PITANJE: Rukovodilac sektora će napraviti pisano obavještenje da se radnik ne pojavljuje na poslu od 20.11 i da ne odgovara na pozive. Poslat ćemo radniku Obavještenje putem pošte ili kurira sa dostavnicom u kojem ga upoznajemo da je učinio težu povredu radne obaveze zbog koje ćemo mu otkazati ugovor o radu i pozivamo ga da se u roku od 7 dana izjasni pismeno o elementima odgovornosti koja mu se stavlja na teret. Nakon proteka roka od 7 dana ukoliko se radnik ne izjasni donosimo odluku-rješenje o otkazu bez otkaznog roka sa pravom da ulozi prigovor tj. žalbu (poslodavcu ili sudu) u roku od 30 dana od prijema, te da žalba na rješenje ne odlaže njegovo izvršenje, s napomenom da je datum prestanka radnog odnosa-tj. datum odjave u Poreznoj upravi datum kada radnik zaprimi rješenje, odnosno kada nam se vrati dostavnica s tim datumom ga odjavljujemo? Da li je ovo ispravno? Međutim, u slučaju da se radnik izjasni na navedene okolnosti, iznese odbranu i predloži načine dokazivanja da nije učinio povredu direktor treba odrediti lice–rukovodioca službe gdje je radnik zaposlen da provede postupak utvrđivanja počinjenja povrede radne obaveze na osnovu čijeg prijedloga direktor odlučuje da li će otkazati ugovor o radu ili je dovoljno da direktor sam razmotri ove dokaze i donese odluku? Da li odluku o otkazu u svakom slučaju potpisuje direktor ? S obzirom da radnik po članu 114 može da se žali na ovu odluku da li će žalbu uputiti poslodavcu-direktoru ili Nadzornom odboru? Da li u tom slučaju odluku ponovo potpisuje direktor ili Nadzorni odbor? U pitanju je d.o.o. u privatnom vlasništvu, po Statutu postoji Nadzorni odbor ali po statutu radni odnosi su u nadležnosti direktora sa svim ovlaštenjima. Kako je pravilno postupiti da bismo proceduru proveli u skladu sa zakonom?