Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

18. REALIZACIJA UGOVORA

NAZAD

Realizacija ugovora kod otvorenog postupka – može li UO da ne naruči ništa? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ako je potpisan ugovor na godinu dana, sukcesivna isporuka. Je li ugovorni organ obavezan naručiti svu robu koju je tražio? Može li npr. ne naručiti ništa?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena roka izvršenja Ugovora o JN! Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je nakon provedenog postupka javne nabavke radova zaključio ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem. Rok za izvođenje radova definisan tenderskom dokumentacijom i ugovorom je 120 dana (4 mjeseca) od dana obostranog potpisivanja ugovora. Uskoro ističe 4 mjeseca od dana obostranog potpisivanja ugovora i Izvođač radova traži dodatni rok od 95 dana za izvođenje radova. S aspekta propisa koji regulišu javne nabavke, da li je moguće produžiti rok za izvođenje radova?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Spor kod realizacije ugovora sa konzorcijem! Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U slučaju spora nastalog na osnovu Ugovora o javnim nabavkama potpisanim između ugovornog organa sa jedne i konzorcija sa druge strane, koga treba označiti kao tuženu stranu, da li se tuženim označava samo pravno lice sa kojim je navedeni Ugovor i potpisan, ili se tuženim trebaju označiti sva pravna lica koja su dio konzorcija?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid (realizacija) ugovora iz direktnog sporazuma Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam pitanje u vezi Ugovora za zimsko održavanje kruga. U pitanju je direktni sporazum, do četiri hiljade bez PDV-a. Pošto je ugovor već zaključen, a njegova primjena treba da počne od 20 decembra, u međuvremenu je firma napravila reorganizaciju, te će biti u mogućnosti da svojim sopstvenim ljudskim resursima održava krug uz upotrebu sopstvene mehanizacije. Da li mi možemo u ovom slučaju raskinuti ugovor.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Kašnjenjem realizacije ugovora o JN ponuđač plaća penale. Da li se na te iznose plaća PDV? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kada UO naplaćuje iznos ugovorene kazne zbog zakašnjenja isporuke da li se na iznos kazne koju ponuđač plaća obračunava PDV ili se na taj iznos PDV-a neće obračunati?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Realizacija ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je zaključio ugovor o najmu robe na period od 10 godina. Ugovorom je definisan način plaćanja- mjesečni iznos do 5-od u mjesecu za prethodni mjesec kroz narednih deset godina. S obzirom da je Ugovorni organ dobio grant sredstva od Vlade Rep. Slovenije koja su namijenjena za finansiranje dijela navedenog projekta, da li Ugovorni organ i Dobavljač mogu zaključiti aneks ugovora o najmu, kojim bi se mijenjao način plaćanja Dobavljaču i u kom bi bilo navedeno da će se grant sredstva isplatiti dobavljaču u dvije ili tri tranše kako je definisano ugovorom o dodjeli granta, a ostatak duga će se platiti kroz mjesečne iznose najma narednih deset godina? Dakle, mijenja se način plaćanja prema Dobavljaču, a ne iznos ugovora.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora da se nije počeo realizirati (Postupak direktnog sporazuma) Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li je zakonit ugovor o javnoj nabavki usluga po provedenom postupku direktnim sporazumom koji je bez ikakvog objektivnog razloga zaključen na puna dva mjeseca prije isteka ranijeg ugovora (novi ugovor zaključen 17.10.2022. godine, s tim da će se primjenjivati od 16.12.2022. godine, do kada važi stari ugovor) imajući u vidu da je ugovorni organ prije zaključenja ugovora dužan ispitati tržište i da tržište nije isto dva mjeseca ranije i tržište nakon proteka dva mjeseca i da li je opravdano i moguće otkazati takav ugovor iz navedenog razloga, pogotovo imajući u vidu kraj fiskalne godine i realizaciju budžeta, kao i činjenicu da nije bilo nikakve potrebe ni opravdanja za zaključivanje ugovora u postupku direktnog sporazuma na toliko vremena ranije

