PITANJE: Provodimo postupak javne nabavke robe putem konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, sa namjerom zaključenja okvirnog sporazuma sa najpovoljnijim ponuđačem na vremenski period od 12 mjeseci. U ostavljenom roku za dostavu ponuda, ponude su dostavila tri ponuđača, od kojih su ponude od dva ponuđača prihvatljive. Jedna od prihvatljivih ponuda sadrži u sebi potvrdu Privredne komore o ispunjenosti uslova za primjenu preferencijalnog tretmana domaćeg. Ta ponuda je ujedno i najskuplja, te ukupna cijena ponude je za više od 13% veća od procijenjene vrijednosti i planiranih sredstava za predmetnu nabavku. Obzirom da je kao kriterij za dostavljanje ponude određena najniža cijena, te je predviđena e-aukcija, to je malo vjerovatno da druga ponuda, koja je jeftinija, može tokom e-aukcije nadoknaditi prednost koju ima najskuplja ponuda, obzirom na preferencijalni tretman od 30%. Članom 69. stav 2. tačka e) Zakona o javnim nabavkama propisano je da ugovorni organ može poništiti postupak javne nabavke ako su cijene svih prihvatljivih ponuda značajno veće od obezbijeđenih sredstava za predmetnu nabavku. Ukoliko nakon e-aukcije kao prvoplasirana bude najskuplja ponuda, sa cijenom koja je za više od 13% veća od obezbijeđenih sredstava, dolazimo u situaciju da nije ispunjen uslov za poništenje postupka javne nabavke iz člana 69. stav 2. tačka e) ZJN, obzirom da je u tom slučaju cijena drugoplasirane ponude u skladu sa procijenjenom vrijednošću i obezbijeđenim sredstvima za nabavku. Kakve su opcije za ugovorni organ u predmetnoj situaciji, obzirom da zbog primjene preferencijalnog tretmana najpovoljnija ponuda je ona čija je cijena značajno veća od obezbijeđenih sredstava? Dolazimo u situaciju da nam je, zbog primjene preferencijalnog tretmana, najpovoljnija ponuda sa najvećim cijenama, što nije najefikasnije korištenje javnih sredstava.