Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

3.13. Izvještaj o postupku javne nabavke (Član 75.)

NAZAD

Izmjena Ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo nabavku zdravstvenih usluga u skladu sa Pravilnikom Aneks II Zakona, zaključili ugovore i AJN podnijeli godišnje obavještenje. Nakon podnošenja godišnjeg izvještaja smo u skladu sa članom 75. Zakona o javnim nabavkama imali Izmjenu tih Ugovora. Članom 75. stav (2) je regulisano “da je Ugovorni organ dužan najkasnije u roku od 30 dana od dana nastale izmjene da objavi sve izmjene do kojih dođe u toku realizacije”. Mi smo pokušali na portalu AJN da unesemo te izmjene, ali u sistemu nema predviđeno da se unesu kao što je za ostale postupke nabavke. Postavljamo pitanje da li kad su u pitanju usluge iz Aneksa II, a obzirom da smo zaključili ugovor jer smo usluge nabavljali od jednog dobavljača, unijeli godišnje obavještenje, postoji obaveza (odnosno mogućnost) unosa Izmjene ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Unos osnovnih elemenata na Portal JN kod direktnih sporazuma Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kao mali ugovorni organ (x) uglavnom realizujemo javne nabavke putem direktnog sporazuma. U 2023. godini sačinili smo plan JN i za dio nabavki smo predvidjeli potpisivanje ugovora. Ugovori su potpisani i u propisanom roku (30 dana) objavljeni na portalu javnih nabavki. Na taj način riješili smo se obaveze objavljivanja pojedinačnih računa u toku godine. Interesuje me sljedeće: Da li sam u obavezi da pravim neki pregled realizacije navedenih ugovora u 2023. godini i objavljujem na portalu javnih nabavki? Da li je pogrešno da se u planu označi opcija “Račun” i da se objavljuju pojedinačni računi, iako postoji ugovor o obavljanju određenih usluga npr. obavljanje računovodstvenih usluga u 2023. godini, potpisan ugovor, ispostavljaju se mjesečne fakture?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Aneks okvirnog sporazuma Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li se nakon isteka okvirnog sporazuma – vremenskog perioda od 1 godine da datuma kad je potpisan, može zaključivati Aneks sporazuma ?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Unos računa Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li je suprotno ZJN unositi račune za naprijed navedene usluge kao direktni sporazum?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora o osiguranja Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovor o osiguranju od auto odgovornosti za štetu trećim licima je zaključen prije izmjene Odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i cjenovnika osiguranja vlasnika vozila od 08.09.2023.godine kojom se mijenja cijena usluga, odnosno povećava se osnovica premije osiguranja. Osiguravajuća kuća traži izmjenu cijene, odnosno da se zaključi aneks postojećeg ugovora o osiguranju pozivajući se na odredbe člana 75. stav 5 Zakona o javnim nabavkama. Kako Zakon o javnim nabavkama ne poznaje aneks Ugovora, šta u ovakvoj situaciji učiniti? Jesu li navedeni razlozi opravdani za izmjenu Ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora o nabavci usluge Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li se može mijenjati cijena ugovora o nabavci usluge ako u ugovoru nije navedeno da je promjenjiva cijena, obzirom na član 72. stav (5)? Ako se može mijenjati cijena u ugovoru o nabavci usluge u skladu sa članom 75. stav (5) do koliko može biti povećanje da li do 5% ili je dozvoljeno do 30%?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izvještaj o direktnom sporazumu Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li smo u obavezi da prilikom objave izvještaja o provedenom postupku javne nabavke – Direktni sporazum (postupak nije proveden putem sistema), unesemo sve ponuđače koji su nam dostavili ponudu, ili se unosi samo onaj koji je izabran kao najpovoljniji?