Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

12.4 Dodjela ugovora

NAZAD

Kako postupiti prema ponuđaču koji dobije ali ne potpiše ugovor? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Hoće li zakon direktno propisanim članom kažnjavati ponuđače koji na e-aukciji prođu, a kasnije odbiju potpisati ugovor?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Kako postupiti ako jedini prihvatljivi ponuđač ne dostavi dokaze kvalifikacije u ostavljenom roku? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U postupku nabavke, nakon donošenja odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača i dodjeli okvirnog sporazuma, izabrani ponuđač nije u za to ostavljenom roku dostavio dokumentaciju koja se odnosi na član 45. stav (2) tačka od a) do d) i član 47. stav (1) tačka a), u originalu ili ovjerenoj kopiji. Bila je jedna prihvatljiva ponuda. U članu 69. stav (1) tačka b) taksativno su navedeni razlozi za poništenje. Članom 72. stav (3) ova situacija je navedena kao razlog za dodjelu drugorangiranom ponuđaču. Je li ispravno da ugovorni organ u ovom slučaju postupi u skladu sa članom 69. stav (3) ZJN i otkaže postupak javne nabavke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ukoliko tokom realizacije ugovora nestane ponuđenog predmeta nabavke, da li se može prihvatiti drugi predmet nabavke, koji također zadovoljava zahtjeve iz tenderske dokumentacije? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U postupku javne nabavke roba izabrani ponuđač je u obrascu za cijenu ponude ponudio ekvivalent robe koja se nabavlja (dakle nije ponudio originale). Potpisan je ugovor i tokom realizacije ugovora izabrani ponuđač nas obavještava da je firma koja proizvodi tu robu obustavila svoju proizvodnju do daljnjeg te da su spremni u narednom periodu isporučivati adekvatne originale. Može li ugovorni organ prihvatiti isporuku robe koja nije u skladu sa ponudom (obrascem za cijenu ponude) koja je sastavni dio ugovora, a s obzirom na nastalu situaciju (gore navedenu)?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Otklanjanje tehničke greške iz potpisanog ugovora o javnoj nabavci Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam pitanje u vezi sa Ugovorom o nabavci usluga osiguranja, naime isti je zaključen i potpisan ali je greškom u članu jedan ubačeno da osiguranje pored uposlenika obuhvata i lica na stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa. Greška je uočena tek nakon potpisa svih ugovornih strana. U tenderskoj dokumentaciji se nigdje ne spominje lica na stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa, znači nije sporno uopšte da se radi o grešci, međutim na koji način možemo istu ispraviti.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Zamjena predloženog osoblja u ugovoru Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo konkurentski postupak i zaključili ugovor za nabavku usluga revizije finansijskih izvještaja. U dostavljanoj ponudi izabranog ponuđača navedena su imena osoba koje će raditi na reviziji u našem Preduzeću. U ponudi je dostavljena izjava kojoj izabrani ponuđač to potvrđuje pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću. Prije početka realizacije ugovora, izabrani ponuđač nas obavještava da veći dio osoba koje je naveo na pomenutoj izjavi neće moći raditi na reviziji i dostavlja spisak zamjenskih osoba. Molim vaše mišljenje u vezi navedenog odnosno da li su za ugovorni organ prihvatljive ovakve vrste izmjena u toku realizacije zaključenog ugovora.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izbor ponuđača nakon raskida ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Sproveli smo postupak javne nabavke laboratorijskog materijala putem konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda, te nakon izbora najpovoljnijeg ponuđača potpisali smo ugovor dana 12.07.2021.godine. U međuvremenu izabrani ponuđač ne pridržava se ugovornih obaveze niti svoje ponude, odnosno ne dostavlja robu u skladu za obrascem za cijenu ponude od strane Ugovornog organa tj. ovog zavoda. S obzirom da se ta praksa dostavljanja pogrešne robe nastavlja bez obzira na naše reklamacije i opomene, razmatrali smo opciju raskidanja ugovora te sklapanja istog sa sljedećim najpovoljnijim ponuđačem. Interesuje nas da li postoji ta mogućnost, sklapanje ugovora sa sljedećim najpovoljnijim ponuđačem, sa aspekta Zakona o javnim nabavkama, te da li se može uzeti u obzir ponuda sljedećeg najpovoljnijeg ponuđača s obzirom da je isti naveo u ponudi opciju važenja ponude od 90 dana od dana isteka roka za podnošenje ponuda, odnosno taj period opcije važenja ponude je istekao.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

U kojoj fazi postupka se dostavlja dokumentacija koja je uslov za potpisivanje ugovora? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Obzirom da smo dobili žalbu na tendersku dokumentaciju iz razloga: Tačkom 13.4. TD su propisani uslovi za zaključenje Ugovora: „Ponuđač koji bude odabran kao najpovoljniji u ovom postupku javne nabavke, dužan je u roku od 5 dana od prijema odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, dostaviti sljedeće dokaze kao uslov za zaključivanje ugovora, i to: Ovlaštenje Federalnog ministarstva prostornog uređenja za obavljanje djelatnosti građenja/izvođenja radova iz područja visokogradnje“, Mišljenja smo da ćemo „imati problema“ sa istim postupkom, odnosno da će se isti prijaviti, pošto ovlaštenje trebaju dostaviti 5 dana od prijema odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača. Moje pitanje, koje postavljam iz predostrožnosti, a već su nam se dešavale takve situacije. Da li prije zakazivanja e-aukcije mogu tražiti dostavljanje traženog ovlaštenja kao uslova za potpisivanje ugovora. Jer se bojimo situacije, koju bi htjeli da izbjegnemo, da će na e-aukciji ponuđači koji nemaju traženo ovlaštenje „spuštati“ cijenu, a onda će biti u situaciji da odustaju od potpisivanja ugovora, čime mi, kao ugovorni organ, gubimo vrijeme i dobijamo ponuđače, koji se kasnije žale na cijenu i iz tog razloga odustaju od potpisivanja govora.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dodjela ugovora drugorangiranom ponuđaču Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Provodimo postupak javne nabavke mazuta za grijanje putem otvorenog postupka, te imamo određene nedoumice oko postupka javne nabavke u slučaju kada najuspješniji ponuđač ne dostavi originale ili ovjerene kopije dokaza iz člana 45. ZJN. Naime, u postupku javne nabavke zaprimljene su ukupno 4 ponude, te su sve prihvatljive, a nakon njihovog pregleda održana je e-aukcija u kojoj je samo jedan od četiri ponuđača snizio cijenu i na taj način dospio na mjesto prvorangiranog ponuđača. Nakon uspješno okončane e-aukcije donesena je odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, kojom je okvirni sporazum dodijeljen prvorangiranom ponuđaču. Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, zajedno sa obavještenjima o rezultatu postupka javne nabavke i zapisnicima, dostavljena je svim ponuđačima i na istu nije bilo žalbe. U obavještenju o rezultatima postupka javne nabavke koji smo uputili izabranom ponuđaču, pozvali smo ga da u roku od 7 dana od dana prijema obavještenja i odluke dostavi originale ili ovjerene kopije dokaza o ispunjenosti uslova iz člana 45. ZJN, kako je određeno Tenderskom dokumentacijom, s obzirom da je ponuđač u ponudi dostavio samo obične kopije tih dokaza. U ostavljenom roku prvorangirani ponuđač nije dostavio tražene dokaze, te u tom slučaju ugovorni organ u skladu sa članom 72. stav 3. tačka a) ZJN dostavlja