PITANJE: Molim informaciju u svezi zakonitosti Pravilnika o elektronskoj evidenciji i kontroli radnog vremena. Dana 28.8.2020. godine, direktor Zavoda je donio navedeni Pravilnik, sa primjenom od 1.9.2020.godine, međutim, ja sam 31.8.2020. godine kao djelatnik Zavoda uputio zahtjev za informaciju za očitovanje Ravnatelju i Vijeću uposlenika Zavoda u svezi nedorečenosti i nezakonitosti istog . Na što je Ravnatelj reagirao, te je dana 1.9.2020. godine donio Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elektronskoj evidenciji i kontroli radnog vremena djelatnika Zavoda. S obzirom kako je Poslodavac donio brzopleto i bez suglasnosti i mišljenja djelatnika Zavoda (Vijeće uposlenika). Je li ovakvim postupanjem (Pravilnik se odnosi samo na jedan dio djelatnika, drugi djelatnici nisu opće obuhvaćeni-izuzeti su od bilo koje vrste evidencija, nije stavljen van snage prethodni Pravilnik, niti je izrijekom navedeno “lex posterior derogat priori/suprotno običajnom pravu tzv. desuetudo…). Mišljenja sam kako je Ravnatelj ovakvim postupanjem i samovoljom grubo prekršio Članak 21., 22., 23. i 24. Zakona o vijeću uposlenika FBiH (Sl. novine FBiH br:38/04), te je isti ništavan u skladu sa čl.25. istog Zakona, kao i čl. 5. i 16. Općeg kolektivnog ugovora FBiH (Sl. novine FBiH br: 48/16). Koristim priliku pitati, je li Ravnatelj Zavoda ovlašten za donošenje ovakvih općih akata kojima se reguliraju prava radnika iako se Ravnatelj bira na temelju Zakona o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima FBiH (Sl. novine Federacije BiH br. 12/03 i 34/03), kao i Zakona o radu čl. 27. Zakona o radu FBiH (Sl. novine FBiH br.26/16 i 89/18), Upravno vijeće sa njim sklopilo Ugovor o radu na temelju istog, ali i na temelju čl. 93. Pravilnika o radu djelatnika Zavoda, koje glasi: “…Puno efektivno radno vrijeme radnika Zavoda tijekom tjedna iznosi 40,00 sat i (četrdeset sati)….”? Član 5. Zakona o radu FBiH je određeno tko je poslodavac, a čl.6. istog Zakona je određeno tko je radnik? Može li se Ravnatelj/direktor sam izuzeti od obveze evidentiranja radnog vremena? Ako Zavodom temeljem statuta upravlja Upravno vijeće Zavoda? Isto tako, gore imenovani su postavili pitanje u svezi donošenja Pravilnika o video nadzoru. Može li poslodavac isto uvoditi bez prethodnog odobrenja od ovlaštene agencije za zaštitu osobnih podataka? Može li svojom Odlukom i Pravilnikom “preskočiti/zaboraviti” jednu kameru? Može li sustav, koji služi za zaštitu objekta i ljudi, koristiti za nadzor i evidentiranje djelatnika? Može li se ovakva odluka (uvođenje novih tehnologija, uporaba osobnih podataka) donijeti bez prethodnog mišljenja Vijeća uposlenika? (Molim pogledati presudu br:S1 3 U 014576 14 U, Sarajevo 6.10.2015. godine)