Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

18. REALIZACIJA UGOVORA

NAZAD

Raskid ugovora zbog nepoštovanja ugovornih obaveza od strane dobavljača Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Radi se ustvari o realizaciji ugovora potpisanog po okončanju otvorenog postupka za nabavku laboratorijske opreme. Naime, prodavac nije u potpunosti isporučio robu u skladu sa potpisanim ugovorom i specifikacijom. U više navrata smo mu se obraćali pismeno da uvaži reklamaciju za sporne stavke i preuzme reklamiranu robu, te isporuči predmetnu opremu u skladu sa potpisanim Okvirnim sporazumom, Ugovorom o javnoj nabavci, Aneksom 3 i narudžbenicom. Prodavac nije želio ni da ispravno ispostavi fakturu za stavke koje je uredno isporučio, tako da istom nije ništa ni plaćeno, a roba se nalazi kod nas. Nakon svega, smo mu u skladu sa potpisanim ugovorom i ZOO najavili i raskid ugovora u slučaju da ne ispuni svoje preuzete i ugovorene obaveze u naknadnom roku koji smo mu ostavili. Ni u naknadnom roku nije ispoštovao što je ugovoreno, pa ni ispravno ispostavljanje fakture za dio koji je uredno isporučen kako bi se prema njemu izvršila obaveza plaćanja. Moram napomenuti da je i u ugovoru naznačeno da će se tek izvršiti obaveza plaćanja po urednoj isporuci predmeta nabavke i u roku od 30 dana od ispravno ispostavljene fakture. Moja pitanja su sljedeća: 1. Je li u skladu sa zakonskim propisima da mu upakujemo spornu opremu i putem pošte vratimo na adresu, s obzirom da se oglušio na naše dopise? 2. S obzirom da se u skladu sa članom 491. Zakona o obligacionim odnosima ako prodavac u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on raskida po samom zakonu, je li potrebno donositi Odluku o raskidu Ugovora nakon svega ili ne?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjene ugovora zbog vanrednih okolnosti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: JU Osnovna Škola je nakon sprovedene tenderske procedure sklopila ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem. Predmet ugovora je priprema hrane u školskoj kuhinji za djecu/đake škole. Dobavljač se naplaćuje shodno broju djece (cijena je određena po meniju) i dodatno je obavezan da školi uplaćuje 500 KM na mjesečnom nivou za zakupninu školske kuhinje koju koristi. Procijenjena vrijednost javne nabavke je definisana shodno procjeni broja djece. Broj djece koji koristi uslugu je rapidno opao radi epidemioloških mjera Kriznog štaba (radi COVID 19 pandemije) kada je škola u periodima bila potpuno obustavljena. Naplata dobavljača je značajno smanjena te se isti više puta obraćao školi sa zahtjevom da se smanji i cijena zakupa kuhinje koja je u tenderskoj dokumentaciji određena u iznosu od 500 KM mjesečno. Na koji način bi se moglo udovoljiti zahtjevu dobavljača kada je u pitanju smanjenje cijene zakupa kuhinje, uzimajući u obzir vanredne okolnosti, a da se ne prekrše odredbe Zakona o Javnim nabavkama?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora zbog neispunjavanja ugovornih obaveza od strane dobavljača Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Nakon provedenog postupka JN putem konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, i provedene e-aukcije, zaključen je ugovor s ponuđačem N.N. o isporuci aparata. Ponudom, i ugovorom, ponuđač se obavezao da će aparat instalirati i pustiti u rad u prostorijama ugovornog organa. Međutim, neposredno nakon toga, utvrđeno je da aparat faktički ne ispunjava uvjete iz TD (tačnije, ne proizvodi količinu vode (što mu je namjena) u mjeri u kojoj se tražilo u specifikaciji, i u kojoj je to pisalo u ponudi, nego je ta količina znatno manja). Dobavljač je obaviješten o istom, i ne želi otkloniti nedostatke aparata, tvrdeći da je isti pri njihovoj probi, u njihovim prostorijama, funkcionisao kako treba. Dobavljač je dostao i garanciju uz aparat, ali isti nije otvoren za saradnju, nego još prijeti i tužbom UO, uz tvrdnje da su dostavili aparat i tako ispunili svoje ugovorne obaveze. Na koji način ugovorni organ može riješiti ovakav problem?