PITANJE: Prilikom zapošljavanja mi od radnika tražimo sljedeću dokumentaciju koja nam je potrebna kako bismo istog mogli prijaviti na obavezna osiguranja i zaključiti ugovor o radu: – kopiju osobne iskaznice – potvrdu sa CIPSa – liječničko uvjerenje da je sposoban obavljati poslove radnog mjesta na koje se zapošljava – broj transakcijskog računa – kopiju svjedodžbe – potvrdu o penzijskom stažu – uvjerenje o nekažnjavanju – porezna kartica – zdravstvena iskaznica (koju vraćamo nakon što upišemo podatke društva). Svu navedenu dokumentaciju čuvamo u dosjeu radnika tijekom trajanja radnog odnosa, a nakon prestanka ista se posprema u posebne registratore i ostavlja u arhivu (ne uništava se niti se vraća radniku, osim originala porezne kartice, ali se kopija ostavlja). 1. Da li traženjem / zadržavanjem navedene dokumentacije kršimo Zakon o zaštiti osobnih podataka? Ako posjedujemo navednu dokumentaciju, znači da nam je radnik istu pristao dati, jesmo li i tada u prekršaju? 2. Navedenu dokumentaciju zadržavamo jer su nam podaci radnika (osobna iskaznica, adresa, vozačka dozvola…) potrebni i nakon zaključenja ugovora o radu npr. kada radnik počini prekršaj sa službenim vozilom MUP-u dostavljamo podatke tko je upravljao vozilom. 3. Na našim ugovorima o radu je naveden JMBG radnika, kao i podaci osobne iskaznice, da li je to dozvoljeno? 4. Mogu li imati problema s inspekcijom ukoliko mi pronađe navedenu dokumentaciju u dosjeu radnika? Kako to opravdati (izjavama radnika da je suglasan ili je dovoljno obrazloženje to što je radnik pristao dostaviti dokumentaciju)?
Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.
Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.