavke Vs. Rad službenika za javne nabavke, Izmjene Pravilnika o radu Komisije i obuci službenika za javne nabavke, interni pravilnik, vršenje prethodne provjere tržišta sa primjerima
Komisija za javne nabavke
- Kojim aktom se formira Komisija za javne nabavke?
- O kojim elementima je potrebno voditi računa prilikom imenovanja Komisije?
- Da li je dozvoljeno da se član Komisije žali na akt kojim je izabran kao član komisije?
- Da li je dozvoljeno da bude imenovana stalna Komisija za sve javne nabavke?
- Šta su sve obavezni potpisati članovi Komisije za javne nabavke?
- Koji sve dokumenti se dostavljaju Ugovornom organu prilikom rada Komisije?
- Da li je obavezno formirati Komisiju za sve postupke javne nabavke?
- Koje poslove radi službenik za javne nabavke, a koje Komisija za javne nabavke?
- Da li osoba koja radi istraživanje tržišta može biti i član Komisije za javne nabavke?
Službenik za javne nabavke
- Mora li u svakoj Komisiji za javne nabavke učestvovati službenik za javne nabavke?
- Kako angažovati službenika za javne nabavke, ukoliko Ugovorni organ nema istog?
- Koju stručnu spremu i radno iskustvo mora imati službenik za javne nabavke?
Interni pravilnik
- Kako urediti interni pravilnik?
- Postoje li sankcije za nedonošenje pravilnika?
- Koja pitanja je potrebno regulisati internim pravilnikom?
Prethodna provjera tržišta
- Na koji način izvršiti prethodnu provjeru tržišta?
- Kako postupiti ukoliko se ne mogu dobiti relevantni podaci prilikom provjere tržišta?
- Primjeri prethodne provjere tržišta i koji podaci se sve traže?
- Da li je potrebno izvršiti prethodnu provjeru tržišta za svaki postupak javne nabavke?
Pitanja i odgovori
Tema: Ispravno utvrđivanje kvalifikacionih uslova u tenderskim dokumentacijama (čl. 45. – 52. Zakona o javnim nabavkama)
Kvalifikacijski uslovi
- Kako odrediti / definisati minimum kvalifikacijskih uslova u tenderskoj dokumentaciji?
- Da li su ugovorni organi obavezni zahtijevati ispunjavanje uslova lične I profesionalne sposobnosti ponuđača?
- Kako propisati da traženi dokazi (u svrhu ispunjavanja kvalifikacijskih uslova) budu srazmjerni postavljenim uslovima i vrsti postupka javne nabavke?
- Da li je obavezno u otvorenom postupku javne nabavke zahtijevati uslove iz članova 45. – 52.?
- Kako tretirati ispunjenje kvalifikacijskih uslova u slučaju učešća grupe ponuđača?
- Da li se može zahtijevati određena starost izjava i dokumenata u svrhu ispunjavanja kvalifikacionih uslova?
- Da li se izabrani ponuđači oslobađaju naknadnog dostavljanja dokaza, ukoliko su iste dostavili uz ponudu?
- Da li se može i kada zahtijevati pojašnjenje dokumenata kojima se dokazuju kvalifikacijski uslovi?
Pitanja i odgovori
Modul II
Tema: Sačinjavanje tehničkih specifikacija u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, primjeri za specifične vrste nabavki
Tehničke specifikacije
- Na koji način se određuju tehničke specifikacije?
- Šta se postiže određivanjem tehničkih specifikacija?
- Da li se u tehničkoj specifikaciji smije uputiti na određenog proizvođača, porijeklo ili na poseban postupak, na marke, patente ili određeno porijeklo?
- U kojim slučajevima se odbacuje ponuda ponuđača radi neusklađenosti sa tehničkim specifikacijama?
- Šta podrazumijevan termin “ekvivalent”?
- Primjeri ispravnog sačinjavanja tehničkih specifikacija kod specifičnih vrsta nabavki (motorna vozila, kompjuterska oprema)
Pitanja i odgovori
Tema: Ugovori i okvirni sporazumi sa svim specifičnostima (zaključenje, izmjene, realizacija, raskidanje)
- Ugovori u postupku javne nabavke;
- Da li se narudžbenica može smatrati ugovorom?
- Međusobni odnos i razlike između ugovora o javnoj nabavci i okvirnog sporazuma;
- Elementi ugovora, prava i obaveze ugovornih strana;
- Opšte odredbe ugovora;
- Upravljanje ugovorom i njegova realizacija;
- Izmjena ugovora tokom njegovog trajanja i praktični primjer;
- Izmjene ugovora / okvirnih sporazuma – uslovi i koji dijelovi ugovora / OS koji mogu da se mijenjaju?
- Da li se kroz izmjene ugovora / okvirnih sporazuma mogu napraviti izmjene i u dijelu predmeta nabavke, da se nabave moderniji aparati i/ili ugovore dodatne količine?
- Da li se prije povećanja ugovorne cijene mora mijenjati plan nabavki?
- Da li se cijena pojedinih stavki unutar ugovora može povećati za preko 30%?
- Za koliko se može povećati ugovor koji je realizovan na pola ili više od pola?
- Šta znači povećanje “samo za razliku u cijeni koja prelazi 5%, odnosno 10%“?
- Obaveze dobavljača / izvođača i obaveze ugovornog organa u procesu izmjene ugovora?
- Da li dobavljač može tužiti ugovornog organa, ukoliko ugovorni organ ne pristane na izmjenu ugovora/OS?
