RADNI ODNOSI U ORGANIMA JAVNE UPRAVE U FBiH
Novo javno upravljanje
Takozvano „novo javno upravljanje“ našlo se u središtu, teoretičara i praktičara u organima javne uprave, koji, polaze od ideje veće odgovornosti državnih službenika i namještenika u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti za potrebe građana u nadolazećem vremenu. Odgovornost se većinom razvijala na potrebi javne administracije da se bolje poveže sa stvarnim potrebama građana kako bi osigurala bolji i prikladniji odgovor takvim potrebama. To je za mnoge bio signal da se neki procesi upravljanja iz poslovnog svijeta prenesu/primjene u upravljanju javnim poslovima. Uvođenje poslovnog pristupa u javno upravljanje bio je na vrhuncu krajem dvadesetog i početkom dvadeset i prvog stoleća. To je bio politički poklič za reformu javne službe a za mnoge političare u regiji i neka vrsta panaceje, lijeka za sve probleme, u razvoju profesionalnije javne službe i učinkovitije javne administracije. Strateški menadžment, procjena učinka, standardizacija i plaća po učinku postali su najzagovaranija tehnika od strane mnogih reformatora i savjetnika u regiji i uvedena je u mnoge, ako ne i u sve, zakone o javnim službama. Pitanje je sada: šta to konkretno znači danas i kako javna uprava funkcionira u praksi?
Zamor materijala
Možemo li danas govoriti o „zamoru materijala” ili radikalnim promjenama u „ljudskim potencijalima” u javnoj upravi ili nekim drugim problemima državnih službenika i namještenika? Stiče se dojam da imamo sve brojniju javnu upravu a manje stručnu, nezainteresovanu za probleme zajednice u ime koje djeluje nesposobna da dinamizira i upravlja problemima zajednice i ljudskih potreba unutar njih.
Statusna pitanja državnih službenika i namještenika
Upravo iz tih razloga postavljamo ovo pitanje kao temu našeg seminara da otvorimo statusna pitanja državnih službenika i namještenika da bi smo na osnovu tih ključnih motivirajućih ili demotivirajućih razloga otvorili debati i od drugim važnim pitanjima u javnoj upravi. Možda je rad državnih službenika i namještenika podcijenjen, možda ima previše onih koji su višak i za koje neko drugi mora da radi daleko više nego što bi inače trebao. Sve su to pitanja sa kojima je bremenita javna uprava.
Više o seminaru
Zato Vas pozivamo da se uključite u naš seminar i čujete šta o tome imaju reći kompetentni stručnjaci koji su cijeli svoj radni vijek proveli u javnoj upravi. Za seminar smo obezbjedili stručnjake koji poznaju radne odnose u cjelini, zatim eksperta iz Odbora za žalbe koji je u toku o najznačajnim ili načešćim pitanjima i problemima na koje se žale državni službenici i namještenici i Glavnog upravnog inspektora u Federaciji BiH.
Pozivamo Vas da se prijavite za ovaj praktičan seminar koji će se održati u Sarajevu.
SADRŽAJ SEMINARA:
Radni odnosi državnih službenika i namještenika
- Posebnosti propisa o državnim službenicima i namještenicima u odnosu na Zakon o radu;
- Zasnivanje radnog odnosa u organima državne službe;
- Principi rada u državnoj službi
- Prava i dužnosti državnih službenika i namještenika
- Radna mjesta u državnoj službi i radna mjesta namještenika;
- Odlučivanje o pravima i dužnostima državnih službenika i namještenika;
- Opći i posebni uslovi za postavljenje;
- Popuna upražnjenog radnog mjesta državnog službenika i namještenika (načini popune, premještaj, napredovanje);
- Probni rad;
- Ocjena rada;
- Pripravnici i volonteri;
- Prekobrojnost;
- Medijator državne službe;
- Pravilnici organa državne službe;
- Radno vrijeme, odmori , odsustva;
- Rad sa skraćenim radnim vremenom državnog službenika;
- Stručno obrazovanje , usavršavanje i stručno osposobljavanje;
- Disciplinska odgovornost i odgovornost za materijalnu štetu;
- Plaće i naknade državnih službenika i namještenika;
- Prestanak radnog odnosa;
- Prava koja se ostvaruju u skladu sa Zakonom o radu.
