Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

PITANJE: Молимо Вас да нам, уколико сте у могућности, дате мишљење у вези са поступком јавне набавке за који се створила потешкоћа у даљем поступању и окончању поступка. У поступку јавне набавке услуге екстерне анализе на постројењу за пречишћавање отпадних вода уговорни орган, између осталих услуга, као предмет набавке је предвидио и извршење “Услуга контроле квалитета обрађеног муља из уређаја за пречишћавање отпадних вода”. Потенцијални понуђач је уложио је жалбу на тачка 3.6.1. алинеја 5. тендерског документа гдје уговорни орган тражи као услов за закључење уговора за услугу контроле квалитета обрађеног муља из уређаја за пречишћавање отпадних вода достављање овјерене копије важећег Рјешења о овлашћењу за испитивање отпада, издато од стране Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске (у даљем тексту Министарство), а све на основу чланова 28. и 29. Закона о отпаду („Сл. гл. Републике Српске“ број 111/13) чланом 15. Уредбе о одлагању отпада на депоније („Сл. гл. Републике Српске“ број 36/15), Имајући у виду чињеницу да Министарство тренутно још није издало ни једно овлашћење за испитивање и категоризацију отпада уговорни орган је у тендерском документу под тачком 3.6.2. навео: “У случају да за неку од услуга које чине предмет набавке, не постоји лабораторија или друга институција која има овлаштење за рад надлежног Министарства Републике Српске, неопходно је да изабрани понуђач достави доказ о подуговарању са овлаштеном лабораторијом или другом институцијом, као и овлаштење за предметно испитивање издато од стране надлежних институција у земљи гдје је подуговарач регистрован за обављање предметне дјелатности”. Подносиоц жалбе у образложењу истиче да уговорни орган захтјева достављање овјерене копије Рјешења о овлашћењу за испитивање отпада издато од стране Министарства, те да се на основу јавно доступних података Министарства може закључити да Министарство не издаје Рјешења о овлашћењу за испитивање отпада које је тражено тендерском документацијом, односно да у БиХ не постоји ни један привредни субјект који има тражено Рјешење. Даље, подносилац жалбе истиче да Министарство издаје једино овлаштења у вези са отпадом која се односе на прекогранични транспорт отпада и овлаштења за управљање отпадом, али не и овлаштење за испитивање отпада које уговорни орган наводи у тендерској документацији. С обзиром на тражено Рјешење од стране уговорног органа, жалилац се 09.02.2022. године преко Портала јавних набавки обратио са молбом за појашњење траженог Рјешења, с обзиром да Министарство нити једном правном лицу није издало овакво овлашћење, фактички такво Рјешење и не постоји у Републици Српској. Дана 10.02.2022. године уговорни орган је доставио одговор да је у тендерској документацији предвиђена могућност да понуђач закључи уговор о подуговарању са лабораторијом или институцијом која има овлаштење за извршење конкретне услуге у земљи у којој је подуговарач регистрован за обављање предметне дјелатности, уколико за неку од услуга ни једна лабораторија или институција нема овлаштење надлежног Министарства Републике Српске. Подносилац жалбе у вези са одговором од 10.02.2022. године истиче да уговорни орган на индиректан начин сам потврђује да се нека од захтјеваних рјешења/овлашћења не издају, али их ипак захтијева, као уговорени услов за потписивање уговора што је недопустиво. Такође, подносилац жалбе сматра да је образложење уговорног органа и сама предметна тачка 3.6.2 тендерског документа незаконита. Надаље између осталог подносилац жалбе истиче: “Како спорно овлашћење Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске није издало нити једном привредном субјекту предлажемо да се измијени Конкурентски захтјев за достављање понуда у поступку набавке услуге екстерне анализе на постројењу за пречишћавање отпадних вода, Обавјештење о набавци број 377-7-2-57-3-11/22 од 02.02.2022. год на начин да се доказ из тачке 3.6.1. алинеја 5 –Овјерена копија важећег Рјешења о овлашћењу за испитивање отпада издата од стране Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске брише” Наше недоумице су да ли уговорни орган:  има право да као услов за закључење уговора тражи овјерену копију важећег Рјешења о овлашћењу за испитивање отпада, издатог од стране Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске,  крши закон ако каже да у случају да за неку од услуга које чине предмет набавке, не постоји лабораторија или друга институција која има овлаштење за рад надлежног Министарства Републике Српске, неопходно је да изабрани понуђач достави доказ о подуговарању са овлаштеном лабораторијом или другом институцијом, као и овлаштење за предметно испитивање издато од стране надлежних институција у земљи гдје је подуговарач регистрован за обављање предметне дјелатности,  Да ли је неопходно да се дефинише од ког органа је издато овлашћење за испитивање квалитета отпада за случај подуговарача из земаља окружења,  Да ли на приједлог жалиоца о измјени Конкурентског захтјева по основу брисања траженог овлашћења треба прихватити?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.