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li ako dobavljač ne izvrši na vrijeme obavezu iz ugovora o nabavci, kada će ugovorni organ raskinuti ugovor i provesti novi postupak ako je šteta počela nastajati za preduzeće ili bi bila veća dok se pokrene novi postupak. Šta u konkretnom slučaju i na koji način prevazići prethodnu situaciju a da to ne bi podleglo zloupotrebi položaja?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Mogućnost raskida zaključenog ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Pitanje se odnosi na mogućnost raskida zaključenog ugovora. Proveli smo konkurentski postupak nabavke i zaključili ugovor sa dobavljačem. Međutim, nakon zaključenja ugovora konstatovana je greška u tenderskoj dokumentaciji. Naime, naziv postupka nabavke u tenderskoj dokumentaciji je – Obrada podataka geodetskih mjerenja, a tehnička specifikacija u tenderskoj dokumentaciji se odnosi na drugi posao – Obrada podataka seizmoloških mjerenja (greškom je takva specifikacija postala sastavni dio tenderske dokumentacije). Ovakva tenderska je “prošla” kompletan postupak nabavke i izabran je ponuđač sa kojim je zaključen ugovor. Budući da je sad uočena greška, da li možemo raskinuti ugovor i na šta se pozvati kao razlog za raskid ugovora? Da li dobavljač ima pravo da odbije zaključenje ugovora i da zahtijeva da izvrši ugovor prema specifikaciji a što bi bilo nepovoljno za ugovorni organ jer vrijednost tog posla je dva puta manja u odnosu na vrijednost posla na koji je ugovor zaključen.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Promjena cijena u ugovorima sa nepromjenjivom cijenom Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Dana 06.06.2022. godine Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH je objavila maksimalne dozvoljene veleprodajne cijene. Mi smo do tog datuma zaključili nekoliko ugovora o javnoj nabavci robe (ugovori po završenim javnim nabavkama/tenderima zaključeni sa različitim ugovornim organima). Zakon o javnim nabavkama BiH ne poznaje aneksiranje zaključenih ugovora. Međutim, skoro sve tenderske dokumentacije traže našu izjavu (koju mi obavezno prilažemo kao dio naše ponude na tenderu) da prihvatamo nivelisanje maksimalne veleprodajne cijene za slučaj da ALMBIH izvrši korekciju VPC u skladu sa Pravilnikom o načinu kontrole cijena, načinu oblikovanja cijena lijekova i načinu izvještavanja o cijenama lijekova u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik BiH“, br. 3/17). 1. Da li mi možemo sa ugovornim organima zaključiti anekse na potpisane ugovore o javnoj nabavci robe, ili na koji način korigovati cijene iz ugovora o javnoj nabavci roba (a neki od njih su zaključeni na osnovu okvirnih sporazuma)? 2. Da li se fakture, koje su juče (07.06.) otišle po većoj VPC mogu korigovati putem izdavanja knjižnog odobrenja ili je ispravnije da se te fakture storniraju?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Prekoračenje roka za realizaciju ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Dana ___.12.2020. godine UO je zaključila Ugovor o izvođenju radova redovnog održavanja regionalnih cesta za LOT 1 za period 2020-2021. Članom 23. predmetnog Ugovora je propisano da “Izvođač je dužan garantovati izvršenje ugovora garancijom za dobro izvršenje ugovora u iznosu od 10% (58.XXX,XX KM) od ugovorene vrijednosti ugovora, a služiće za pokrivanje šteta i troškova koje ugovorni organ može imati ukoliko Izvođač bilo kada prekrši Ugovor u periodu za koji je zaključen”. Nalogom broj: Y/22 od 15.03.2022. godine, izvođaču radova je od strane nadzornog inženjera, izdan nalog izvođaču da od 16.03.2022. godine počne sa izvođenjem radova redovnog održavanja cesta za LOT 1, te se određuje rok za izvršenje navedenog do 30.04.2022. godine, nakon čega će se komisijski izvršiti pregled izvedenih radova. Aktom broj: 01-23-1119-12/21 od 05.04.2022. godine, poslana je Urgencija za izvršavanje radova na redovnom održavanju, kojom je izvođač radova „A“ upozoren je da se ne izvode radovi redovnog održavanja shodno izdatom nalogu broj: 1/22 od 15.03.2022. godine, te se istim upozorava da će se po isteku roka za izvođenje navedenih radova imenovati komisija za pregled urađenog, te eventualno poduzeti ugovorom određene mjere. Komisija za kontrolu izvršenih radova po nalogu broj 1/22, formirana rješenjem broj: 01-23-482-1/22, dana 29.04.2022. godine je izvršila vizuelni pregled cesta, te u svom Zapisniku broj: 01-23-482-2/22 od 05.05.2022. godine ustanovila da nalog broj 1/22 izdan od nadzornog inženjera nije realiziran. Dana 15.06.2022. godine u prostorijama UO održan je sastanak direktora UO i nadzornog inženjera sa direktorom „A“, na kojem je od direktora ponuđača „A“ zatraženo da do petka, 17.06.2022. godine, izvođač radova pristupi vršenju navedenih radova, te o tome sa istim danom dostavi izvještaj UO, a što se nije desilo. Kako bi utvrdili visinu štete i troškova koje ugovorni organ može imati angažovali smo stalnog sudskog vještaka građevinske struke, te je izrađena Procjena štete i troškova usljed neizvođenja radova, iz mjeseca maja 2022. godine, broj: 01-23-622-1/22. Istom je utvrđeno da je usljed neizvođenja radova redovnog održavanja na predmetnim cestama LOT-a 1 od strane Izvođača radova, UO, kao investitoru, nanesena šteta u iznosu od 67.871,36 KM. Dakle, UO je poduzela sve radnje koje proističi iz Ugovora o izvođenju radova redovnog održavanja regionalnih cesta za LOT 1 za period 2020-2021, a koje tretiraju dio koji se tiče garancije za uredno izvršenje ugovora, te imamo namjeru aktivirati dostavljenu bankarsku garanciju radi zaštite interesa Ustanove i djelomičnog saniranja štete zbog neizvođenja radova redovnog održavanja. Interesuje nas da li smo poduzeli sve radnje, koje smo Vam detaljno gore naveli, a koje su potrebne radi stvaranja uslova za aktivaciju bankarske garancije sa aspekta pozitivno pravnih propisa koji regulišu ovu materiju (posebno Zakona o obligacionim odnosima, Zakona o cestama, Zakona o građenju i prostornom uređenju i drugim propisima), a sve to kako bi izvršili procjenu pravnog rizika u slučaju aktiviranja iste? Ukoliko aktiviramo bankarsku garanciju, a izvođač i dalje bude zanemarivao i neizvršavao Ugovor, koje pravne radnje možemo dalje poduzeti kako bi zaštitili interes Ustanove i odmah otklonili posljedice ustanovljene štete obzirom da takvi radovi iziskuju hitnost i ne mogu čekati provođenje postupaka propisanih Zakonom o javnim nabavkama?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta kada se realizuje ugovor iz direktnog sporazuma prije planiranog roka? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: 1.Ugovorni organ potpisao direktni sporazum na godišnjem nivou sa ponuđačem za nabavku kopir papira, u septembru, zbog situacija na koji nismo mogli uticati kao ugovorni organ, ugovor iscrpljen u martu, šta raditi u ovom slučaju, da li potpisati novi direktni sporazum.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta sa ugovorom kojem je istekao rok realizacije, a realizacija ugovora nije ni započela Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je zaključio Ugovor o javnoj nabavi prošle godine u novembru. Projekt manager je pokušao stupiti u kontakt zajedno sa nadzorom , sa odabranim Izvođačem, kako bi ga uveli u posao. Pisanim i usmenim putem se pokušavalo, al isti se nije odazivao. Dobili smo dva puta mail da će isti doći na sastanak, ali se to nije desilo. U međuvremenu je istekao Ugovor i svi rokovi vezano za izvođenje radova, pa nas sad interesuje, kako postupiti u ovom slučaju. Kojim aktom obavijestit Izvođača o raskidu Ugovora i koje su obveze Ugovornog organa u ovom slučaju, Da li je dovoljna odluka o raskidu Ugovora ili sl.?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li se mogu preraspoređivati količine unutar sklopljenog ugovora? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ ima sklopljen ugovor o javnim nabavkama za određeni materijal (npr. vodovodni). Da li se radi o prekršaju ukoliko Ugovorni organ prekorači dogovorenu količinu robe po određenoj stavci iz ponude a neku stavku uopće ne naruči (npr. neki elementi iz ponude se više ne ugrađuju)? Da li smijemo vršiti eventualnu zamjenu robe npr. cijevi različitog promjera, fazonskih komada i sl., a koji nisu navedeni u specifikaciji ponude? Naravno, sve ovo u okviru financijske vrijednosti datog ugovora ?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

ODGOVOR: Članom 6. Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda („Službeni glasnik BiH“, br. 90/14, 20/15) propisano je: (1) Ugovorni organ u tenderskoj dokumentaciji određuje je li cijena ponude promjenjiva ili nepromjenjiva. (2) Promjenjiva cijena je cijena koja se…

