PITANJE: Članom 87. stav (3) Zakona o javnim nabavkama BiH propisano je: „Ugovorni organ provodi postupak direktnog sporazuma za nabavku robe, usluga ili radova čija je procijenjena vrijednost jednaka ili manja od iznosa od 6.000,00 KM, pri čemu ni ukupna procijenjena vrijednost istovrsnih nabavki na godišnjem nivou nije veća od 10.000,00 KM“. Smatramo da ovakav vrijednosni prag za provedbu direktnog sporazuma datira negdje iz 2010. godine, dakle nekih 14 godina. S obzirom na stepen inflacije u BiH u proteklih 14 godina, smatramo da bi vrijednosni prag za provedbu direktnog sporazuma trebao biti između 8.000,00 – 12.000,00 KM. Ovdje ukazujemo na činjenicu da mnogi ugovorni organi ukoliko imaju potrebe za nabavkom usluga ili roba procijenjene nabavke 6.200,00 KM ili 6.500,00 KM ili 7.000,00 KM moraju pokrenuti konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, za što je potrebno vrijeme s obzirom na rokove predviđene Zakonom i isto tako predstavlja dodatne troškove ugovornim organima objavama u Službenom glasniku BiH. Isto tako, članom 14. stav (6) Zakona o javnim nabavkama BiH propisano je: „Inicijativu za izmjenu i dopunu ovog zakona po hitnom postupku, u pogledu promjene iznosa vrijednosnih razreda, pokreće Agencija, uz prethodnu saglasnost Odbora Agencije, u slučajevima značajnih promjena, i to: a) stope inflacije; i/ili b) ekonomskih uslova u BiH; i/ili c) zakonodavstva u EU o javnim nabavkama“. Nejasno je zašto Agencija ne postupa u skladu sa Zakonom, odnosno sa članom 14. stav (6) Zakona, te imate li informaciju dali će u narednom periodu doći do izmjene vrijednosnih razreda. Ovdje navodimo primjer Zakona o javnim nabavkama R. Hrvatske, koji je sigurno urađen prema zakonodavstvu u EU o javnim nabavkama, jer je R. Hrvatska članica EU. Tako je u članu 12. stav (1) Zakona o javnim nabavkama R. Hrvatske navedeno: Ovaj Zakon ne primjenjuje se: 1. na nabavu a) na robe i usluge te provedbu projektnih natječaja procijenjene vrijednosti manje od 25.640,00 Eura b) radova procijenjene vrijednosti manje od 66.360,00 Eura. Nadalje, ove nabavke se u članu 15. tretiraju kao jednostavne nabavke te ih ugovorni organi uređuju internim općim aktom.