PITANJE: Revizija preporučuje kod postupaka direktnog sporazuma dostavljanje zahtjeva za ponude na više od jedne adrese, u skladu sa članom 3. Zakona o javnim nabavkama -Opći principi, a kojima se obezbjeđuje najefikasnije korištenje javnih sredstava Direktni sporazum je postupak nabavke koji je definisan članovima 87. i 90. Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“, broj 39/14). Direktni sporazum je jedan od tzv. postupaka za dodjelu ugovora male vrijednosti. Članom 87. Zakona o javnim nabavkama je definisano: Ugovorni organ provodi postupak direktnog sporazuma za nabavku robe, usluga ili radova čija je procijenjena vrijednost jednaka ili manja od iznosa od 6.000 KM bez poreza na dodanu vrijednost. Direktni sporazum je u Zakonu definisan kao postupak u kojem ugovorni organ nakon ispitivanja tržišta traži pismeno prijedlog cijene ili ponudu od jednog ili više ponuđača i pregovara ili prihvata tu cijenu, kao uslov za konačan sporazum. Obzirom da je članom 90. Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“, broj 39/14), jasno definisano da ugovorni organ može zatražiti ponudu od jednog ponuđača, nejasna je preporuka Odbora za reviziju, uzimajući u obzir da je isto zakonom dozvoljena mogućnost i da ugovorni organ nije izvršio povredu Zakona, ukoliko zatraži dostavu ponude samo od jednog ali ne i od više ponuđača. Navedenom preporukom se stvara utisak da je došlo do „kršenja“ zakonskih odredbi prilikom provođenja postupka direktnog sporazuma a što primjenjujući odredbu člana 90. Zakona, nikako nije slučaj. Svrha postupka direktnog sporazuma je i efikasnost postupka javne nabavke te u tom smislu postupajući prema preporuci Odbora za reviziju, postupak direktnog sporazuma se pretvara u postupak konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda a jedina razlika je što se isti ne objavljuje na Portal javnih nabavki. Ugovorni organ prilikom provođenja postupka nabavke putem direktnog sporazuma ispituje tržište. Obzirom da se u svim postupcima vrši istraživanje tržišta, time je ispoštovan i princip „najefikasnijeg korištenja javnih sredstava“ iz razloga što se zahtjev za dostavu ponude, upućuje najpovoljnijem ponuđaču. Shodno navedenom, nejasna je Preporuka Odbora za reviziju i osnovanost iste u odnosu na član 90. Zakona o javnim nabavkama.