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora o osiguranju motornih vozila Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je proveo nabavku za osiguranje službenih vozila i zaključio ugovore za iste. Po istom ugovoru je registrovano i osigurano nekoliko vozila. Slijedom Odluke o izmjeni Odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i Cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila od odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim licima, a koja je objavljena u Službenim novinama FBiH broj 69/23 dana 08.09.2023. godine, osiguravajuća kuća s kojom ugovorni organ ima zaključen ugovor je podnijela zahtjev za izmjenu ugovora pozivajući se na član 75. stav (5) do (13) Zakona o javnim nabavkama. Za ovaj postupak Ugovorni organ je proveo konkurentski postupak, te nije bio predvidio izmjenu cijena ni u tenderskoj, ni u samom ugovoru. Kako uskoro ističu registracije za ostatak službenih vozila koja su obuhvaćena postojećim ugovorom, zanima nas da li postoji ikakva druga zakonska mogućnost osim raskidanja ugovora i provođenja novog konkurentskog postupka?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Osiguranje službenih vozila Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: JU „x“ ima zaključen ugovor o osiguranju za više službenih vozila, od kojih su u toku trajanja ugovora nekoliko njih registrovana. U periodu trajanja ugovora zaprimljen je zahtjev od strane osiguravajućeg društva za izmjenu Ugovora o osiguranju vozila shodno Odluci o izmjeni Odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila od odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim licima, koja je objavljena u Službenim novinama FBiH broj 69/23, dana 08.09.2023. godine, te u skladu sa članom 75. stav (5) do (13) Zakona o javnim nabavkama. Osiguravajuće društvo može obračunavati cijene samo shodno donesenoj Odluci, te nisu u mogućnosti iskazivati popust na cijene. Ispunjeni su kumulativni uslovi propisani članom 75. stav (5) Zakona o javnim nabavkama, iako tenderskom dokumentacijom Ugovorni organ nije predvidio odredbu o promjenjivosti cijene shodno članu 72. stav (5) Zakona o javnim nabavkama. Cijena u odnosu na prvobitni ugovor je manja od 5 % u smislu člana 75. stav (6). Obzirom na zakonske odredbe jasno je da se ne može izmijeniti ugovor jer povećanje cijene nije u rasponu od 5-30%. Da li postoji neko drugo postupanje ugovornog organa po istom, odnosno na koji način može zadržati ugovorni odnos, da ne ide u raskid ugovora i provođenje novog postupka javne nabavke? Obzirom da se radi o službenim vozilima koja su neophodna ugovornom organu za svakodnevno obavljanje poslova, vršenje nadzora i obilazak cesta kojim upravlja, odgovor na upit nam je hitan, a u cilju što pravilnije primjene Zakona o javnim nabavkama i podzakonskih akata.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Podjela na lotove, pregledi automobila Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Riječ je o Javnoj zdravstvenoj ustanovi u kojoj imamo tri putnička automobila za svrhu prevoza za lične potrebe i četiri specijalna sanitetska vozila različitih marki za prevoz pacijenata. Pitanje se odnosi na redovno i vanredno nepredvidivo servisiranje gore navedenih vozila obzirom na namjenu i specifičnost vozila, te u skladu s tim da li možemo javnu nabavku za tri putnička automobila za svrhu prevoza za lične potrebe provoditi zasebno putem direktnog sporazuma koji naravno ne bi nikada prelazio 6.000,00 KM, i javnu nabavku za specijalna sanitetska vozila za prevoz pacijenata putem direktnog sporazuma koji isto tako ne bi nikada prelazio 6.000,00 KM?