prijedlog ugovora drugorangiranom ponuđaču. Pošto ta procedura nije posebno uređena ZJN, interesuje nas da li ugovorni organ donosi novu odluku kojom dodjeljuje okvirni sporazum drugorangiranom ponuđaču, te istom stavlja van snage ranije donesenu odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača? Ukoliko se donosi takva odluka, da li je i na nju moguće uložiti žalbu, te da li je to rok od 10 dana? Prema nezvaničnim informacijama do kojih smo došli, postoji velika vjerovatnoća da će i drugorangirani ponuđač odustati od ugovora, zbog povećanja cijene mazuta na tržištu, uslijed čega je upitno da li može po ponuđenoj cijeni isporučivati tu robu. Ukoliko i drugorangirani ponuđač odustane od ugovora, preostaju ponude trećeg i četvrtog ponuđača, čije su cijene ponude identične i nisu ih mijenjali tokom e-aukcije. Da li u slučaju da i drugorangirani ponuđač odustane od ugovora, a treći i četvrti ponuđači imaju identične cijene ponude, ugovorni organ mora donijeti odluku o poništenju postupka javne nabavke ili ima i drugih mogućnosti kako bi okončao predmetni postupak sa zaključenjem okvirnog sporazuma?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dodjela ugovora drugorangiranom ponuđaču i provjera ispravnosti ovjere dokumenta kod nadležnog organa Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Poštovani, imam pitanje u vezi otvorenog postupka nabavke hrane, koji se sastojao od 6 lotova. Naime, proveden je otvoreni postupak za nabavku hrane koji se sastojao od šest lotova. Za lot 4-nabavka prehrambenih proizvoda, dva ponuđača su na vrijeme dostavili svoje ponude. Obje ponude su kvalifikovane i prihvatljive i ponuđači su pozvani na e-aukciju. Nakon završene e-aukcije, donešena je odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača. Iste su proslijeđene učesnicima u postupku. Tenderskom dokumentacijom je predviđeno da je ponuđač čija ponuda bude izabrana kao najpovoljnija, dužan je nakon prijema odluke o izboru dostaviti u roku od 5 dana originale ili ovjerene kopije dokumenata iz člana 45. i 47. Zakona ne starije od 3 mjeseca. U odluci o izboru najpovoljnijeg ponuđača, naglašeno je da Dokumente ili uvjerenja navedena u tački 7.1. do 7.3. Tenderske dokumentacije dostavlja izabrani ponuđač u roku od 5 dana od dana prijema odluke o dodjeli ugovora. Izabrani ponuđač je odluku o izboru zaprimio 22.09.2021.god. Od tada je prošlo devet dana. On nije dostavio kvalifikacionu dokumentaciju. Pri tome napominjem da je drugorangirani ponuđač dostavio tu dokumentaciju u svoj ponudi. Sva dostavljena dokumentacija iz člana 45. i 47. glasi na ime Ponuđača, i ona je ovjerena kopija. Takođe napominjem, iako mislim da je to u redu, kvalifikacionu dokumentaciju koju je dostavio drugorangirani je ovjerio u opštinskom nadležnom organu, ali na opštinskom pečatu koji je ovjerio fotokopije na osnovu originala stoji ime i prezime osobe koja nije imala punomoć da zastupa ponuđača. Tenderskom dokumentacijom je takođe predviđeno da će ugovorni organ dostaviti prijedlog ugovora ponuđaču čija je ponuda na rang listi odmah iza ponude izabranog ponuđača, ako izabrani ponuđač: – propusti da dostavi originale ili ovjerene kopije dokumenata iz člana 45. i 47. Zakona, ne starije od tri mjeseca od dana dostavljanja ponude, u roku koji odredi ugovorni organ, ili – propusti da dostavi dokumentaciju koja je bila uslov za potpisivanje ugovora, a koju je bio dužan da dostavi u skladu sa propisima u BiH, ili – u pisanoj formi odbije dodjelu ugovora, ili – propusti da dostavi garanciju za izvršenje ugovora u skladu sa uslovima iz tenderske dokumentacije, ili – propusti da popiše ugovor o nabavci u roku koji odredi ugovorni organ, ili – odbije da zaključi ugovor u skladu sa uslovima iz tenderske dokumentacije i ponude koju je dostavio. Šta treba