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Odgovornost ugovornih strana za ispunjavanje obaveza iz ugovora o javnoj nabavci Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Nakon završene e-aukcije Ugovorni organ je zaključio ugovor sa izabranim ponuđačem dana 11.05.2021.godine, a kojim ugovorom je regulisano da je izabrani ponuđač dužan isporučiti robu ugovornom organu u roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora (do 11.06.2021.godine). Izabrani ponuđač nas je usmenim putem kontaktirao i obavijestio da nije u mogućnosti isporučiti robu do 11.06.2021.godine već 14./15.06.2021.godine i rekao da će nas pismenim putem obavijestiti o navedenom i dostaviti nam dokaz zašto nije u mogućnosti isporučiti robu do roka regulisanog ugovorom (čekaju isporuku od svog dobavljača). Pitanje glasi: kako da postupi Ugovorni organ u ovom slučaju, da li je obavezan nakon što ga izabrani ponuđač obavijesti da nije u mogućnosti isporučiti robu u roku regulisanom ugovorom, pismenim putem zatražiti od izabranog ponuđača da ispuni ugovor u naknadnom roku (npr. u roku od 7 dana od prijema obavještenja) u skladu sa članom 124. ZOO ili prećutno odobriti naknadni rok na osnovu obavještenja izabranog ponuđača.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li je ugovorni organ u obavezi obavijestiti ponuđače o raskidu ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Kao ugovorni organ imamo namjeru izvršiti jednostrani raskid ugovora sa izabranim ponuđačem jer nije isporučio robu u ugovorenom roku. Koja je procedura nakon izvršenog jednostranog raskida ugovora, odnosno da li smo u obavezi donijeti Odluku o poništenju postupka i ako jesmo da li istu trebamo dostaviti svim ponuđačima koji su učestvovali u postupku nabavke sa rokom za žalbu od 5 (pet) dana i kada možemo pokrenuti novi postupak javne nabavke (u pitanju je konkurentski zahtjev za dostavu ponuda)?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Duža realizacija ugovora nego što je planirano Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U Ugovoru o izvođenju radova navedeno je: “Izvođač se obavezuje da će sve poslove iz člana 1. ovog Ugovora završiti u roku od 90 kalendarskih dana od dana uvođenja u posao te da će radove izvoditi u skladu sa dinamičkim planom koji će usaglasiti sa Nadzornim organom Investitora. Navedeni rok za završetak radova može se produžiti samo uz saglasnost Investitora i u slučaju više sile.” Do sada je Izvođaču radova Investitor dva puta produžio rok za završetak radova. Međutim sada imamo problem sa Nadzornim organom u čijem Ugovoru o stručnom nadzoru stoji: “Nadzorni organ se uvodi u posao danom uvođenja Izvođača radova u posao. Usluga stručnog nadzora odnosi se na kompletan period realizacije ugovora o izvođenju radova izgradnje. Predviđen rok da izvođač radova završi radove je 90 kalendarskih dana od dana uvođenja izvođača radova u posao.” Nadzorni organ tvrdi da njemu treba više platiti jer su rokovi produženi za izvođenje radova. Na koji način bi mogli riješiti problem sa Nadzornim organom?