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena roka izvršenja usluga, gdje objaviti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam pitanje vezano za produženje roka važenja ugovora. Naime, potpisali smo ugovor za projektovanje „xxxx“ sa izvršiocem usluga. Međutim, ugovor je pred istekom odnosno rok za izvršenje usluga uskoro ističe. Izvršilac usluga je podnio zahtjev za produženje roka izvršenja usluga. Da li trebamo raditi izmjenu ugovora u pogledu samo produženja roka izvršenja usluga, i da li trebamo tu izmjenu ugovora objaviti na portalu javnih nabavki u skladu sa članom 75. ZJN?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora kod osiguravajućih društava Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: JU „x“ zaključila je osiguravajućim društvom Ugovor o nabavci usluga osiguranja vozila JU „x“ (automobilska odgovornost) sa osiguranjem vozača i putnika od posljedica nesretnog slučaja i kasko osiguranjem loma 10.10.2023. godine na ukupan iznos od 6.032,43 KM brz PDV-a. U međuvremenu, odabrani ponuđač obratio nam se sa zahtjevom za izmjenom ugovora u dijelu ugovorene cijene. U svom zahtjevu odabrani ponuđač, kao osnov za izmjenu ugovora navodi Odluku o izmjeni Odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i Cjenovnika za osiguranje vozila za štetu prouzrokovanu trećim licima (Sl. novine FBIH br.69/23). Predložena nova cijena za ugovor iznosila bi 6.405,93 KM, dok je prvobitna cijena prema zaključenom ugovoru o nabavci usluga iznosila 6.032,43 KM što predstavlja povećanje od 373,50 KM ili 6,19%. U međuvremenu JU „x“ izvršila je dodatne provjere tržišta, te je pribavila informativnu ponudu za nabavku usluga osiguranja vozila JU „x“ (automobilska odgovornost) sa osiguranjem vozača i putnika od posljedica nesretnog slučaja i kasko osiguranje loma stakla, od osiguravajućeg društva koje je u provedenom postupku nabavke bilo drugorangirani ponuđač i čija ponuda je iznosila 6.235,40 KM bez PDV-a. Nova ponuda ranijeg drugorangiranog ponuđača sada iznosi 7.771,30 KM. U konkretnom slučaju mišljenja smo da su ispunjeni zakonski uslovi za izmjenu ugovora o nabavci , s obzirom da JU „X“ nije mogao predvidjeti povećanje cijena osiguranja vozila, niti je mogao uticati na donošenje Odluke o izmjeni Odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i Cjenovnika za osiguranje vozila za štetu prouzrokovanu trećim licima (Sl. novine FBIH br. 69/23) koja je objavljena u Službenim novinama FBIH dana 08.09.2023. godine, sa početkom primjene osmog dana od dana objave u “Službenim novinama Federacije BiH”, odnosno 16.09.2023. godine. Dalje, predloženom izmjenom ugovora ne mijenja se cjelokupna priroda ugovora, a povećanje cijene ugovora o nabavci predmetnih usluga iznosilo bi 6,19% vrijednosti prvobitnog ugovora o nabavci. U konkretnom slučaju zanima nas da li smo donijeli pravilan zaključak u pogledu mogućnosti izmjene zaključenog ugovora? Dalje, molimo da nam pojasnite, ukoliko bi došlo do predložene izmjene ugovora o nabavci, na koji način bi prijavili promjenu cijene ugovora, s obzirom da smo na Portalu javnih nabavki već objavili dodjelu ugovora o nabavci u iznosu od 6.032,43 KM, te kako bi opisana izmjena ugovora uticala na Plan nabavki, u smislu da li treba mijenjati Plan nabavki, ukoliko bi se izmjenom ugovora premašila prvobitno procijenjena vrijednost nabavke predviđena Planom nabavki?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Usluga osiguranja – lotovi Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo nabavku usluga osiguranja putem konkurentskog zahtjeva (imovine, zaposlenika i auta). Imali smo 3 lota. Treći lot je bio osiguranje službenih vozila (imamo tri vozila). Ugovori su zaključeni i djelimično realizovani. Dva auta su registrovana dok treće nije. Osiguravajuća kuća nas obavještava da je došlo do povećanja cijene registracije u skladu sa Odlukom o načinu utvrđivanja tarife premije i Cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila. U osiguravajućoj kući smo provjerili da je cijena za ovo neregistrovana auto se povećala nekih 6%. Da li u ovom slučaju možemo primjeniti član 75. Zakona o javnim nabavkama i pristupiti zaključenju Izmjene ugovora samo za LOT 3. Osiguranje službenih vozila?