PITANJE: Temeljem odredbi člana 38. Zakona o radu propisano je šta se podrazumijeva pod prekovremenim radom, kao i da isti ne može trajati duže od 3 sedmice neprekidno ili više od 10 sedmica u toku kalendarske godine. Obzirom na proglašenje stanja prirodne nepogode u Federaciji Bosne i Hercegovine pa i sama Vlada kantona xy nije izuzet od navedenog, zbog prirode i obima posla, te organizacijskog ustrojstva u pojedinim Uredima, konkretno u Uredu za zajedničke poslove Vlade xy kantona došlo je do povećanja obima posla te shodno tome poslodavac (sekretar Ureda) zbog izvršavanja poslova u zadanom roku mora angažirati dodatno zaposlene da rade duže od punog radnog vremena (prekovremeni rad). Kako se radi o državnim službenicima i namještenicima, članom 26. Kolektivnog ugovora za službenike organa uprave i sudske vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“ broj: 6/20), propisano je da će se osnovna plaća uvećati za noćni rad –najmanje 25% prekovremeni rad –najmanje 25% rad u dane sedmičnog odmora –najmanje 15% rad u dane praznika koji su po zakonu državni praznici –najmanje 40%. Rad u Kantonalnim organima uprave je definisan Odlukom Vlade XY kantona na sljedeći način: sedmično radno vrijeme je od ponedjeljka do petka u periodu od 07,00 sati do 15,30 i da se pauza koristi od 10,30 do 11,00 sati te da se pauza ne uračunava u radno vrijeme, što znači da se radi 40 sati sedmično. Sekretar Ureda je za prethodni mjesec uslijed povećanja obima posla donio Rješenje o uvećanju plaće u iznosu od 25% zbog prekovremenog rada za 38 sati mjesečno za 3 namještenika ( samostalni referent za odnose s javnošću, referent za poslove pisarnice i referent za materijalno računovodstvene poslove, poslove Kabineta premijera. Navedeni poslovi se jesu odvijali u dane vikenda, ali rad u organima uprave nije definisan u dane vikenda pa sa stajališta ovog Ureda svaki rad izvan radnog vremena smatra se prekovremenim radom. Ministarstvo finansija odbija samo aktom, a ne rješenjem iako je ovlašteno shodno odredbama Zakona o izvršavanju Budžeta da poništi Rješenje ali samo ako nije u skladu sa odobrenim finansijskim sredstvima, te bez odobrenja da ulazi u meritum Rješenja, vraća navedena Rješenja uz obrazloženje da se rad zaposlenih ima smatrati kao rad u dane vikenda. Molim Vas za mišljenje, sa aspekta Zakona o radu i Kolektivnog ugovora za službenike organa uprave i sudske vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine koji se i temelji na osnovu Zakona o radu: da li se rad izvan radnog vremena u kantonalnim organima uprave koje je definisano na gore iznijet način (znači bez odluke o preraspodjeli radnog vremena) ima smatrati prekovremenim radom bez obzira da li je to rad npr. ponedjeljkom od 15,30 do 18,00 sati pa u nedjelju od 10,00 sati do 17,00 sati.