Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

18. REALIZACIJA UGOVORA

NAZAD

Da li ugovorni organ može priznati radove koji nisu bili planirani ugovorom i iste platiti, s obzirom da se ne prevazilazi ugovorena vrijednost? Pročitaj više

Dodano:
Naša ustanova potpisala je ugovor o izvođenju radova s izvođačem radova, po projektu izgradnje zgrade. U toku realizacije, sklopljen je ugovor o izvršenju dodatnih radova, koji su po mišljenju nadzornog organa bili neophodni za stavljanje objekta u funkcionalno stanje, a koji se po izjavi nadzornog organa nisu mogli predvidjeti postojećim projektom. Sa tim u vezi dao je svoje mišljenje, nadležnim organima, koji su izvođenje istih odobrili, uz predviđenu zakonsku proceduru. Dodatni radovi nisu prelazili 20% osnovnog ugovora i ispunjavali su zakonom predviđene uslove za primjenu pregovaračkog postupka, bez objave obavještenja o nabavci. Prije nego je izvođač ispostavio okončanu situaciju, ispostavilo se da su neke stavke realizirane u većoj količini nego što su ugovorene, a neke stavke u manjoj količini, što je dovelo do ukupnog realiziranog iznosa koji je manji od ugovorenog. Sa druge strane postoje stavke materijala koje nikako nisu bile predviđene niti jednom od specifikacija zaključenih ugovora, čija vrijednost zajedno sa realiziranom vrijednosti ne prelazi ugovorenu vrijednost. Da li je u skladu sa ZJN da ugovorni organ izvođaču radova prizna izvršene radove, iste plati, s obzirom da se isplatom ovih radovi ne prevazilazi ugovorena vrijednost, te su, po mišljenju nadzora, isti bili neophodni da se izvrše?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Koje posljedice može imati ugovorni organ ukoliko naplati bankarsku garanciju za dobro izvršenje ugovora od ponuđača koji nije kriv za raskid ugovora? Pročitaj više

Dodano:
Koje posljedice može imati ugovorni organ ukoliko naplati bankarsku garanciju za dobro izvršenje ugovora od ponuđača koji nije kriv za raskid ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ako se raskida ugovor sa prvorangiranim ponuđačem zbog nepoštivanja ugovora da li se ugovor dodjeluje drugorangiranom ili novi postupak? Pročitaj više

Dodano:
Ukoliko nakon odabira ponuđača opravdano raskinemo ugovor s istim (npr. kašnjenje u isporuci ili roba koja ne zadovoljava tražene karakteristike) da li možemo zaključiti ugovor odmah sa drugorangiranim ponuđačem iz tog postupka bez raspisivanja novog tendera?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Okvirni sporazum i rokovi plaćanja u FBiH. Šta uraditi? Pročitaj više

Dodano:
Šta uraditi s okvirnim sporazumima čija primjena je počela od 1. 1. 2017., a isti su provedeni u 2016. godini, gdje je jedan od kriterija rok plaćanja i isti je preko 60 dana. Dakle, okvirni sporazumi zaključeni u 2016. godini. Šta uraditi sada, imajući u vidu zakon o finansijskom poslovanju, koji je stupio na snagu 1. 1. 2017. i koji precizira da rok plaćanja ne može biti duži od 60 dana?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Uvid u realizaciju ugovora od strane ponuđača koji je učestvovao u postupku nabavke Pročitaj više