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Postupanje UO po presudi Suda BiH Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorno tijelo provelo je postupak javne nabave i donijelo odluku o izboru i odabralo prvoplasiranog ponuditelja kao najpovoljnijeg. Drugoplasirani ponuditelj se žalio na odluku o izboru i URŽ je uvažio žalbu te svojim rješenjem diskvalificira prvoplasiranog ponuditelja. Ugovorno tijelo je postupilo po rješenju URŽ-a i dodijelilo ugovor drugoplasiranom ponuditelju. Prvoplasirani je pokrenuo upravni spor protiv rješenja URŽ-a i sudskom odlukom (presuda) je poništeno rješenje URŽ-a kojim je prvoplasirani diskvalificiran. U međuvremenu, drugoplasirani je izvršio dodijeljeni ugovor, vrijeme je prošlo i novac predviđen za tu nabavu je već utrošen kroz dodijeljeni ugovor. Naše pitanje je, kako u ovoj situaciji da postupi ugovorno tijelo? Da li da poništi postupak ili da dodijeli ugovor prvoplasiranom kojeg je URŽ diskvalificirao (što bi značilo drugi ugovor u istom postupku), te koje bi posljedice prouzročila odluka o poništenju, odnosno dodjela ugovora prvoplasiranom?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Utrošene pojedine stavke iz godišnjeg ugovora o nabavci roba. Kako postupiti? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imamo potpisan ugovor prije četiri mjeseca za nabavku lijekova koja se sastoji iz više lotova a lotovi su sastavljeni iz više srodnih stavki. Nova nabavka za isti predmet nabavke je planirana po isteku postojećeg ugovora tj. Krajem tekuće godine tj.2021.godine. Trenutno imamo situaciju da su u okviru lota utrošene određene stavke , kako da postupimo da li pokrećemo postupak samo za te utrošene stavke do pokretanja planiranog postupka (pravimo li izmjenu i dopunu plana) ili pokrećemo postupak nabavke za utrošene količine utroškom sredstava planiranim u planu nabavki za taj predmet nabavke i za period naznačen u planu nabavki ili pokrećemo ranije cijeli postupka nabavke i za one stavke koje nisu utrošene?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Isporučena roba ne odgovara isporučenim količinama i kvalitetu Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je sproveo javnu nabavku robe ekopeleta nakon sprovedenog konkurentskog postupka. U pitanju je okvirni sporazum na period od dvije godine. Nakon sprovedene e-aukcije, prošao je ponuđač iz Vlasenice. Cijena na e-akciji je smanjena za oko 10 hiljada KM. Tenderskom dokumentacijom je propisano da se sporazum zaključuje na period od dvije godine, da će se vršiti sukcesivna isporuka a da je najduži rok isporuke 24 časa. Ugovorni organ je na osnovu narudžbenice tražio isporuku 6 tona, međutim oni su izvršili isporuku za manje od 150 kg (manje 10 vreća peleta). Isporuka je izvršena tako što su na paleti u srednjem djelu ostavljali prazan prostor te iznad redali ostale vreće kako se prilikom prijema robe ne bi uočio manjak robe. Također, traženo je da isporuka bude vršena od 10 časova do 2, oni su izvršili isporuku u 9 časova. Nakon uočenog nedostatka Ugovorni organ je kontaktirao ponuđača, te zahtijevao otklanjanje navedenog manjka, da nam fakturišu robu koju su i isporučili, te smo dobili negativan odgovor da je roba isporučena u potpunosti, da vreće ne mogu biti tako složene i sl. Pored navedenog kvalitet vreće je jako loš, budući da je svaka pocijepana i da pelet ispada. Na koji način da postupi Ugovorni organ, budući da se ne radi o maloj količini novca i da nije u pitanju mala količina peleta? Kako ugovorni organ da nadoknadi izgubljenu robu iz prethodne narudžbe? Da li postoji mogućnost ulaganja nekog prigovora ponuđaču ili raskida Okvirnog sporazuma, i dodjeljivanje drugom najpovoljnijem ponuđaču sa spiska. Mišljenja smo da se navedeni iznos umanjen na e aukciji, pokušava nadoknaditi isporučivanjem manje količine robe. Molimo Vas, da nam predložite najbolje opcije i način na koji ugovorni organ može postupiti, budući da se radi o robi koja nam je neophodna a i situaciji da se Okvirni sporazum zaključio na period od dvije godine.