uraditi u tom slučaju? Da li treba poništiti odluku o izboru ovog ponuđača pa donijeti drugu kojom se bira drugoplasirani, ili sačekati 15 dana, pa ugovor zaključiti sa drugoplasiranim bez donošenja bilo kakve Odluke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dostavljanje prijedloga ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U otvorenom postupku javne nabave imali smo tri ponude od čega su dvije prihvatljive. Tražena je garancija za uredno izvršenje ugovora. Problem je što izabrani ponuđač nije dostavio garanciju u postavljenom roku. Pitanje je, možemo li ponuditi ugovor drugoplasiranom, odnosno treba li ponovo raditi Odluku o dodjeli ugovora? Napominjem da tenderskom dokumentacijom nismo predvidjeli da ćemo ugovor dodijeliti drugoplasiranom ukoliko se ne dostavi garancija.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Mijenjanje uslova utvrđenih tenderskom dokumentacijom Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Naime, u našem pitanju i obrazloženju istog, nismo se apsolvirali na činjenicu da ugovorni organ nije PDV obveznik, te da se PDV u našim poslovnim knjigama knjiži kao trošak. S obzirom na gore navedeno i na činjenicu da sa davaocem usluga imamo zaključen ugovor u kojem je naznačeno u obrascu za cijenu ponude da ugovorni organ neće imati nikakvih dodatnih troškova na ponuđenu cijenu, a ponuđena cijena je bila bez PDV-a, s tim u vezi ugovorni organ je u nedoumici, da li može platiti PDV kao novonastali trošak po ugovoru, obzirom da je davaoc usluga u vrijeme trajanja ugovora postao PDV obaveznik.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Zaključivanje ugovora nakon provođenja e-aukcije Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo otvoreni postupak nabavke hrane, koji se sastojao od šest lotova. Jedan od lotova bio je nabavka voća i povrća, za koji je tenderskom dokumentacijom planirana varijabla promjenjiva cijena u skladu sa sezonskim promjenama cijena na tržištu u toku trajanja ugovora tj. na 12 mjeseci. Naša procijenjena vrijednost za taj lot bila je 25.000,00 KM bez PDV-a. Dobili smo dvije ponude. Ponuda ponuđača X bila je 25.048,93, a ponuda ponuđača Y 10.747,80. od ponuđača Y tražili smo pojašnjenje cijene, pa je zakazana e-aukcija. Nakon što je provedena e-aukcija ponuda ponuđača Y je spuštana na 1000,80 KM, a ponuđača X na 1.190,06 KM. Kako sada da postupimo, s obzirom da je procijenjena vrijednost 25.000,00, kako da zaključimo ugovor na 1000,80 KM, kada ne možemo nabaviti dovoljno voća i povrća u toku godine za ovu cijenu. Da li može da se zaključi ugovor na 1000,80 KM, pa da i preko ugovora nabavljamo do 25.000,00 KM ili da poništimo postupak i na neki način ograničimo tenderskom dokumentacijom nabavku voća i povrća u smislu da tražimo da se ponudi neka srednja cijena koja će biti fiksna u toku godine ili da isključimo provođenje e-aukcije za ovaj lot. Kako treba postupiti?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Prenos ugovora o javnoj nabavci na drugog ponuđača Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Nakon što se zaključi ugovor o javnoj nabavi (ugovor dijelom izvršen), u slučaju likvidacije ponuđača ili nekog drugog razloga, da li odabrani ponuđač može i smije ustupiti svoj ugovor trećoj strani da nastavi sa realizacijom ugovora pod istim uvjetima pod kojima ja ugovor sklopljen? Dakle za ugovorno tijelo promijenio bi se samo ponuđač/dobavljač.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Pojašnjenje neprirodno niske cijene u odnosu na procijenjenu Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam pitanje u vezi jednog lota za otvoreni postupak hrane. Za jedan lot smo imali samo jednu ponudu koja je za 19.000,00 KM veća od procijenjene vrijednosti, a procjena je bila 70.000,00 KM. Znam da imamo mogućnost da prihvatimo ponudu, pa nadoknadimo iznos nedostajućih sredstava, ili da poništimo postupak, a da li treba da tražimo pojašnjenje neprirodno niske cijene u odnosu na procijenjenu?