Dodano:
Zanima me da li postoji mogućnost da ponuđač koji je sudjelovao u postupku javne nabave nakon dodjele ugovora drugom ponuđaču zahtijeva uvid u realizaciju ugovora i nakon isteka roka važenja ponude? Također me zanima kako reagirati kada ponuditelj u ponudi kreira cijene koje su ispod svih nabavnih cijena? U oblasti nafte i naftnih derivata imamo dosta problema sa OPC obrascima, te ponuditelj na dan otvaranja ponuda daje nerealno niske cijene da bi prilikom dodjele ugovora automatski vratio taj OPC obrazac na normalne cijene.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Provodili smo otvoreni postupak za nabavku kancelarijskog materijala, a prilog tenderske dokumentacije je bio nacrt ugovora koji sadrži osnovne elemente ugovora koji će se potpisati. Konkretno, ovaj nacrt ugovora je sadržavao i obavezu dostavljanja garancije za dobro izvršenje ugovora u roku od 10 dana od dana stupanja ugovora na snagu. Ponuđač je potpisao nacrt ugovora, izabran je kao najpovoljniji, dodijeljen mu je ugovor koji je on i potpisao. Isti dan nakon što je dobavljač potpisao ugovor, uvidio je da tražimo garanciju za dobro izvršenje posla, zbog čega hoće da odustane od ugovora, pravdajući se da mu se ne isplati ostati s nama u ugovornom odnosu, zbog obezbjeđenja od 2.000 KM. Zakon o javnim nabavkama predviđa da je ugovor apsolutno ništav ako dobavljač ne dostavi garanciju u ostavljenom roku, ali nas zanima kakva je posljedica kada dobavljač u ovom slučaju jednostrano raskida ugovor zbog navedenog, a faktički nijedna od strana nije počela da izvršava svoje obaveze? Pročitaj više

Dodano:
Koje su posljedice ako ponuđač sa kojim je potpisan ugovor hoće da raskine ugovor jer neće da dostavi garanciju za uredno izvršenje ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Sklapanje ugovora i polisa kod nabavke usluga osiguranja? Pročitaj više

Dodano:
Da li ugovorni organ mora u svakom slučaju predvidjeti sklapanje posebnog ugovora, prije sklapanja polise s izabranim ponuđačem u postupku javne nabavke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Šta ako osiguravajuće društvo ode u stečaj, a ugovorni organ ima polisu osiguranja za AO? Pročitaj više

Dodano:
Kod autoodgovornosti, ukoliko osiguravajuće društvo ode u stečaj, isplatu šteta po sklopljenim polisama će izvršiti Zaštitni fond. Kome se obratiti ukoliko u stečaj ode osiguravajuće društvo sa kojim imamo sklopljen ugovor o osiguranju imovine i lica?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

18. Mogu li se potpisati izmjene i dopuna ugovora i okvirnih sporazuma do okončanja postupka o javnoj nabavci? Pročitaj više

Dodano:
Da li se sa ponuđačima čiji su ugovori i okvirni sporazumi istekli mogu potpisati izmjene i dopune ugovora do okončanja novih postupaka javnih nabavki?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

17. Na koji način Zakon o finansijskom poslovanju utječe na izmjene ugovora o JN? Pročitaj više

Dodano:
Prošle godine smo imali javnu nabavku elektroinstalacionog, vodoinstalacionog i pomoćnog potrošnog materijala, dakle tri lota u otvorenom postupku. U sva tri lota prošao nam je isti ponuđač. Kriteriji su bili cijena, rok plaćanja i rok isporuke, gdje je najuspješniji ponuđač ponudio rok plaćanja 91 dan u sva tri lota. Kako je stupio na snagu novi Zakon o finansijskom poslovanju u 2016. godini u kojem u članu 11. stoji da je najduži rok za izvršenje novčane obaveze 60 dana, tako nama sada najuspješniji ponuđač traži da promijeni rok plaćanja sa 91 na 60 dana. Takođe predlaže da mu obezbijedimo sredstvo osiguranja koje ima snagu izvršne isprave, bankarsku garanciju ili mjenicu ako rok plaćanja ostane 91 dan. S obzirom na to da u vrijeme provođenja ovog postupka nabavke i izbora najuspješnijeg ponuđača nije vrijedio ovaj zakon, da li trebamo išta sada mijenjati? Članom 26. „novog“ Zakona o finansijskom poslovanju je regulisano da se odredbe ovog zakona primjenjuju na ugovore u poslovnim transakcijama koji su zaključeni nakon početka primjene ovog zakona, tj. nakon 1. 1. 2017. godine, dok su ova tri ugovora zaključena 5. 11. 2016.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

