PITANJE: 1. Procedura praćenja izvršenja Ugovora zaključenog na osnovu postupka sprovedenog po javnim nabavkama: Imamo informaciju da Ugovorni organ može propisati interni pravilnik o internim procedurama u postupku javnih nabavki roba, radova i usluga. Istim pravilnikom se može urediti i procedura praćenja izvršenja Ugovora zaključenog na osnovu postupka sprovedenog po javnim nabavkama (direktnog sporazuma, konkurentskog zahtjeva, otvorenog postupka, okvirnih sporazuma). Ovdje se radi konkretno o školi kao ugovornom organu koja na osnovu pomenutih postupaka zaprima robe, usluge i radove. Uvidom u neke takve interne pravilnike da se konstatovati da Ugovorni organ (direktor) može imenovati ili zadužiti lice ili lica za prijem roba, radova ili usluga po provedenim postupcima JN u školi. Predmetna lica bi obavljali prijem roba, radova ili usluga , konkretno rečeno kvantitativni i kvalitativni prijem roba, radova ili usluga, sačinjavali zapisnike o istom čime bi potvrđivali prijem robe , radova ili usluga u određenoj količini, odnosno da li su u svemu u skladu sa TD i ponudom. U skladu sa navedenim Vas pitamo: – Na koji način, kako i kojim aktom se sa aspekta ZJN B i H propisuje procedura praćenja izvršenja Ugovora zaključenog na osnovu postupka sprovedenog po javnim nabavkama (direktnog sporazuma, konkurentskog zahtjeva, otvorenog postupka, okvirnih sporazuma) i koji je pravni osnov za donošenje takvog akta-pravilnika? – Ko sve može biti zadužen za lice ili lica za prijem radova, usluga, roba i za sačinjavanje zapisnika, pogotovo sa aspekta stručne spreme i opisa posla (npr. prijem Uglja, prijem higijenskih sredstava, kancelarijskog materijala i sl)? – Kako je u praksi ovakav prijem roba, radova i usluga tj. praćenje Ugovora razrađen u B i H, a kako u uporednom pravu? – U kojem dijelu bi pravnik u školi, dakle osoba koja je zadužena za sprovođenje postupaka javnih nabavki moglo ili smjelo biti zaduženo kao lice ili lica za prijem roba, radova i usluga i praćenje po Ugovorima JN?