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nabavka građevinskih radova, izmjena Ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorno tijelo zaključilo je ugovor o nabavi građevinskih radova. Kako se bliži kraj radova, izvođač je usmeno najavio da će doći do promjene vrijednosti ugovora. Na koji način možemo primeniti izmjenu ugovora predviđenu člankom 75. ZJN? Koji su koraci i radnje koje prethode samoj izmjeni ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid Ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Koja je procedura unosa raskida ugovora na portal? U situaciji smo da smo morali raskinuti dvogodišnji okvirni sporazum (lijekovi). Morali smo izmijeniti plan vezano za isti postupak, te primorani smo pokrenuti novi postupak za nabavku lijekova. Kako da na portalu unesemo raskid ugovora/OS? Postoji samo opcija povlačenja dodjele?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dostavljanje Izvještaja Agenciji u slučaju poništenja postupka Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Na koji način se podrazumijeva dostavljanje Izvješća o postupku Agenciji za javne nabavke da je poništen postupak javne nabave? Da li se podrazumijeva da je odrađeno objavom obavijesti o poništenju postupka na portalu JN?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena cijene kod nabavke usluga osiguranja Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ – Grad „x“, Služba civilne zaštite i zajedničkih poslova je sa dobavljačem „y“ 07.08.2023. godine zaključio Ugovor za nabavku usluga obaveznog i kasko osiguranja vozila do 31.07.2024. godine. Nakon započete realizacije istog, dobavljač 11.10..2023. godine podnosi zahtjev za izmjenu dijela ugovora o obaveznom osiguranju vozila, zbog izmjene Odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila o odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim licima, koja je objavljena u Službenim novinama FBiH, broj 69/23 od 08.09.2023. godine sa početkom primjene u roku od osam dana od dana objave. Obzirom da su osiguranja istu dužna primjenjivati i da je Odluka objavljena u Službenim novinama FBiH, zanima nas da li ugovorni organ može pristupiti izmjeni ugovora jer nije ispunjen uslov iz člana 75. stav 7. , odnosno cijena usluga nije povećana za 5%., nego manje?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora usljed povećanja cijene od ponuđača Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Prekid ugovora zbog povećanja cijene od strane ponuđača. Opravdano / neopravdano?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Registracija motornih vozila Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imamo problem hitne prirode u vezi registracije auta a koja ističe dana 27.09.2023. godine, te vas molimo da nam date svoje mišljenje u vezi sledećeg: Ured x u naše ime zaključio je Okvirni sporazum za registraciju auta na dvije godine i to 04.11.2021. godine i koji je aktivan do 04.11.2023. godine, u kojem je predviđena registracija auta kojeg sada treba da registrujemo. Prilikom zaključivanja Okvirnog sporazuma ponuđena cijena registracije za navedeno auto koje sada treba da registrujemo iznosi 235,70 KM i prema Okvirnom sporazumu je isti iznos sredstava odobren i potpisan, a sada zbog promjene zakonskih odredbi osiguravajuće društvo koje je potpisalo Okvirni sporazum je cijenu promijenilo na više za 14,00 KM što se ne uklapa u naša odobrena sredstva. Na koji način da riješimo gore navedeni problem?