Pitanja i odgovori
Odlučivanje po žalbi državnih službenika i namještenika izjavljenih protiv odluka iz radnih odnosa
- Odbor državne službe za žalbe kao žalbeno tijelo;
- Osnivanje i status Odbora državne službe za žalbe;
- Nadležnost Odbora;
- Nadležnost Odbora za žalbe državnih službenika i namještenika iz kantonalnih-županijskih organa državne službe;
- Sastav i organizacija Odbora državne službe za žalbe;
- Ko ima pravo izjaviti žalbu;
- Dostavljanje žalbe i prethodni postupak;
- Koje propise primjenjuje Odbor kad preispituje prvostupanjsku odluku;
- Pravila postupak i način rada i odlučivanja Odbora;
- Forma, vrste i karakter odluka Odbora i razlozi za njihovo donošenje;
- Posebna pravila kad se žalba odnosi na disciplinski postupak;
- Rokovi za donošenje drugostupanjskih odluka Odbora;
- Redoslijed rješavanja zaprimljenih predmeta i prioriteti u rješavanju;
- Česte nepravilnosti prvostepenog akta protiv koga je izjavljena žalba;
- Uočene nepravilnosti koje sadrži žalba ili izjašnjenje na žalbu;
- Nedoumice koje nastaju u primjeni važećih propisa (zakon-kolektivni ugovor-pravilnik o radu);
- Preispitivanje odluka Odbora donesenih po žalbi pred nadležnim sudom;
- Kojem sudu, u kom roku se tužba podnosi i protiv koga se tužba podnosi;
- Česte nepravilnosti pri podnošenju tužbenog zahtjeva;
- Koji pravni lijekovi stoje na raspolaganju u sudskom postupku;
- Statistički pokazatelji o uspjehu tužbenih zahtjeva.
Pitanja i odgovori
Inspekcijski nadzor
- Normativno uređenje inspekcijskog nadzora;
- Vrste inspekcijskog nadzora;
- Funkcija inspekcijskog nadzora;
- Organizacija inspekcijskog nadzora;
- Federalna upravna inspekcija;
- Ovlaštenja inspektora;
- Uloga i značaj upraven inspekcije u radnom zakonodavstvu;
- Postupak inspekcijskog nadzora;
- Pokretanje i vođenje inspekcijskog nadzora;
- Zapisnik o inspekcijskom nadzoru;
- Dokazivanje i dokazna sretstva u inspekcijskom nadzoru;
- Nalaganje mjera – rješenje;
- Sankcije;
- Najčešće nepravilnosti;
- Odnos federalne upravne inspekcije u odnosu na kantonalnu upravnu inspekciju.
Pitanja i odgovori
TRAJANJE SEMINARA:
09:30 – 15:00
PREDAVAČI:
Ljiljana Ćehajić – dipl.iur.
Pero Matijević – Odbor za žalbe
Željko Škarica– Glavni upravni inspektor FBiH
SEMINAR JE NAMIJENJEN:
- HR menadžerima
- Šefovima pravnih službi
- Pomoćnicima rukovoditelja organa državne službe ili pomoćnicima načelnika, gradonačelnika, ministara, direktora, itd.
- Pravnicima u državnim agencijama
- Direktorima i pravnicima u pravnim odjelima – službi ljudskih potencijala
- Advokatima;
- Sindikalnim aktivistima državnih službenika i namještenika
- Računovođama i radnicima u odjelima finansija koji dolaze iz „djelatnost trgovine“, „drvne i papirne industrije“, „oblasti cestovnog prometa“ i „djelatnosti građevinarstva“ u Federaciji Bosne i Hercegovine.
- Svima zainteresovanim državnim službenicima i namještenicima
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE (sa PDV-om):
Seminar:
175 KM po jednom učesniku;
165 KM po osobi za dva i više učesnika iz iste organizacije;
155 KM po osobi za pretplatnike na časopis „Pravo i finansije“
Kotizacija uključuje:
- Troškove sudjelovanja u radu seminara
- Edukacijski materijal (prezentacije sa seminara)
- Zajedničko osvježenje u pauzi i ručak
- Uvjerenje o usavršavanju (certifikat)
PRIJAVA NA SEMINAR:
Obavezna prijava na webinar putem prijavnog obrasca
- Prijavni obrazac molimo Vas da popunite online ili preuzmete isti i pošaljete putem e-maila na rec@rec.ba
ili putem faxa na jedan brojeva + 387 33 40 87 78, + 387 33 40 87 79 i + 387 33 21 45 82. - Na osnovu dostavljenog prijavnog obrasca, dostavljamo Vam profakturu na osnovu koje se vrši plaćanje.
VAŽNA NAPOMENA
Budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati seminaru/webinaru uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!
Pretplata na Portal „REC-ko“: Pitanja i odgovori iz radnih odnosa FBiH – 300 KM, godišnja pretplata za 2023. godinu (portal trenutno sadrži oko 4.900 pitanja i odgovora iz oblasti radnih odnosa FBiH i redovno se dopunjava + 55 modela akata)
Pretplata na Portal „REC-ko“: Pitanja i odgovori iz Zaštite na radu – 250 KM, godišnja pretplata za 2023. godinu
Narudžbe možete izvršiti putem web stranice www.rec.ba
ili direktnim kontaktom na tel. + 387 33 40 87 78 i + 387 33 21 45 82
REC d.o.o., Jukićeva 2, 71000 Sarajevo