16. Mogućnost da ugovorni organ aktivira bankarsku garanciju ako se ugovor raskine zbog neizvršavanja ugovornih obaveza Pročitaj više

Dodano:
Da li nema potrebe za izmjenom svake tenderske dokumentacije i svakog nacrta ugovora u TD koji zahtijeva dostavljanje bankarske garancije za uredno izvršenje ugovora (u smislu da dodajemo pomenutu odredbu da UG organ ne može iskoristiti bankarsku garanciju ako raskinemo ugovor), jer smo već samim Zakonom zaštićeni u slučaju da ugovorni organ ne ispunjava svoje obaveze iz ugovora, tj. ne plaća u roku?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

15. Kako raskinuti ugovor sa dobavljačem ako ne poštuje rokove iz ugovora? Pročitaj više

Dodano:
Proveden je direktni sporazum za nabavku radne odjeće, međutim dobavljač se ne pridržava roka isporuke, tj. rok je protekao. Dodatna „otežavajuća“ okolnost je ta da je dobavljač fizički i verbalno vrijeđao našu radnicu na radnom mjestu. Molimo, ako možete, da nas uputite za korake raskida ugovora sa dobavljačem, sa napomenom da istom nije još isplaćen iznos, s obzirom na to da nije isporučio cijelu količinu nabavke!?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

14. Tumačenje ugovora i TD kod nabavke mobilnih telefona Pročitaj više

Dodano:
Molim tumačenje TD u dijelu nabavke mobilnih telefona. Uslov je bio da im ponuđač u toku UO da na korištenje mobilne telefone. Da li ovakav korisnik može kupovati telefone po redovnim cijenama na pretplatama?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

13. Nakon poništenja potpisanog ugovora od strane KRŽ-a Pročitaj više

Dodano:
Prilikom provođenja pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku usluge dogovoreno je 30% avans, a ostatak plaćanja bi bio po izvršenim uslugama. Ugovorni organ je zaključio ugovor, objavio obavještenje o dodjeli ugovora i uložena je žalba ponuđača koji nije učestvovao u postupku. URŽ je poništio postupak nabavke iako je UO uplatio avans, izabrani ponuđač izvršio usluge na četiri sprata (radi se o protivpožarnoj zaštiti). Kako postupiti u ovom slučaju? Uplatom avansa UO nema više sredstva koja je imao prilikom pokretanja postupka, izabrani ponuđač je mjesec dana radio na predmetnim uslugama, kupio opremu, sve prije uložene žalbe. Kako nastaviti postupak odnosno ponoviti postupak s obzirom da UO nema sredstava koja je imao za ovu vrstu nabavke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

12. Pogrešno procijenjen predmet nabavke Pročitaj više

Dodano:
Ugovorni organ raspisao je javnu nabavku prijevoz učenika (sedam lotova). Mi izabrani kao najpovoljniji ponuđač za tri lota smo se žalili na neprirodno nisku cijenu za ostale lotove. Lotove koje smo izgubili nastavili voziti po aneksu do okončanja postupka. Uvidjeli smo da je ugovorni organ dao lažne / neispravne podatke o broju učenika jer po tim relacijama smo utvrdili da uopće nema učenika za prijevoz po tim relacijama. Ne bismo ovo ni utvrdili da nismo bili najpovoljniji ponuđač. Dolazimo do zaključka da ugovorni organ nije sproveo istraživanje tržišta i da je ponuđače doveo u zabludu. U obrascu za cijenu ponude količina učenika navedena okvirno po broju učenika iz prošle godine. Šta sad?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