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora (povećanje cijena) Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ zaključio je ugovor sa ponuđačem prije stupanja na snagu novih izmjena ZJN, tačnije ugovor je zaključen u mjesecu martu 2022. godine. Ugovor je zaključen na period trajanja od 2 godine. Ponuđač je zatražio povećanje cijene ugovora zato što je u međuvremenu povećana cijena rada u FBiH, tj. povećana je najniža plata u FBiH. Traži primjenu člana 75. stav 5. ZJN. Pitanje je, ako ZJN u navedenom članu predviđa kumulativno ispunjenje uslova i to: 1. do potrebe za izmjenom došlo je zbog okolnosti koje pažljiv i savjestan ugovorni organ nije mogao predvidjeti ; 2. izmjenom se ne mijenja cjelokupna priroda ugovora; 3. svako povećanje cijene nije veće od 30% vrijednosti prvobitnog ugovora i ne može imati za cilj izbjegavanje primjene ovog zakona. Da li se povećanje cijene rada u FBiH može smatrati okolnošću koju pažljiv i savjestan ugovorni organ nije mogao predvidjeti, jer Ugovorni organ, konkretno, nije trebao da predviđa niti da vodi računa o cijeni rada nego je to okolnost o kojoj je trebao računa da vodi ponuđač? Da li je ispravno stajalište Ugovornog organa da se u konkretnom slučaju radi o okolnostima koje je trebao da predviđa ponuđač a ne Ugovorni organ, te da nije ispunjen 1. uslov od tri uslova koja trebaju biti ispunjena kako bi se primijenio član 75. stav 5.? Drugo pitanje se odnosi na momenat početka primjene novih izmjena ZJN. Naime, “Samostalni članovi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama (“Sl. glasnik BiH”, br. 59/2022) Član 59. (Stupanje na snagu) Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Službenom glasniku BiH”, a primjenjivat će se protekom tri mjeseca od dana njegovog stupanja na snagu, osim odredaba: a) novih čl. 4a. i 4b. Zakona, koji se dodaju članom 3. ovog zakona, koji se primjenjuju od dana pristupanja Bosne i Hercegovine Evropskoj uniji; b) novih st. (5), (6), (7), (8), (9), (10), (11), (12) i (13), kojim se, u skladu sa članom 33. ovog zakona, dopunjava član 75. Zakona, koje se primjenjuju od dana stupanja na snagu ovog zakona.” Nastavno na citirani član, tačka b) koji kaže da se član 75. stav 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. i 13. primjenjuju počev od osmog dana od dana objavljivanja ZJN u Sl. glasniku, dakle od 10.09.2022. godine, da li se, ako uzmemo sve u obzir, odredba člana 75. stav 13. koja kaže “odredbe st. od (5) do (12) ovog člana primjenjuju se na sve ugovore o javnoj nabavci/okvirne sporazume, čiji su trajanje i realizacija u toku, kao i na sve buduće ugovore o javnoj nabavci/okvirne sporazume, koji će biti zaključeni nakon sprovedenih postupaka javnih nabavki” mogu primijeniti i na ovaj ugovor koji je zaključen u martu 2022. godine, ili samo na ugovore koji su u toku a zaključeni su nakon 10.09.2022. godine?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora kod police osiguranja Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Odlukom o izmjenama odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila od odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim licima („Službene novine Federacije BiH“, broj: 69/23) povećana je premija osiguranja od autoodgovornosti u FBiH. U skladu sa Zakonom o obaveznim osiguranjima u saobraćaju Federacije BiH („Službene novine FBiH“, broj: 57/20 i 103/21) Agencija donosi smjernice koje su društva za osiguranje dužna primjenjivati u izračunavanju tarife premija za osiguranje od autoodgovornosti. Ako Agencija u nadzoru utvrdi da društvo za osiguranje obračunava i naplaćuje premiju osiguranja od autoodgovornosti suprotno važećim tarifama premija, može tom društvu za osiguranje privremeno zabraniti zaključivanje ugovora o osiguranju od autoodgovornosti, a u skladu sa zakonom koji regulira oblast osiguranja. Mi smo ugovor o nabavci usluga osiguranja motornih vozila (obavezno i kasko) potpisali dana 06.06.2023. godine, te je od tada pa do danas izvršena registracija određenog broja motornih vozila. U ugovoru smo definisali mogućnost promjene cijene u slučaju „samo u slučaju ukoliko nakon datuma stupanja na snagu ovog ugovora nastanu bilo kakve izmjene važećih propisa iz