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Postupanje u slučaju kada ponuda za neznatan iznos premašuje procijenjenu vrijednost Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je planom nabavke procijenio iznos nabavke na koji je i proveo istu. Najniža ponuda je iznad procijenjene vrijednosti ugovornog organa. Komisija je dala prijedlog ugovornom organu da se dodijeli ugovor ponuđaču, a iz razloga što iznos ponude za neznatan iznos premašuje procijenjenu vrijednost. Ugovorni organ planom i programom rada ima obezbijeđena sredstva za nabavku. Da li ugovorni organ može dodijeliti ugovor ponuđaču bez obzira što je planom nabavki po kojem je ista i raspisana predviđen neznatno manji iznos, ili su potrebne određene promjene?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nemogućnost zaključivanja ugovora zbog greške u tenderskoj dokumentaciji Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ukoliko se u TD napravi propust i tek nakon otvaranja ponude uči greška koja je takve prirode da utiče na okončanje postupka i dovode do nemogućnosti zaključivanja ugovora, kako postupiti u ovoj situaciji? Ugovorni organ ne može okončati postupak dodjelom ugovora ili poništavanjem istog a nema mogućnost da se pozove na okolnosti koje su izvan ugovornog organa? Na koji način se može otkloniti uočena nepravilnost u smislu pravilnog okončanja postupka? Znači u pitanju je propust koja je napravljen prilikom pripreme TD , postavljen je uslov u Izjavi ponuđača, za dostavu dokumenta prije zaključivanja ugovora (kao uslov za zaključivanje ugovora), koji ponuđači nikako ne mogu ispuniti iz razloga što se radi o drugom predmetu nabavke ali niko od ponuđača nije zatražio pojašnjenje u vezi navedenog nego su uredno potpisali izjave.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora nakon potpisivanja istog s ponuđačem Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li mi kao Ugovorno tijelo možemo raskinuti Ugovor nakon potpisivanja istog s ponuđačem, ukoliko se tako dogovorimo sa njim? Recimo ako se dogode neki drugi dokazivi razlozi koji su izvan kontrole našeg Ugovornog tijela, sukladno članku 69., Zakona o javnim nabavkama?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Odustajanje prvorangiranog ponuđača od zaključivanja ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Sproveli smo postupak javne nabavke usluga servisiranje autobusa, dodijeljen je ugovor najpovoljnijem ponuđaču. Dana 30.06.2021. godine poslali smo ugovor na potpis, uz dopis da u slučaju da se ugovor ne vrati u roku od 8 dana smatraćemo da su odustali od ugovora. Ipak, kontaktirali smo ponuđača gdje nam je usmenim putem saopštio da odustaju od ugovora, te da iste neće vratiti jer su se vodili ovim rokom od 8 dana, i zbog toga nisu poslali zvanično obavještenje. Da li na osnovu ovog roka iz dopisa možemo vršiti izmjenu odluke i dodijeliti ugovor drugom ponuđaču sa spiska, ili ipak da čekamo zvanično obavještenje?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ponuda prelazi procijenjenu vrijednost nabavke Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Procijenjena vrijednost javne nabavke bez PDV-a iznosi: 8.974,36 KM, a sa PDV-om iznosi 10.500,00 KM. Ponuđač koji je dostavio svoju ponudu nije u sistemu PDV-a. Njegova Ponuda je na iznos od 9.967,50 KM (sa i bez PDV-a). Kako je jedini ponuđač, e-aukcija se ne može zakazati. Da li je data ponuda cjenovno prihvatljiva?