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ ima zaključen ugovor za nabavku usluge čišćenja sa ponuđačem , koji će trajati do 6 mjeseca 2022.Ponuđač je uputio obavijest o promjenama zakonskih okvira za izračun minimalnih plaća, sa obavezom primjene od 1.1.2022., gdje od Ugovornog organa traži da se ista uvaži ( pretpostavlja se da će zahtjev ići u pravcu povećanja cijene) U.O. je stanovišta da se potpisivanjem ugovora prihvata i dio rizika koji isti nosi, a pogotovo kako su cijene fiksne tokom trajanja ugovora. Ukoliko ponuđač ne bude htio nastaviti sa realizacijom usluge do kraja trajanja ugovora, kako raskinuti Ugovor

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Realizacija ugovora iz direktnog sporazuma Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo izravni sporazum za usluge prevođenja s sukcesivnom isporukom na 12 mjeseci na iznos od 5000 KM. Ugovor nam istječe u 3. mjesecu 2022. S obzirom da nismo potrošili ni pola iznosa od predviđenoga, šta na je činiti.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Prenos realizacije ugovora u narednu godinu Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ima li smetnje da se ugovor na javnoj nabavci zaključi tako da će dijelom biti realizovan u jednoj, a dijelom u drugoj godini, naročito imajući u vidu propise o budžetu? Dakle teretit će budžet za dvije godine, jer se plaćanje vrši po okončanim fazama radova.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena predmeta nabavke tokom realizacije ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imamo već nekoliko slučajeva da nas dobavljač neposredno prije isticanja ugovorenog roka isporuke određena roba, koja je predmet nabavke, obavijesti da uopšte nije u mogućnosti isporučiti ugovorenu robu ili nam ponudi isporuke alternativne robe (a takva mogućnost nije bila predviđena u postupku javne nabavke). Nemogućnost isporuke dobavljač obrazlaže odgovorom proizvođača koji se opet paušalno poziva na višu silu (nedostatak proizvodnog materijala, otežanu distributersku realizaciju). Radi se o robi – opremi čija je nabavka planirana u 2021. godini i za koju je procedura javne nabavke blagovremeno završena, a obezbjeđena su i budžetska sredstva u 2021. godini. Imajući u vidu naprijed navedeno trebali bi raskinuti ugovor i povući bankovnu garanciju. S obzirom da je kraj budžetske godine, i da ne možemo provesti novu proceduru javne nabavke, odobrena budžetska sredstva će ostati neiskorištena, a planirano opremanje sa neophodnom opremom neće biti realizovano. Molimo vaše mišljenje da li u ovakvoj situaciji postoji ikakva druga mogućnost, osim raskida ugovora (koji će bez obzira što ćemo aktivirati bankovnu garanciju, najviše štete prouzrokovati ugovornom organu, zbog nemogućnosti nabavke neophodne opreme.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Promjena predmeta nabavke tokom realizacije ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Zaključili smo ugovor za nabavku računarske opreme. Dobavljač nije u mogućnosti u ugovorenom roku isporučiti svu ugovorenu opremu zbog situacije na tržištu, gdje je zbog virusa Covid-19 otežana isporuka roba. Izabrani ponuđač bi mogao izvšiti ugovor u roku ukoliko bi ugovorni organ pristao na drugu marku jednog uređaja, koji po tehničkim karakteristikama u svemu odgovora tehničkoj specifikaciji kakva je tražena tenderskom dokumentacijom. (On je u ponudi dostavio Samsung, a može isporučiti LG). Ukoliko bi Ugovorni organ pristao na isporuku tog uređaja dobavljač bi mogao u roku isporučiti navedenu opremu. Zanima nas da li Ugovorni organ može prihvatiti taj uređaj koji nudi dobavljač, iako je u ponudi navedena druga marka uređaja, ali su tehničke karakteristike oba uređaja iste?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Mogućnosti izmjene ugovora zbog Covid-a Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo postupak javne nabavke računarske opreme i zaključili ugovor sa najpovoljnijim dobavljačem. Kriterij za dodjelu ugovora bio je ekonomski najpovoljnija ponuda (cijena i rok plaćanja). Izabrani dobavljač je izvršio isporuku dijela opreme iz ugovora, dok preostali dio, zbog problema na tržistu uzrokovanih virusom covid-19, nije u mogućnosti isporučiti u ugovorenom roku. Da li postoji mogućnost da prolongiramo rok isporuke i da li, ukoliko prolongiramo rok trebamo isplatiti već isporučenu robu ili ćemo isplatu izvršiti kada dobavljač u potpunosti izvrši ugovor?!