oblasti osiguranja, premijskih sistema, kojima se smanjuju ili povećavaju troškovi usluga obaveznog osiguranja motornih vozila“. Obaviješteni smo da je Odluka o izmjenama odluke o načinu utvrđivanja tarife premije i cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila od odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim licima stupila na snagu, te izabrani dobavljač traži povećanje jediničnih cijena obaveznog osiguranja od autoodgovornosti. Da li mi kao ugovorni organ smo u obavezi odobriti povećanje cijena, odnosno postupiti u skladu sa članom 75. ZJN? Ukoliko (zbog toga što je ugovor u jednom dijelu već realizovan) je riječ o povećanju manjem od 5% vrijednosti prvobitnog ugovora, a shodno naprijed navedenim pozitivnim pravnim propisima, možemo li odobriti promjenu cijena, te da li u tom slučaju smijemo odobriti povećanje vrijednosti prvobitnog ugovora ili ćemo odobriti povećanje cijena, ali da realizacija ne smije preći ugovoreni iznos?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena ugovora u slučaju da je predviđena fiksna i nepromjenjiva cijena Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kao ugovorni organ sklopili smo ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem za usluge fizičke zaštite na štićenim objektima ugovornog organa. Ugovor je zaključen na period od 2 (dvije) godine, mart 2022 – mart 2024. Cijena koja je ugovorena je fiksna i nepromjenjiva, kako je to utvrđeno i tenderskom dokumentacijom. U toku trajanja ugovora, u mjesecu Augustu 2023. godine, ponuđač nas obavještava da mu se više ne isplati raditi po ugovorenoj cijeni jer je najniža plata u FBiH porasla, da mora povećati jediničnu i ukupnu cijenu iz ugovora, te ukoliko ugovorni organ ne želi prihvatiti povećanje cijene i sačiniti aneks ugovora o javnoj nabavci usluga, da će ugovor jednostrano raskinuti. U svom zahtjevu za povećanje ugovorenog iznosa i aneks ugovora poziva se na čl. 75. stav. 5 ZJN tvrdeći da kumulativno ispunjava sve uslove koji su potrebni. Zaključenim ugovorom predviđen je jednostrani raskid ugovora radi neispunjenja ili neurednog ispunjenja ugovora uz prethodnu najavu od 15 (petnaest) dana. Šta ugovorni organ može učiniti u ovakvom slučaju? Da li je dozvoljeno povećati cijenu iako je ugovoreno da je cijena fiksna i nepromjenjiva? Da li možemo provesti novu javnu nabavku koja bi imala vrijednost znatno manju nego što smo planirali kroz plan javnih nabavki (iznos koji nam je preostao i koji bi isplatili aktuelnom ponuđaču da je nastavio izvršavati ugovorne obaveze), ili možemo primijeniti neko drugo rješenje u ovakvim situacijama jer kao ugovorni organ moramo imati obezbijeđenu fizičku i tehničku zaštitu prema propisima o fizičkoj i tehničkoj zaštiti?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena Ugovora iz zdravstvenih usluga Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U situaciji smo da u skladu sa članom 75. ZJN izvršimo izmjenu govora uz ispunjenje traženih uslova. U pitanju je nabavka zdravstvenih usluga, čija je vrijednost ugovora već precizirana u skladu sa Naredbom o standardima i normativima. Zbog povećanja prihoda (za koje se uopšte nije moglo znati prilikom pokretanja postupaka da će biti) u iznosu od 13,80 % u skladu sa Zakonom o budžetima se prebacuje na već zaključen ugovor čija sredstava nisu potrošena, a tim povećanjem vrijednosti ugovora ne mijenja se priroda Ugovora. Da li kod Izmjene ugovora mora mijenjati i Plan nabavki ili postoji još neka obaveza ugovornog organa?