- U slučaju raskida ugovora od dobavljača, može li Ugovorni organ aktivirati sredstva obezbjeđenja ugovora?
- Na koji način aktivirati garanciju za dobro izvršenje ugovora u slučaju raskida ugovora?
- Može li Ugovorni organ zahtijevati naknadu štete u slučaju neosnovanog raskida ugovora?
Pitanja i odgovori
Modul III
Tema: Kompletan hodogram aktivnosti i osnovanost za provođenje postupaka iz ANEKSA II, pregovaračkih postupaka sa i bez objave obavještenja
Aneks II
- Hodogram obaveznih aktivnosti Ugovornog organa kod Aneksa II?
- Koji propisi se primjenjuju za usluge iz Aneksa II?
- Da li je moguće podijeliti na lotove postupak iz Aneksa II?
- Da li se može provesti jedan od redovnih postupaka za usluge iz Aneksa II?
- Kako započeti postupak nabavke usluga iz Aneksa II?
- Šta poziv mora sadržavati za usluge iz Aneksa II?
- Da li se donosi Odluka o izboru za usluge iz Aneksa II, da li je obavezno objavljivanje obavještenja o dodjeli ugovora?
Pregovarački postupak sa objavom obavještenja
- Koji su uslovi za primjenu pregovaračkog postupka sa objavom obavještenja?
- Koje su faze u provođenju pregovaračkog postupka sa objavom obavještenja?
- Razlike između pregovaračkih postupaka sa i bez objave obavještenja?
Pregovarački postupak bez objave obavještenja
- Hodogram obaveznih aktivnosti kod pregovaračkog postupka bez objave obavještenja;
- Koji su uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja?
- Praktičan primjer osnovanog i neosnovanog provođenja pregovaračkog postupka bez objave obavještenja;
- Posebni uslovi za primjenu pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku robe, usluga, radova?
- Da li se može provesti pregovarački postupak bez objave obavještenja bez prethodno sprovedenog redovnog postupka javne nabavke?
- Da li je osnovano provođenje pregovaračkog postupka bez objave obavještenja ukoliko Ugovorni organ nema „dovoljno vremena“ za provođenje redovnog postupka?
Pitanja i odgovori
TRAJANJE SEMINARA:
od 09:30 – 15:30
SEMINAR JE NAMIJENJEN:
- Službenicima za javne nabavke
- Stručnim saradnicima / savjetnicima / referentima koji imaju namjeru polagati stručni ispit za „Službenika za javne nabavke“
- Članovima komisija za javne nabavke
- Stručnim saradnicima / referentima ponuđača u postupcima javnih nabavki
- Sektorskim ugovornim organima i odgovornim licima ugovornih organa i ponuđača
- Internim revizorima i revizorima
- Advokatima
PREDAVAČI NA SEMINARU:
| Mostar |
Banja Luka |
Sarajevo |
|
Dragana Kovačević – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) Zlatko Lazović – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) Josip Jakovac – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) |
Dragana Kovačević – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) Zlatko Lazović – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) Ivana Grgić – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) |
Dragana Kovačević – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) Zlatko Lazović – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) Amina Malkić – certificirani trener AJN (ekspert iz javnih nabavki) |
KOTIZACIJA ZA SEMINAR (sa PDV-om):
175 KM po jednom učesniku sa materijalom;
165 KM po osobi za dva i više učesnika iz iste organizacije sa materijalom;
155 KM po osobi za pretplatnike na časopis „Pravo i finansije“, sa materijalom
Kotizacija uključuje
- Troškove sudjelovanja u radu seminara
- Materijal za pisanje (za učesnike seminara)
- Prezentacije predavača i odgovori na pitanja učesnika seminara
- Osvježenje u pauzi i zajednički ručak (za sve učesnike seminara)
- Uvjerenje o usavršavanju (certifikat)
VAŽNA NAPOMENA
Budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati seminaru uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!
Pretplata na Portal „REC‑ko“:
Pitanja i odgovori iz javnih nabavki – 500 KM,
godišnja pretplata za 2026. godinu
Portal trenutno sadrži preko 7.600 pitanja i odgovora iz oblasti javnih nabavki i redovno se dopunjava
+ 44 modela akata za ugovorne organe i ponuđače
Posebna narudžba za one koji nisu u mogućnosti prisustvovati na seminaru:
• Priručnik – Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, autori: Josip Jakovac, Amir Rahmanović, Ivana Grgić i Milica Pranjić; Format B5, meki uvez, 230 str. – cijena 50 KM sa PDV‑om (za učesnike seminara 30 KM sa PDV‑om)
• „Komentar Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama“ – obim oko 200 str., B5, tvrdi povez – 70 KM sa PDV‑om (za učesnike seminara 50 KM sa PDV‑om)
• Modeli akata za rad Komisije za javne nabavke (oko 60 str. teksta) – 30 KM sa PDV‑om – na CD‑u
• Modeli Pravilnika o javnim nabavkama roba, radova i usluga (model internog akta usklađen sa ZIDZJN‑a, 30 str. – 30 KM sa PDV‑om; za složene UO 100 str. – 40 KM sa PDV‑om) – na CD‑u
• Pravilnik – model internog akta, pravilnik za složene UO i modeli akata za rad Komisije (3 u 1) – 80 KM sa PDV‑om – na CD‑u
Više informacija možete dobiti na našoj web stranici www.rec.ba ili direktnim kontaktom na tel. + 387 33 40 87 78 i + 387 33 21 45 82
REC d.o.o., Jukićeva 2, 71000 Sarajevo