11. Raskid okvirnog sporazuma Pročitaj više

Dodano:
Prošli smo na tenderu i zaključili okvirni sporazum o nabavci i sukcesivnoj isporuci robe. Rok isporuke je isti dan, ali mi trenutno nismo u mogućnosti isporučiti konkretnu robu zbog opravdanih razloga (defektura lijeka kod proizvođača od kojeg vršimo nabavku robe), te kasnimo s isporukom, pa je ugovorni organ, shodno okvirnom sporazumu, obračunao ugovornu kaznu zbog nepoštivanja roka isporuke. Okvirni sporazum navodi da strane imaju pravo jednostranog otkaza ugovora uz poštivanje otkaznog roka od 30 dana, u toku kojeg otkaznog roka su dužne izmiriti sve dospjele obaveze. Potpisali smo i garanciju za uredno izvršenje okvirnog sporazuma (u slučaju da ponuđač ne ispuni svoje obaveze iz ugovora ili ih neuredno ispunjava). Zbog nastale situacije želimo raskinuti okvirni sporazum, ali nas zanima koje korake može poduzeti ugovorni organ protiv nas u tom slučaju? Da li može i dalje naručivati robu u toku otkaznog roka od 30 dana? Da li može iskoristiti pomenutu garanciju? Da li može zahtijevati sudsku zaštitu (zbog naknade štete)?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

10. Izabrani ponuđač ne može da isporuči predmet ugovora zbog stanja na tržištu Pročitaj više

Dodano:
Šta ako ponuđač nije u mogućnosti dostaviti svu ugovorenu količinu robe? Npr. ugovor za 300.000 komada šumarskih sadnica, od kojih ponuđač (zbog ponude na tržištu BiH) nije mogao isporučiti 55.000 sadnica smrče (2+2). Šta uraditi?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

9. Da li se sa ponuđačima čiji su ugovori i okvirni sporazumi istekli mogu potpisati izmjene i dopune ugovora do okončanja novih postupaka javnih nabavki? Pročitaj više

Dodano:
Da li se sa ponuđačima čiji su ugovori i okvirni sporazumi istekli mogu potpisati izmjene i dopune ugovora do okončanja novih postupaka javnih nabavki?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

8. Razlika između garancije za dobro izvršenje ugovora i ugovorne kazne? Pročitaj više

Dodano:
Kao učesnik seminara (u više navrata) koji ste organizovali, izražavam svoje zadovoljstvo u pogledu sadržaja seminara, prezentacije predavača, a posebno zbog pripremljenog oglednog materijala. I pored toga imam nekoliko dilema, te bih vas zamolio za vaše mišljenje: Kakva je sličnost i razlika između garancije za uredno izvršenje ugovora i ugovorne kazne, u pogledu osiguranja za naplatu eventualnog kašnjenja u izvršavanju ugovora? Da li se i na koji način član 52. stav 4. Zakona primjenjuje na opštine, kao ugovorne organe, gdje ne postoje upravni i nadzorni odbori, nego funkcioneri i skupštine opštine (odbornici)? Da li postoji po Zakonu pravo žalbe na tendersku dokumentaciju u konkurentskom pozivu?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

7. Način plaćanja podugovarača? Pročitaj više

Dodano:
Zanima nas način plaćanja izvedenih radova podugovarača – da li ugovarač pravi zbirni obračun (privremenu situaciju) od koje se odbija iznost podugovarača ili drugačije? Ko plaća podugovarača, njegovi radovi bi trebali biti u zbiru glavnog izvođača?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

6. Nabavka dodatnih količina roba nakon realizacije zaključenog ugovora Pročitaj više

Dodano:
Ukoliko je zaključen ugovor o javnoj nabavci roba, ugovor realizovan – isporučena roba, ali se ukazala potreba za novom nabavkom iste robe, i pokrenut postupak. Da li se može zaključiti aneks na postojeći ugovor do okončanja pokrenutog postupka, ako ne – šta se u tom slučaju može uraditi ako se ne može čekati završetak postupka s obzirom na predmet nabavke ako je ista neophodna za normalno funkcionisanje društva?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

5. Postupak dodjele ugovora nakon raskida sklopljenog ugovora zbog neurednog izvršenja Pročitaj više

Dodano:
S obzirom da dobavljač ne isporučuje robu u ugovorenom roku izvjesno je da će doći do raskida ugovora. Može li se novi ugovor zaključiti sa drugorangiranim ponuđačem?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

