Samo pretplatnici mogu pristupiti kompletnom izdanju časopisa.
Prijava za pretplatnike.
Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.
Časopis Pravo i finansije – Decembar 2021.
Danijela Radonić, dipl. iur.
Десетак година се у Републици Српској усаглашавају ставови социјалних партнера који су презентовани у Закону о заштити од узнемиравања на раду. Закон дефинише одређена питања од којих издвајамо поступке за заштиту од узнемиравања на раду. У раду су детаљно обрађени интерни поступак, поступак пред Агенцијом за мирно рјешавање радних спорова и поступак пред надлежним судом. Поступцима претходе одређена права и обавезе и послодавца и радника и у том правцу потребно је јачати општу радну и професионалну културу и досљедно примјењивати 0-толеранцију на појаву мобинга и узнемиравања на раду. То значи и обавезно санкционисање лица која врше узнемиравање на раду, што ћемо обрадити у наредном периоду.
str. 11 – 21.
Ljiljana Ćehajić, dipl. iur.
Upravu u pravnom licu, odnosno poslovodni organ drugog naziva, bez obzira da li se radi o privrednom društvu, javnom preduzeću, ustanovi / javnoj ustanovi i drugom pravnom licu, čine lica koja su osnivačkim aktom ili statutom društva / pravilima ustanove, u skladu sa zakonom, ovlaštena da vode poslovanje društva, a koja Zakon o radu, kada reguliše njihov radnopravni status, podrazumijeva pod pojmom „direktor“. Kako se na direktora odnose i drugi zakoni, ovim člankom ukazat ćemo na pravna rješenja koja se odnose na status direktora, počev od sastava uprave, imenovanja, uslova za imenovanje, obaveze u obavljanju poslova, razrješenja i uslova za razrješenje, zamjena direktora i drugo.
str. 22 – 28.
mr. sc. Kenan Spahić
U tekstu je riječ o ograničenim izmjenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH koje su stupile na snagu 18. 11. 2021. godine, a istim se mijenju čl. 44, 144. i 145. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju. Tekst predmetnog zakona sačinjen je od strane zastupnika i delegata u Parlamentu Federacije BiH i usvajan je po hitnoj proceduri, a zanimljivo je da je resorno ministarstvo, odnosno Vlada Federacije BiH imala negativan stav prema ovim parcijalnim izmjenama propisa, budući da se u parlamentarnoj proceduri već nalaze cjelovite izmjene Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, kojim se rješavaju svi do sada uočeni problemi u primjeni propisa.
str. 29 – 31.
Momir Stefanović, dipl.oec
Uspostavom tržišnih odnosa i dokidanjem društvenog vlasništva, u Federaciji BiH oživjelo je tržište nekretnina, sa tendencijom stalnog rasta prometa nekretnina, što ovu djelatnost svrstava u jednu od značajnijih ekonomskih oblasti. To je uticalo na pojavu velikog broja posrednika u prometu nekretninama. Naporedo s afirmacijom ove djelatnosti, u njenom obavljanju javili su se i određeni problemi izraženi u pojavi nelegalnih posrednika, nelojalnoj konkurenciji, nedovoljnoj educiranosti posrednika, nepostojanju adekvatnih kontrolnih mehanizama poslovanja posrednika i dr. Ispoljeni problemi uzrokovani su i nepostojanjem posebnog (lex specialis) propisa kojim bi cjelovito bila uređena ova oblast.
Naime, pokazalo se da Zakon o obligacionim odnosima i Zakon o unutrašnjoj trgovini, kao jedini regulatorni okviri na osnovu kojih se odvijala ova djelatnost nisu dovoljni da bi odgovorili na sva pitanja i probleme koje je nametnula dosadašnja praksa u radu posrednika. To je bio razlog da se pristupi izradi i donošenju posebnog Zakona o posredovanju u prometu nekretnina, koji je u primjeni od početka oktobra tekuće godine. Ovaj zakon uređuje osnovne uslove za obavljanje ove djelatnosti, prava i obaveze posrednika, agenata i nalogodavaca u prometu nekretnina, opšte uslove poslovanja, sklapanje ugovora, posredničku naknadu, stručni ispit za agente i nadzor nad primjenom Zakona. Dakle, daje okvir za djelovanje i uređuje ovu oblast u svim segmentima djelovanja kako agencija tako i agenata koji posreduju u prometu nekretninama na području Federacije Bosne i Hercegovine.
Primjenom Zakona treba da se suzbije praksa posredovanja u prometu nekretnina bez registracije, stvori pravna sigurnost za pravna lica i građane u korištenju usluga posrednika i obezbijedi veći i profesionalniji nivo kvaliteta ove usluge.
str. 32 – 40.
Faruk Latifović, mr.iur.
Javne nabavke su odavno u fokusu pravnih istraživanja. U ovom radu se raspravlja o pojedinim, doktrinarnim i evropskim legislativnim, opštim odrednicama „in house“ ugovora o javnim nabavkama. Postavlja se pitanje da li se ti ugovori uopšte mogu smatrati ugovornim o javnim nabavkama? Ukoliko je odgovor pozitivan, slijedi onda pitanje njihovog razlikovanja od klasičnih ugovora o javnim nabavkama. Dat je osvrt na sudsku praksu Evropskog suda pravde u onoj mjeri koja je potrebna za razumijevanje date materije.
str. 41 – 47.
Mehmed Budić, dipl. ecc.
Osnovni cilj financijskog izvještavanja jeste pružanje informacija o financijskom položaju, financijskoj uspješnosti, kao i novčanim tokovima privrednog subjekta koje su korisne širem krugu korisnika pri donošenju njihovih ekonomskih odluka. Stoga, da bi financijski izvještaji bili u skladu sa MRS/MSFI i da bi prikazivali fer i istinito, odnosno fer prezentaciju informacija o financijskom položaju, uspješnosti i novčanim tokovima, neophodno je da se uočene greške ispravljaju, a to se radi na način koji nalaže MRS 8 – Računovodstvene politike, promjene računovodstvenih procjena i greške. Bez obzira na to koji je uzrok nastanka računovodstvene greške, kada se ista jednom uoči i identificira neophodno je istu ispraviti, što podrazumijeva primjenu odgovarajućih računovodstvenih postupaka.
str. 48 – 55.
dr. sc. Jozo Piljić
str. 56 – 59.
str. 60 – 75.
Javne nabavke – str. 76. – 87.
Radni odnosi FBiH – str. 88. – 99.
Radni odnosi RS – str. 100 – 106.
Info stranica – str. 111. – 121.