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ponuda prelazi procijenjenu vrijednost nabavke, a predviđeno je sklapanje okvirnog sporazuma na procijenjenu vrijednost nabavke Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je pokrenuo javnu nabavku usluga servisiranja određenih postrojenja putem otvorenog postupka. Procijenjena vrijednost nabavke ovih usluga je 200.000 KM bez PDV a. Ponuđač poslao ponudu iznad procijenjene vrijednosti nabavke, konkretno 351.000 KM bez PDV a. TD je predviđeno sklapanje okvirnog sporazuma sa jednim ponuđačem na period od 12 mjeseci i predviđeno da ukupna plaćanja ugovornog organa, bez poreza na dodatnu vrijednost neće preći procijenjenu vrijednost nabavke. Također, priloženim okvirnim sporazumom u dijelu CIJENA I NAČIN PLAĆANJA Član 2. stoji: (1) Okvirni sporazum se zaključuje na procijenjenu vrijednost u iznosu do 200.000,00 KM (slovima: dvijestotinehiljada i 00/100 konvertibilnih maraka) bez uključenog PDV-a, odnosno 234.000,00 KM (slovima: dvijestotinetridesetčetirihiljade i 00/100 konvertibilnih maraka) sa uključenim PDV-om. Ponuđač dostavio potpisan Sporazum u sklopu ponude na procijenjenu vrijednost nabavke, i ovjeren pečatom, ali je ipak ponuda dostavljena skoro duplo veća od iznosa procijenjene vrijednosti nabavke. Dodatno tačkom 8. OKVIRNI SPORAZUM ugovorni organ je informisao potencijalne ponuđače da s obzirom na prirodu predmeta nabavke i druge objektivne okolnosti Ugovorni organ nije u mogućnosti unaprijed odrediti tačnu količinu, te je količina predmeta nabavke određena kao okvirna i navedena je u Obrascu za cijenu ponude. Ugovorni organ se ne obavezuje na nabavku utvrđenih okvirnih količina u cjelosti. Realizacija isključivo zavisi od stvarnih potreba ugovornog organa, te će Ugovorni organ zaključivati pojedinačne ugovore sa stvarnim količinama. Obzirom da je dostavljena samo jedna ponuda malo smo u dilemi da li je ispravno prihvatiti ponudu koja je znatno veća od procijenjene vrijednosti nabavke iako znam da se okvirni sporazum sa dobavljačem potpisuje na procijenjenu vrijednost nabavke, te da će se pojedinačni ugovori na manje iznose vodeći računa da zbirno svi ugovori ne pređu procijenjenu vrijednost nabavke.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjene predmeta nabavke nakon potpisivanja ugovora, bolje karakteristike Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Izabran je najpovoljniji ponuđač u konkurentskom postupku za nabavku IT opreme. Konkurentski postupak se vodio za nabavku laptopa i ostale IT opreme. U ponudi su laptopi od HP proizvođača. Međutim distributer nije u mogućnosti garantovati isporuku HP laptopa zbog COVID-a, dok ostala IT oprema bi bila isporučena prema ponudi. Stoga ponuđač nudi zamjenske laptope (Lenovo) da bi ispoštovao rokove, koji su boljih specifikacija od prvobitno ponuđenih HP laptopa. Možemo li prihvatiti tu ponudu obzirom da je najpovoljniji ponuđač prvobitno ponudio HP laptope?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dodjeljivanje ugovora drugorangiranom ponuđaču Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U postupku javne nabavke ogrjeva – pelet, koji je proveden putem konkurentskog zahtjeva, proveden je i postupak e-aukcije i donesena je Odluka o izboru najpovoljnije ponude i ista je dostavljena svim ponuđačima, kojih je bilo sedam. Niti jedan od ponuđača nije uložio žalbu na istu. Po proteku roka za žalbu izabrani ponuđač nije u datom roku dostavio dokumentaciju kojom se dokazuje lična sposobnost ponuđača, a potom je dostavio izjavu da odustaje od ugovora. Ugovorni organ je donio Odluku o izboru drugorangiranog ponuđača. Svim ponuđačima je dostavljeno obavijest o izboru drugorangiranog ponuđača, a drugorangiranom ponuđaču je uz obavijest dostavljena i Odluka o izboru. . Kako je donesena Odluka internog karaktera i kojom nije dat rok za žalbu ista je dostavljena samo i drugorangiranom ponuđaču kao dokaz o njegovom izboru i daljem postupanju u predmetu nabavke. Drugorangirani