PITANJE: U toku postupka javne nabavke zavojnog/sanitetskog materijala jedan od ponuđača je izrazio zahtjev za izmjenom TD, iz razloga što nabavka nije podijeljena na lotove. Naime, kako navode imaju dva do tri medicinska sestra koja su upisana kod Agencije za lijekove i medicinska sredstva, a ugovorni organ zahtjeva od ponuđača da su sva sredstva upisana kod nadležne Agencije! Radi se o specifikaciji potrošnog materijala odnosno zavojnog materijala i drugog potrošnog materijala koji je istovrstan i homogen sa stanovišta, odnosno igle, šprice, gaze, kateteri… koji čine jedan lot nabavke. Dugi niz godina naša Ustanova uspješno provodi i okončava postupak javne nabavke zavojnog/sanitetskog materijala, te specifikacija nikad nije sporna sa stanovišta konkurencije. Nelogično je i apsurdno da ponuđač ima dva, tri medicinska sredstva registrovana kod Agencije za lijekove, te da u tom smislu ugovorni organ dijeli predmet nabavke na lotove, u smislu svaki lot nekoliko stavki, da bi shodno navedenom udovoljio svim ponuđačima. Takvim načinom bi se narušio integritet ugovornog organa, kroz korištenje resursa u skladu sa utvrđenim potrebama koje su u javnom interesu. Svrha ugovornog organa je da obezbjedi da se javna sredstva koriste na najracionalniji način. Po principu dijeljenja predmeta nabavke ugovorni organ b imao više štete nego koristi. . jer bi na taj način trebao potpisati desetine ugovora. Princip podijele na lotove je opravdan ako se na taj način postiže veća ušteda od koristi, što u ovom nije slučaj. Radi se o specifikaciji roba sa 70 stavki, te uzimajući u obzir zahtjev ponuđača koji ima samo dva do tri artikla u svojoj prodaji.. ugovorni organ bi trebao napraviti 23 lota, pa s tim u vezi i zaključiti 23 okvirna sporazuma i najmanje 50 pojedinačnih ugovora u postupku realizacije okvirnih sporazuma. Troškovi administracije, kancelarijskog materijala, troškovi rada stručnih lica ekonomista, pravnika.. troškovi objava u Služ. glasniku itd. Ponuđač nije predložio dva ili tri lota, niti dao konkretan prijedlog što to u postupku i specifikaciji nije zakonito, već smatra da ne može ponuditi više od dva do tri artikla. Također ističe da je ograničavajuće što ugovorni organ zahtjeva da svi artikli budu registrirani kod Agencije za lijekove i medicinska sredstva, što je apsurdno, jer svaki artikl iz specifikacije jeste medicinsko sredstvo, te ne može se naći u upotrebi dok pravna lica ne dobiju rješenje o upisu tog med. sredstva i o prometovanju na tržištu sa tim medicinskim sredstvima. S tim u vezi ugovorni organ se pridržava Zakona o lijekovima i medicinskim sredstvima.. a istog je u obavezi se pridržavati. Isto se TD utvrđuje ne da bi se preferirali određeni ponuđači već da bi se ispoštovala zakonska regulativa, te obezbjedila medicinska sredstva koja su odobrena za prometovanje od strane državne agencije. Molim vas Vaše mišljenje o istom? Da li će ugovorni organ prekršiti osnovne principe javne nabavke ako ne obezbjedi traženo od ponuđača, uzimajući u obzir da je Zakonom o javnim nabavkama omogućeno udruživanje ponuđača u smislu izvršenja ugovora, te opcija podugovaranja.