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

U odnosu na koji datum se počinje računati period realizacije ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: u tenderskoj dokumentaciji jedan od zahtjeva glasi: “Dokaz o uredno izvršenom ugovoru ili ugovorima za isporuku robe koja je predmet ove javne nabavke, u formi Spiska izvršenih ugovora u poslednje tri godine ili od datuma registracije odnosno početka poslovanja ako je počeo da radi prije manje od tri godine, uz potvrdu drugih ugovornih strana o njihovoj realizaciji.” Pitanje glasi: Da li se referenca računa od datuma predaje ponude ili od datuma obavještenja o javnoj nabavci pa tri godine unazad, s obzirom da nije izričito navedeno u tenderskom dokumentu?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Račun manji od ugovora, jer nisu svi radovi izvedeni Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Proveli smo otvoreni postupak javne nabave usluga” Popravka kotlovnice”. U predmetnom postupku zaprimili smo jednu prijavu. Nakon što je odabrani ponuditelj završio posao, ispostavio je račun koji je bio umanjen za 4 000 maraka. Ugovor je bio potpisan na 35 000 KM. Obrazloženje za umanjenje računa je bilo da su prilikom reparacije, utvrdili da pojedine dijelove nije potrebno mijenjati jer su u vrlo dobrom stanju. Postavlja se pitanja, kako postupiti u navedenom slučaju, jer nam se neće poklapati iznos dostavljenog računa i potpisanog ugovora.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Posljedice nepotpisivanja ugovora za ugovornog organa Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je proveo postupak javne nabavke za odabir izvođača za izvođenje radova na……. Molimo Vas za hitan odgovor da li u situaciji kada nije dobijeno odobrenje za građenje od nadležnog organa, a Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je donijeta dana 17.05.2021. godine, se može poništiti predmetni postupak, odnosno koje su posljedice nepotpisivanja ugovora u roku od 15 dana od dana kada su svi ponuđači koji su učestvovali u postupku obaviješteni o izboru najpovoljnije ponude?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora radi nepoštivanja rokova i provođenje tzv. „hitnog postupka nabavke“ Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Grad je sklopio okvirni sporazum s dobavljačem drvnog ogrjeva na 3 godine. Dostavu ogrjeva je trebao obaviti za škole u 7 mjesecu, međutim, nije. Otišle su opomene, opet nije. Sad smo u 9 mjesecu, neke količine su isporučene školama, ali ostala je količina od 516 m3 koja nije isporučena. Kako provesti raskidanje ugovora i provedbu hitnog postupka nabavke drvnog ogrjeva, s tim da se radi o iznosu oko 40.000 KM bez PDV-a za školsku godinu.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nepoštivanje rokova izvođenja radova Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Datum isteka okvirnog sporazuma je 09.09.2021. godine. Izvođač je nakon isteka ugovora, odnosno okvirnog sporazuma, nastavio raditi radove i o kašnjenju je obavijestio ugovorni organ. S obzirom da su predmetnim ugovorom predviđene odredbe ugovorne kazne, odnosno u slučaju da izvođač svojom krivnjom ne izvede radove u roku predviđenom ugovorom, dužan je investitoru platiti ugovorenu kaznu. Da li izvođač radova može nastaviti, odnosno završiti radove po ugovoru, i ako je rok samog ugovora istekao, odnosno da li investitor može izvršiti plaćanje svih izvedenih radova po okončanoj situaciji uz naplatu ugovorene kazne?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Produženje roka izvršenja ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li u skladu sa Zakon o javnim nabavkama BiH moguće zaključiti aneks ugovora, a koji se odnosi na produženje roka isporuke robe, iako rok nije bio kriterij u postupku predmeta javne nabavke, samo je bio naveden u nacrtu ugovora koji je sastavni dio tenderske dokumentacije.