ponuđač je po prijemu obavijesti i Odluke bio obavezan u roku od pet dana od dana prijema iste dostaviti dokumentaciju (original ili ovjerene kopije) kojom dokazuje ličnu sposobnost. Međutim drugorangirani ponuđač po prijemu obavijesti i odluke dostavlja zahtjev za uvid i kopiranje tenderskog spisa. U zahtjevu se poziva na član 72. Zakona o upravnom postupku BiH a u vezi sa odredbama člana 11. stav 5. Zakona o javnom nabavkama BiH. Imajući u vidu navedeno, a u cilju pravilnog postupanja, molim Vas da mi date upute za rad i odgovorite na sljedeće: Da li je pravilno donesena Odluka o izboru drugorangiranog ponuđača bez pouke o pravnom lijeku, dakle bez roka za žalbu, obzirom da je takva odluka internog karaktera? Da li je pravilno što je Odluka o izboru drugorangiranog ponuđača dostavljena samo drugorangiranom ponuđaču? Da li drugorangirani ponuđač ima pravo na uvid u tenderski dokument u ovoj fazi postupka? Da li je ugovorni organ obavezan dozvoliti uvid u dokumentaciju u ovoj fazi postupka?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Računanje rokova za dostavljanje dokaza od strane izabranog ponuđača, dostavljanje dokaza preporučenom poštom Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Nakon okončanog postupka javne nabavke zaprimili smo odluku da smo izabrani kao najpovoljniji ponuđač za lot 3 predmetne javne nabavke. Dopisom smo pozvani da u roku od 7 dana od dana prijema obavijesti dostavimo dokaze iz člana 45. i 46. ZJN. Da li predajom na poštu preporučenom pošiljkom zadnji dan (dakle sedmi dan od dana prijema obavijesti) znači da smo u roku predali potrebne dokaze? Ranije nismo u prilici poslati dokaze jer nam jedno nedostaje jedno uvjerenje i bit će gotovo tek taj zadnji dan.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta ako ponuđač dostavi u ponudi dio dokaza za član 45. ZJN Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ako ponuđač u sklopu ponude dostavi samo dio dokaza iz člana 45. ZJN, primjer: dostavi sve osim Izvoda iz kaznene evidencije, da li taj ostatak dokaza može dostaviti kasnije, u roku kako je predviđeno tenderskom dokumentacijom. Ili ponuđač ako se odluči da dokaze dostavi uz ponudu, mora dostaviti sve dokaze, to jeste, ne može jedan dio dostaviti uz ponudu a jedan dio naknadno, u roku predviđenom i tenderskoj dokumentaciji.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dodjela ugovora drugorangiranom ponuđaču u postupku u kom je držana e-aukcija, jer prvorangirani ponuđač nije dostavio dokaze iz člana 45. ZJN Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: 1. Molimo Vas da nam hitno odgovorite ako je moguće do sutra ukoliko imamo situaciju da Ponuđač nije dostavio dokumente propisane člankom 45., Zakona o javnim nabavkama u roku od 5 dana kako je propisano tenderskom dokumentacijom a dobio je Odluku i Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda za Izvođenje radova na vanjskom uređenju Športske dvorane Kupres e-mailom jer je propisano tenderskom dokumentacijom da je takav način korespondencije dozvoljen, znači poslano je samo e-mailom i imamo dokaz za to na serveru, a ponuđač tvrdi da je nije dobio, da li možemo sad donijeti odluku o poništenju Odluke o dodjeli postupka najpovoljnijem ponuđaču. 2.) Ukoliko je poništena odluka o dodjeli najpovoljnijeg ponuđača, je li to znači onda da možemo dodijeliti ugovor drugorangiranom ponuđaču ili moramo ponoviti novu e-aukciju? 3.) Ima li ponuđač pravo žalbe na našu Odluku o poništenju i koji je rok žalbe na tu odluku i kakav je postupak za e-aukciju i da li on nakon našeg odgovora može se žaliti ponuđač Uredu za razmatranje žalbi?