4. Tumačenje ugovorenog roka plaćanja Pročitaj više

Dodano:
Ukoliko u ugovoru o određenoj nabavi roba stoji da je rok plaćanja 30 dana od dana prijema uredne fakture da li mi kao naručitelj možemo izvršiti plaćanje prije isteka roka od 30 dana od prijema fakture, ukoliko rok plaćanja nije bio kriterij za vrednovanje ponuda? A ukoliko je rok plaćanja bio kriterij vrednovanja kad se smije vršiti plaćanje?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

3. Promjene cijene predmeta nabavke u toku realizacije ugovora Pročitaj više

Dodano:
Sa dobavljačem za Ana-Te vakcinu (cjepivo protiv tetanusa) zaključili smo ugovor o nabavci iste gdje stoji da je cijena vakcine fiksna. Do danas dobavljač je poštovao odredbe ugovora, međutim danas (a po prijemu naše narudžbenice za isporuku određene količine vakcine) nas je usmeno obavijestio da vakcinu po našoj narudžbenici ne može isporučiti po ugovorenoj cijeni i saopštio nam novu cijenu koja je u odnosu na ugovorenu tri puta veća, a samim tim i ukupna vrijednost ugovora se mijenja. Napominjemo da smo kontaktirali više veleprodaja i rezultat je da svi nabavljaju od dobavljača sa kojim smo i mi zaključili ugovor, te da je on jedini ovlašteni uvoznik za pomenutu vakcinu. Isto tako napominjemo da je i kod našeg dobavljača došlo do promjene distributera, te je i on vakcinu morao nabaviti iz Francuske, što je uticalo na nabavnu cijenu vakcine. Kako da postupimo u ovom slučaju, a da posljedica nisu povreda ZJN?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

2. Praćenje realizacije okvirnih sporazuma Pročitaj više

Dodano:
Kako pratiti realizaciju ugovora i okvirnih ugovora i istovremeno kretati sa postupcima na vrijeme, kada se radi o izuzetno velikom broju lotova koji sadrže veliki broj stavki? Okvirni sporazumi su sa svim poznatim elementima: cijene, količina, period trajanja. Njihovo isticanje ili trošenje količina zavisi od potreba, i pravljenje ugovora koji će to pratiti. Postoji li mogućnost da se razmotri neki lakši način praćenje realizacije ugovora i da nam pomognete iznaći model koji će nam to olakšati, da li je moguće samo izdavanjem narudžbenica ili drugog nekog modela? Jer svaki postupak nabavke ima dug rok do zaključenja novih ugovora, a kako obezbijediti realizaciju, (npr. iz lota koji ima 10 stavki, jedna se potroši u početku realizacije, a vrijednosno je za otvoreni postupak – što raditi do novih ugovora).

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

1. PDV nakon potpisivanja ugovora Pročitaj više

Dodano:
U aprilu tekuće godine naša ustanova kao ugovorni organ zaključila je okvirni sporazum za usluge prevoza nasipnog materijala sa dobavljačem koji u momentu zaključenja istog nije bio u sistemu PDV-a, a što je u svakom slučaju bila i olakšavajuća okolnost za istog u odnosu na druge ponuđače koji su već bili u sistemu, a prilikom donošenja odluke o najpovoljnijem dobavljaču. Nakon što je isti zbog, kako sam kaže, iznenadnih poslova koji su mu se pojavili u toku godine, od jula ove godine bio obavezan ući u sistem PDV, on je iz tog razloga svaku narednu uslugu po navedenom okvirnom sporazumu našoj ustanovi fakturisao s uračunatim PDV-om. Da li da za usluge po pomenutom okvirnom sporazumu od jula 2016. godine prihvatimo fakture sa dodanim PDV-om na prvobitnu cijenu ili da, s obzirom da je članom 4. okvirnog sporazumom definisano da se cijena navedena u ponudi dobavljača neće mijenjati za vrijeme trajanja okvirnog sporazuma i ne podliježe bilo kakvim promjenama, istom vratimo fakture te zahtijevamo od istog dobavljača da PDV uračuna na vlastiti trošak i fakturiše nam svoje usluge po ugovorenoj cijeni?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.