PITANJE: U TD je definisano sljedeće: “U slučaju kašnjenja u isporuci roba/pružanju usluga/izvođenju radova, do kojeg je došlo krivicom odabranog ponuđača, isti će platiti ugovornu kaznu u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima u iznosu od 1% naručene robe / usluge / radova, za svaki dan kašnjenja do urednog ispunjenja, s tim da ukupan iznos ugovorene kazne ne može preći 10% od ukupno ugovorene vrijednosti robe koja je predmet narudžbe. Odabrani ponuđač je dužan platiti ugovorenu kaznu u roku od 7 (sedam) dana od dana prijema zahtjeva za plaćanje od ugovornog organa.” Procijenjena vrijednost javne nabavke je 211.000,00 KM. Da li je ovakav način definisanja ugovorne kazne neispravan obzirom da imamo sugestiju ponuđača da to nije u skladu sa Zakonom o zateznoj kamati („Sl. glasnik RS“, broj 61/18), Zakonom o visini stope zatezne kamate („Sl. novine FBiH“ broj 18/20) te Zakonom o izmjenama Zakona o postupku indirektnog oporezivanja (Sl. gl. BiH; broj 100/13). Iako smo mišljenja da su ugovorna kazna i zatezna kamata različiti pojmovi ipak postoji rješenje URŽ-a gdje su usvojili navode žalioca kao što je npr. JN2-02-07-1-928-6/20. Kako pravilno definisati ugovornu kaznu u tenderskoj dokumentaciji kako bismo se zaštitili i kako bismo ispravno postupili?