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Avansno plaćanje u ugovorima o javnim nabavkama Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je u postupku javne nabavke odredio da će plaćanje izabranom ponuđaču bit 30% avansno, a ostatak nakon izvršenja radova. Kao garanciju UO je propisao dostavljanje bankarske garancije za povrat avansa u vrijednosti uplaćenog avansa. U pitanju je otvoreni postupak, procijenjena vrijednost 500.000,00 KM Naše prvo pitanje glasi da li je ovo što je UO propisao u skladu sa ZJN i postoji li neki podzakonski akt iz oblasti javnih nabavki koji propisuje avansnu garanciju. Ili je avansna garancija definisana zakonom o obligacionim odnosima. Naše drugo pitane glasi: propisali smo u TD bankarsku garanciju za povrat avansa, u momentu objave postupka na portal javnih nabavki, portal je ponudio opciju za garanciju za ponudu i garanciju za izvršenje ugovora, znači nije postojala opcija za avansnu garanciju, kako smo trebali postupiti u ovom slučaju, da li smo trebali u obavještenju označiti jednu od garancija koje nudi portal javnih nabavki kao opciju.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Uvid u realizaciju ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li ponuđač koji je odbijen u postupku javne nabavke može tražiti uvid u realizaciju ugovora, u kojoj fazi su radovi, da li je isporučena roba? Isti se nije u zakonskom roku zalio na Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača? Da li je Naručilac dužan da mu obezbijedi uvid u izvedene radove?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Računanje promjenjivosti cijene goriva, primjer iz prakse Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je raspisao konkurentski zahtjev za nabavku goriva. Prema TD (Ponuđena cijena, tj. cijena koja je iskazana u odabranoj ponudi ostaje nepromjenjiva prvih 45 dana od dana stupanja na snagu ugovora. U tom razdoblju odabrani ponuđač će isporučivati motorno gorivo po cijeni koju je iskazao u svojoj ponudi). Za isporuke goriva nakon ovog perioda (period isteka 45 kalendarskih dana od dana stupanja ugovora na snagu) dobavljač će ispostavljati račun/fakturu po cijeni koja će biti formirana kako slijedi: – u slučaju da, u mjesecu za koji se vrši obračun (prethodni mjesec), prosječna cijena motornih goriva (za Euro dizel i Benzin BMB 95), prema saopštenju Agencije za statistu BiH, odstupa za više od +/- 5% u odnosu na referentnu prosječnu cijenu motornih goriva, dobavljač ili naručilac mogu tražiti korekciju cijene goriva za taj mjesec; – korekcija ponuđene cijene vrši se u procentu (+ ili -, na dvije decimale) za koji je promijenjena referentna prosječna cijena (iznos koji prelazi +/- 5%), a vrši se u odnosu na referentnu ponuđenu cijenu; – novoformirana jedinična cijena će služiti kao osnova za fakturisanje novih isporučenih količina, sve do nove korekcije cijene, odnosno sve do zahtjeva jedne od ugovornih strana za korekcijom cijene; -uz Zahtjev za korekciju cijene (Povećanje – smanjenje cijene) motornog goriva (za Euro dizel i Benzin BMB 95) ugovorna strana dostavlja i dokaz o promjeni cijene motornog goriva – Objavljen akt Agencije za statistiku o važećoj prosječnoj cijeni motornog goriva za mjesec za koji se traži korekcija cijene; – podaci o prosječnim cijenama motornih goriva dostupni su na web stranici Agencije za statistiku BiH, http://www.bhas.ba/saopstenja. Кako je proteklo 45 dana a ponuđena cijena za dizel i benzin dobavljača je iznosila 1,42 КM bez PDV-a a trenutna cijena goriva prema Agenciji za statistiku iznosi 2,10 КM sa PDV-om, na koji način ćemo vršiti obračun cijene goriva.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Može li se provesti neka procedura nabavke da pokrije realizovani ugovor Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Dana 08.01.2021. godine pokrenuta je procedura nabavke advokatskih usluga, a koja je okončana 04.06.2021. godine. Za to vrijeme dok nije okončana javna nabavka advokatske usluge, advokat je po zaključku poslodavca nastavio zastupati firmu pred nadležnim sudovima u sudskim postupcima i poslodavac se obavezao da će mu po okončanju spora pred URŽom izvršiti finansijsku obavezu prema njemu. Postupak pred URŽom je okončan dodjeljivanjem ugovora drugom advokatu. Advokat je nastavio zastupati po ranije datim punomoćima koje su rezultat zaključenih ugovora nakon provedenih postupaka nj za 2019. i 2020. godinu. Postoji li postupak u okviru javnih nabavki u kojim ovaj segment angažovanja advokata koji je radio za period 01.01.-01.06.2021. može naknadno podvesti i provesti kroz taj postupak. Advokat je uredno izvršio svoju uslugu i cilj firme je da se ovaj prethodni period riješi na mirni način.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.