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Moraju li se ponuđači pridržavati Odluke Vlade FBiH o propisivanju mjere neposredne kontrole cijene (utvrđivanje maksimalne visine marži) Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Prilikom formiranja cijena od strane ponuditelja u postupcima javnih nabava i dostavljanje njihovih ponuda, moraju li se isti pridržavati Odluke Vlade Federacije BiH o propisivanju mjere neposredne kontrole cijene a utvrđivanjem maksimalne visine marži za pojedine osnovne životne namirnice i druge proizvode, broj: 529/2021 od 01.04.2021. godine za trgovinu na malo i na veliko. Kako je predmetnim ugovorima u većini slučajeva definirano da je cijena ponude nepromjenjiva, bez obzira da li u vremenskom periodu njegovog trajanja dolazi do povećanja ili smanjenja cijena osnovnih životnih namirnica, što znači da cijenu dobavljači – ponuditelji ne mogu mijenjati i da ista nekad može biti i veća od ograničenja ili manja od propisanih ograničenja. Imajući u vidu naprijed navedeno, ljubazno molimo Vaše mišljenje s posebnim sa osvrtom da je Zakon o javnim nabavama lex specialis u smislu članka 122 stavak. 4. ZJN?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Realizacija Okvirnog sporazuma i Ugovora kod nabavke goriva usljed stalnih mijenjanja cijena Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je proveo postupak Javne nabavke i zaključio okvirni sporazum za gorivo, kao i pojedinačni ugovor na osnovu okvirnog sporazuma. U samom Okvirnom sporazumu je navedena indeksacija cijena u skladu sa članom 75 ZJN. Praktično, obzirom na konstantnu promjenu cijena na tržištu, Okvirni sporazum bi se trebao mijenjati na mjesečnom nivou da bi se zadovoljili uvjeti propisani ZJN, te obzirom da se pojedinačni ugovori zaključuju na osnovu Okvirnog sporazuma, trebala bi se vršiti i njihova stalna izmjena. Posebno to predstavlja problem, jer primjena cijene na tržištu ne prati i “ne čeka” izmjenu Okvirnog sporazuma. Da li postoji neki jednostavniji način na koji bi Ugovorni organ u skladu sa ZJN realizirao zaključen Okvirni sporazum i pojedinačne ugovore s dobavljačem? Da li je nužno neophodna izmjena Okvirnog sporazuma?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Povećanje cijene radova nakon završenog postupka? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li je moguće nakon završenog postupka konkurentskog zahtjeva, opravdati povećanje cijene radova (nepredviđenih) ukoliko imamo mišljenje komisije za tehnički prijem radova zbog čega je faktura veća? Šta primijeniti u tom slučaju? Može li se primijeniti pregovarački bez objave obavještenja sa izabranim ponuđačem, ili napraviti Aneks ugovora ili ništa od navedenog?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Objava zaključenih ugovora na internet stranici? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li je i dalje Ugovorni organ u obavezi da objavi na svojoj internet stranici zaključene ugovore u prethodnoj godini?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena ugovora kod principa “ključ u ruke” Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li se novi član 75. stavovi 5 do 13 koji govore o izmjeni ugovora bez provođenja novog postupka nabavke mogu primjenjivati na zaključene ugovore o izvođenju radova po principu ključ u ruke. Naime, imamo zaključen ugovor o izvođenju radova po principu ključ u ruke (dakle ugovorena samo ukupna vrijednost ugovora bez jediničnih cijena) sa izvođačem čija je realizacija u toku i izvođač traži izmjenu cijene ugovora jer je došlo do povećanja cijena materijala i radne snage na osnovu kojih je formirao ponudu za oko 21 %. Izvođač traži da mu se prizna razlika u cijeni koja prelazi 10% od vrijednosti prvobitnog ugovora. Da li je moguće raditi izmjene ugovora primjenom člana 75. ZJN kad se radi o ugovorima koji su zaključeni po principu ključ u ruke. Ako je moguće molim vas za opis postupanja u toj situaciji , na koji način izvršiti navedenu izmjenu ugovora ukoliko ugovorni organ prihvati zahtjev izvođača radova.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Postupak sprovođenja naabvke usluga osiguranja? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Grad Lukavac je sproveo postupak nabavke usluga osiguranja vozila putem konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda i 29.08.2022. godine sklopio ugovor na period od 12 mjeseci. U obrascu za cijenu ponude naveden je stečeni bonus za svako vozilo koje je predmet osiguranja na osnovu kojeg su i ponuđene cijene osiguranja. U periodu realizacije ugovora, u decembru 2022. godine, desio se udes u kome je naš vozač bio kriv i isplaćena je šteta drugom učesniku u saobraćajnoj nezgodi. U maju mjesecu predmetno vozilo koje je načinilo štetu (imalo je ugovoreni bonus 50 %) postalo je predmet osiguranja, ali osiguranje zbog štetnog događaja ne priznaje ugovoreni bonus, već prema štetniku kaže da je isti sada 20 % i umjesto ugovorenih 346,00 KM traži uplatu od 560,00 KM. 1. Kako riješiti navedeni problem u tekućem ugovoru, obzirom da ćemo premašiti vrijednost ugovora i 2. Kako se ponašati u budućim situacijama tj. kod raspisivanja novog postupka nabavke. Zanima nas da li možemo u tenderskoj dokumentaciji u obrascu za cijenu ponude unijeti neki fiksan iznos za malus (npr. 1.000,00 KM) i odrediti u tenderskoj dokumentaciji i nacrtu ugovora ako se desi nezgoda nakon potpisivanja ugovora da će se iz tog iznosa pokrivati razlika između ugovorene i nove cijene, koja će se utvrditi na osnovu knjige šteta.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ zaključio je ugovor o izvođenju radova 18.05.2022. godine, vrijednosti 20.333.259,49 KM bez PDV-a sa rokom izvođenja radova 547 dana. Ugovornom organu se obratio izvođač radova (08.5.2023.g.) sa zahtjevom za povećanjem ugovorenih cijena, pozivajući se na odredbe člana 75. stav 5) Zakona o javnim nabavkama, navodeći u zahtjevu da su na tržištu nastupili poremećaji cijena materijala, energenata, radne snage isl. što mu otežava realizaciju ugovora, te zahtijeva da mu Ugovorni organ u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama uskladi ugovorenu cijenu sa dostavljenim nalazom vještaka ekonomske struke potkrijepljen statističkim podacima Agencije za statistiku BIH u kojem je navedeno da su proizvođačke cijene materijala za domaće tržište porasle u prosjeku za 20,8 % . 1. Obzirom da je u ugovoru o izvođenju radova navedeno da je cijena fiksna i da se neće mijenjati da li izvođač radova ima pravo da potražuje izmjenu ugovora u skladu sa članom 75. stav 5) ZJN? 2. Izvođač je dostavio statističke podatke da je cijena materijala od perioda kada je dostavio ponudu ( august 2021.) do aprila 2022. (prije potpisa ugovora) porasla za 20,8 %, smatramo da sukladno članu 133. Zakona o obligacionim odnosima, nije opravdano uzimati u razmatranje period prije zaključenja ugovora jer je izvođač mogao odbiti potpisati ugovor ukoliko mu cijena u tom trenutku nije bila ekonomski opravdana. 3. Član 75. stav 7) navodi »Izmjena cijena može se zahtijevati samo za razliku u cijeni koja prelazi 5%, odnosno 10%, osim ako je do povećanja cijena došlo poslije dobavljačevog dolaska u docnju.« Molimo Vas za pojašnjenje da li ovo znači da ukoliko izvođač radova dokaže da je cijena izvođenja radova za 20% veća od ugovorene ugovorni organ odobrava samo 10% razlike cijene od ugovorene ? 4. Gotovost ugovorenih a izvedenih radova je 30%, s tim u vezi, neophodno nam je mišljenje da li se, ukoliko izvođač dokaže da je cijena veća u odnosu na ugovorene cijene, izvođaču plaća kompletan ugovoreni iznos ili samo za završeni dio posla ugovorenih radova (plaćanje je ugovoreno po privremenim situacijama) jer tržište prema statističkim podacima ima tendenciju stabilizacije, čak šta više, pada cijena ? 5. Ukoliko ugovorni organ prihvati da u skladu sa članom 75 . stav 5) izmijeni ugovor, a plaćanje je definirano po privremenim situacijama da li se sačinjava aneks ugovora i plaćanje se vrši po okončanoj situaciji ili izvođač radova svoje fakture po privremenim situacijama uvećava za ugovoreni procenat povećanja?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.