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Primjena X-AO premijskog sistema u nabavci usluga osiguranja vozila Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam pitanje u vezi nabavke usluga za LOT-3 nabavka usluga obaveznog osiguranja od autoodgovornosti i kasko osiguranja motornih vozila. Naime, imali smo nabavku usluga LOT-1-osiguranje imovine, LOT-2-osiguranje radnika, LOT-3 nabavka obaveznog osiguranja od autoodgovornosti i kasko osiguranja motornih vozila (u pitanju je kasko osiguranje i obavezno osiguranje od autoodgovornosti za tri automobila). Tenderskom dokumentacijom, predviđena je e-aukcija. Zakazana je i održana e-aukcija za sva tri lota. Prije e-aukcije za LOT-3 nabavka usluga obaveznog osiguranja od autoodgovornosti i kasko osiguranja motornih vozila ponuđač X imao je najpovoljniju ponudu, a u toku e-aukcije, drugorangirani ponuđač Y je spustio svoju ponudu za 4,76% i postao prvorangirani. Donesena je odluka o izboru i ponuđač Y je proglašen najpovoljnijim. Nakon donošenja Odluke o izboru ponuđača za Lot-3, Ponuđač X je izjavio žalbu, navodeći da nije mogla biti održana e-aukcija za ovu vrstu odgovornosti navodeći odredbe Premijskog sistema X-AO, gdje je precizno utvrđena osnovica za obračun funkcionalne premije autoodgovornosti, te da premija ne može biti niža od premije osiguranja koja je jedinstveno utvrđena za obavezna osiguranja, te da ni ponuđač Y ni Ugovorni organ nije postupio u skladu sa odredbama Premijskog sistema X-AO, ni u skladu sa upozorenjem Agencije za osiguranje RS broj 01-105-7/19 od 12.09.2019.godine., te da se konačno procentualno moraju umanjiti pozicije za isti procenat koliko iznosi konačno procentualno umanjenje ukupne cijene nakon e-aukcije, a to za autoodgovornost nije moguće, dok je za kasko moguće. Da li je potrebno dokumentaciju zajedno sa izjašnjenjem slati URŽ-u ili je žalba ponuđača X stvarno osnovana? U prilogu vam šaljem žalbu ponuđača X, zajedno sa pratećim dokumentima na koja se pozvao žalilac, te izvještaj o e-aukciji.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li je obavezna objava odluke o izboru / odluke o poništenju na web stranici ugovornog organa u konkurentskom zahtjevu? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Obzirom da je u skladu sa čl. 70 stav 6. ugovorni organ dužan na svojoj web stranici objaviti Odluku o izboru najpovoljnije ponude/Odluku o poništenju, molim da nam odgovorite da li je ugovorni organ istu obavezan objaviti na web stranici kad je u pitanju konkurentski zahtjev?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Može li se potpisati ugovor ako ponuda prelazi procijenjenu vrijednost nabavke Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je raspisao otvoreni postupak za Usluge dostavljanja pripremljene hrane u školu (caternig). Procijenjena vrijednost nabavke je iznosila 140.917,00 KM. Ugovorni organ je zaprimio jednu ponudu. Ponuđač je dostavio ponudu u iznosu od 152.917.00 KM. U međuvremenu je došlo do porasta cijena prehrambenih proizvoda na tržištu i zbog toga je ponuđač dostavio veću ponudu. Napominjem da Ugovorni organ može obezbijediti dodatna sredstva za nabavku.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li ponuđač smije mijenjati jednoličnu cijenu? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li ponuđač smije mijenjati jednoličnu cijenu?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Odustanak od ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kada se šalje odustanak od ugovora: – Prijemom odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja ili – Dostavom ugovora na potpis? Koje pravne posljedice se povlače prilikom takvog odustanka u slučaju da se tenderskom dokumentacijom nije tražila garancija za ozbiljnost ponude? Da li je potrebno detaljno obrazložiti razloge odustanka čiju osnovnost Ugovorno tijelo može provjeriti ili je dovoljno samo poslati izjavu o odustanku?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.