Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

PITANJE: Odlukom ugovornog organa od 24. 6. 2019. godine poništen je postupak javne nabavke usluga sistematskog ljekarskog pregleda radnika za koji je Zavod dostavio ponudu. Naprijed pomenutom odlukom konstatovano je da naša ponuda ne ispunjava uslove iz tačke 15.1. Poziva, i to kako glasi: „Ponuđač Zdravstvena ustanova XXX Sarajevo ne ispunjava uslove za kvalifikaciju iz sljedećih razloga: Ponuđač nije ispunio uslove iz tačke 15.1. poziva. Naime, tačkom 15.1. poziva / tenderske dokumentacije zahtijevano je da ponuđač mora ispuniti sljedeći uslov: ‘da ima uspješno iskustvo u realizaciji najmanje jednog ugovora koji je u vezi sa predmetom nabavke za period ne duži od dvije godine, računajući od dana dostavljanja ponude ili od datuma registracije, odnosno početka poslovanja, ako je ponuđač registrovan, odnosno počeo sa radom prije manje od dvije godine, sa minimalnom vrijednošću 20.000,00 KM bez PDV-a’. U ponudi je dostavljen spisak dva ugovora čija ukupna (zbirna) vrijednost iznosi 22.455,00 KM (vrijednost jednog ugovora 11.350,00 KM i drugog 11.105,00 KM). Za navedene ugovore dostavljene su potvrde koje daje druga ugovorna strana o realizaciji. Ponuđač nije dostavio spisak, kao ni potvdu/e, u uspješnoj realizaciji najmanje jednog ugovora sa minimalnom vrijednošću 20.000,00 KM, kako je traženo pozivom. U skladu sa članom 68. stav (4) tačka i), Komisija za javne nabavke je odbacila ponudu jer ista nije potpuna i ne ispunjava zahtjeve iz tenderske dokumentacije.“ Tačkom 15.1. Poziva / Tenderske dokumentacije ugovornog organa propisano je: „U skladu sa članovima 48. i 50. Zakona o javnim nabavkama, ponuđač je dužan, uz ponudu, u svrhu ispunjenosti zahtjeva u pogledu tehničke i profesionalne sposobnosti, dokazati: – da ima uspješno iskustvo u realizaciji najmanje jednog ugovora koji je u vezi sa predmetom nabavke za period ne duži od dvije godine, računajući od dana dostavljanja ponude ili od datuma registracije, odnosno početka poslovanja, ako je ponuđač registrovan, odnosno počeo sa radom prije manje od dvije godine, sa minimalnom vrijednošću 20.000,00 KM bez PDV-a…“ „U svrhu dokazivanja uslova iz tačke 12.1. ponuđači su dužni dostaviti: a) spisak izvršenih ugovora. Spisak sačinjava ponuđač na svom poslovnom papiru / memorandumu i ovjerava pečatom. Uz spisak izvršenih ugovora, ponuđač je dužan dostaviti potvrdu koju daje druga ugovorna strana o njihovoj realizaciji. Potvrda o uredno izvršenim ugovorima mora sadržavati sljedeće podatke: • naziv i sjedište ugovornih strana, • predmet ugovora, • vrijednost ugovora, • vrijeme i mjesto izvršenja ugovora i • navode o uredno izvršenim ugovorima. Potvrde koje se dostavljaju moraju biti originali ili ovjerene kopije originala (kopije ovjerene kod organa nadležnog za ovjeru dokumenata, organa uprave ili notara). U slučaju da se iz objektivnih razloga ne može dobiti takva potvrda od druge ugovorme strane, važi izjava ponudača o uredno izvršenim ugovorima, uz predočavanje dokaza o učinjenim pokušajima da se takve potvrde obezbijede. Ukoliko ponudač uz izjavu o uredno izvršenim ugovorima ne dostavi i dokaže o učinjenim pokušajima da se takve potvrde obezbijede, ugovorni organ će takve ponude odbaciti kao neprihvatljive.“ Shodno utvrđenim uslovima za tehničku i profesionalnu sposobnost, Zavod je uz ponudu dostavio spisak uredno izvršenih ugovora za nabavku sistematskih pregleda radnika i to: „1.Ugovor zaključen dana… godine, protokolisan pod brojem: 11111 za ugovorenu cijenu 11.904,00 KM (izvršena vrijednost: 11.350,00 KM) i 2. Ugovor zaključen dana… godine, protokolisan pod brojem: za ugovorenu cijenu 11.105,00 KM (izvršena vrijednost: 11.105,00 KM). Ukupna zbirna ugovorena cijena usluga, odnosno zbirna vrijednost navedenih ugovora u zadnje dvije godine je 23.009,00 KM bez PDV-a. S obzirom na vrijednost izvršenih usluga tokom trajanja navedenih ugovora na osnovu narudžbenica naručioca usluga, ukupna, zbirna izvršena vrijednost ugovora je 22.455,00 KM bez PDV-a. Svi naprijed navedeni ugovori su uredno izvršeni u ugovoreno vrijeme i po dogovorenoj dinamici. Sistematski pregled radnika izvršen je u prostorijama izvršioca usluga.“ Uz dostavljeni spisak, Zavod je dostavio i jednu potvrdu druge strane o uredno izvršenim ugovorima sa svim naprijed navedenim elementima i traženim uslovima iz poziva / tenderske dokumentacije ugovornog organa. S obzirom da je ugovorni organ poništio postupak iz naprijed navedenih razloga, a da smo mišljenja da nije bilo osnova za poništenje postupka, obraćamo se s upitom da li je isti imao osnova za poništenje postupka, a u vezi sa primjenom člana 50. tačka a) Zakona o javnim nabavkama, te ukoliko se utvrdi da jeste, da li je tačka 15.1. poziva / tenderske dokumentacije ugovornog organa jasno formulisana i da li se ista može tumačiti na način kako je to učinio Zavod, odnosno da li je po osnovu iste Zavod ispunio traženi uslov dostavljanjem spiska izvršenih ugovora i jedne potvrde druge strane o izvršenim ugovorima unazad dvije godine sa zbirnom vrijednošću dva ugovora u iznosu od 22.455,00 KM bez PDV-a?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.