PITANJE: Ugovorni organ je početkom 2021. godine pokrenuo dva postupka za nabavku medicinskih sredstava (otvoreni postupak), a koji zbog obustava uzrokovanih žalbama ponuđača, još uvijek nisu okončani. Oba postupka su, nakon rješenja URŽ-a nastavljena. U jednom postupku su primljene ponude, izvršena njihova evaluacija i održana e-aukcija, te je preostalo još donijeti odluku o izboru najpovoljnije ponude. U drugom postupku je potrebno zakazati novi datum za prijem ponuda. U međuvremenu je kantonalni organ donio novi akt (materijalni propis) kojim se utvrđuju prava na medicinska sredstva (pored ostalih i ona koja su predmet navedenih nabavki), a kojim je predviđen drugačiji način ostvarivanja prava na medicinska sredstva samih korisnika, odnosno drugačiji način ugovaranja sa dobavljačima. Konkretno, u dilemi smo kako postupiti s postupcima nabavke koji su u toku, odnosno da li imamo obavezu iste okončati i zaključiti okvirne sporazume (kako je predviđeno TD) ili iste otkazati u skladu s članom 69. stav (3) ZJN („Ugovorni organ može otkazati postupak javne nabavke samo zbog dokazanih razloga koji su izvan kontrole ugovornog organa i koji se nisu mogli predvidjeti u vrijeme pokretanja postupka javne nabavke.”) Da li navedena situacija, tj. donošenje propisa kojim se na drugačiji način regulišu prava na korištenje medicinskih sredstava (koje su predmet nabavke), može biti valjan (“dokazan”) razlog za otkazivanje postupka nabavke, a naročito postupka koji je došao do odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača?