PITANJE: Kao ugovorni organ sklopili smo ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem za usluge fizičke zaštite na štićenim objektima ugovornog organa. Ugovor je zaključen na period od 2 (dvije) godine, mart 2022 – mart 2024. Cijena koja je ugovorena je fiksna i nepromjenjiva, kako je to utvrđeno i tenderskom dokumentacijom. U toku trajanja ugovora, u mjesecu Augustu 2023. godine, ponuđač nas obavještava da mu se više ne isplati raditi po ugovorenoj cijeni jer je najniža plata u FBiH porasla, da mora povećati jediničnu i ukupnu cijenu iz ugovora, te ukoliko ugovorni organ ne želi prihvatiti povećanje cijene i sačiniti aneks ugovora o javnoj nabavci usluga, da će ugovor jednostrano raskinuti. U svom zahtjevu za povećanje ugovorenog iznosa i aneks ugovora poziva se na čl. 75. stav. 5 ZJN tvrdeći da kumulativno ispunjava sve uslove koji su potrebni. Zaključenim ugovorom predviđen je jednostrani raskid ugovora radi neispunjenja ili neurednog ispunjenja ugovora uz prethodnu najavu od 15 (petnaest) dana. Šta ugovorni organ može učiniti u ovakvom slučaju? Da li je dozvoljeno povećati cijenu iako je ugovoreno da je cijena fiksna i nepromjenjiva? Da li možemo provesti novu javnu nabavku koja bi imala vrijednost znatno manju nego što smo planirali kroz plan javnih nabavki (iznos koji nam je preostao i koji bi isplatili aktuelnom ponuđaču da je nastavio izvršavati ugovorne obaveze), ili možemo primijeniti neko drugo rješenje u ovakvim situacijama jer kao ugovorni organ moramo imati obezbijeđenu fizičku i tehničku zaštitu prema propisima o fizičkoj i tehničkoj zaštiti?