PITANJE: Mi smo transportna firma, odnosno firma koja se bavi pružanjem usluga različitih vrsta transporta. U svojoj evidenciji radnika, imamo tri pripadajuće grupe radnika, ovisno o vrsti posla koju radnici obavljaju. Prvu grupu radne skupine čine radnici u administraciji, drugu grupu radne skupine čine radnici u mehanizaciji, a treću grupu radne skupine čine radnici za vršenje transporta-vozači. Naš problem, odnosno nejasnoće se javljaju prilikom evidentiranja radnih sati, unutar treće radne skupine (vozača). Konkretno, susrećemo se sa problemom da često navedena skupina radnika, ‘probija’ zakonom dozvoljen broj radnih sati na mjesečnom nivou, obzirom da pomenuti vrše transport u strane zemlje, pri čemu su pomenuti transporti uslovljeni mnogim faktorima na koje mi ne možemo uticati. Naravno, prilikom knjiženja putnih naloga koje zaprimimo od svojih radnika-vozača koje ispostavljaju nakon što se transport završi, mi iste knjižimo takve kakvi jesu bez ikakvih prilagođavanja, i koji su zaista realno predočenje nastalih događaja. Međutim, prilikom izrade šihterice, prilikom obračuna plata i unošenja broja efektivnih sati rada, mi smo prinuđeni pomenuto prilagođavati, jer kako smo ranije naveli postoje slučajevi koji prateći putne naloge na mjesečnom nivou imaju veći fond sati od onoga propisanim našim zakonom. Zanima nas sljedeće: 1. Obzirom da svi radnici tokom vršenja transporta u strane zemlje, transporta koji traje više dana, svakako prave zakonom propisane pauze, odnosno odmaraju, da li nam ta činjenica može poslužiti za pravdanje razlike u satima u platnoj listi i šihterici u odnosu na protokolisane dnevnice po putnim nalozima? 2. Da li smo u navedenom slučaju obavezni, ili nam to možda može poslužiti kao opcija, evidentiranje prekovremenih sati rada za navedene situacije, te da li možda postoje moguće posljedice za navedeno?