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izmjena ugovora zbog vanrednih okolnosti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: JU Osnovna Škola ima potpisan ugovor sa dobavljačem o pripremi užina (Konkurentski zahtjev). Procijenjena vrijednost u tenderskoj dokumentaciji je podrazumijevala veći broj učenika i broja potrebnih užina u produženom boravku ali zbog nastale situacije vezane za Corona virus realizacija i naplata dobavljača je značajno manja od planirane. U sklopu tenderske dokumentacije i potpisanog ugovora je i uslov da dobavljač od škole iznajmljuje kuhinju u kojoj priprema predmetnu hranu. Kuhinju dobavljač ne može koristiti u druge svrhe. Imajući u vidu da je naplata dobavljača značajno manja od planirane, dobavljač se obratio sa zahtjevom da se proporcionalno smanji i kirija za kuhinju koju koristi za pripremu hrane. Važno je napomenuti da je važno za školu da održi ugovoreni odnos jer nije moguće planirati kada će biti potrebe za navedenom uslugom….epidemiološkim mjerama je produženi boravak bio zabranjen pa zatim ponovo odobren. Da li ugovorni organ ima pravo imajući u vidu situaciju odobriti izmjenu cijene kirije dobavljaču koja je ranije ugovorena bez raskida ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Produžavanje roka realizacije ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Potpisan je ugovor o nabavci određene opreme. Ugovorom je definisano da prvi dio odmah se dostavlja po potpisivanju ugovora (što je i učinjeno), a drugi dio opreme u roku od 30 dana. Ugovor je potpisan na iznos od oko 6.000 KM (direktni sporazum). Prvi dio sredstava je uplaćen od strane ambasade Bugarske, a drugi dio će nam uplatiti nakon izvještaja o realizaciji ugovora (prvog dijela). Izvještaj smo poslali i trenutno čekamo povratnu informaciju i doznačavanje ostatka sredstava. U međuvremenu, javlja nam se i dobavljač sa informacijom da ne može ispoštovati rok za isporuku drugog dijela robe, već nekada krajem aprila (kad će već isteći rok za isporuku), jer je roba u Austriji i nisu u mogućnosti ranije dostaviti. Znamo da nije dozvoljeno Anexirati ugovore. Možda da tražimo pisanu obavijest od dobavljača sa obrazloženjem (uzrocima kašnjenja, jer je viša sila u pitanju) , ali evo sada i ne znamo kada će uplatiti Bugarska drugi dio sredstava (preko Ambasade u BiH). I člankom ugovora je definisano da ukoliko dobavljač nije u mogućnosti dostaviti rubu u navedenim rokovima, ili ako krši bilo koju odredbu ugovora, Naručilac zadržava pravo jednostranog raskida ugovora. Napominjemo, da nam je roba potrebna. Nadamo se skorom odgovoru kako bismo što prije prevazišli navedenu situaciju. I jeli potrebno da napravim sl. Zabilješku?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Neisporučivanje ugovorene robe Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorili smo nedavno otvorenim postupkom sredstva za higijenu, gdje smo u specifikaciji pisali i 40.000 jednokratnih rukavica i 6 kanti po 5 litara dezinfekcionog sredstva. Oni nam neće da isporuče, pravdajući se da njihov dobavljač nema. S obzirom da je stanje epidemije virusa covid 19 rukavice su planirane za to u mnogo većim količinama nego što nam je ranije trebalo i zaista su nam hitne i neophodne, jer je u Zavodu rukavica nestalo. Znam da neće da nam isporuče, jer čitavu prošlu godinu nam nisu isporučili 5000 rukavica koje smo imali ugovorene, a svaki put smo pisali narudžbu. Na koji način mogu doći do te robe.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Može li se ugovorom predvidjeti sukcesivna isporuka predmeta nabavke Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorno tijelo provelo je postupak u kojem je predviđeno sklapanje ugovora, (bez i sa sukcesivnim izvršenjem), gdje zbog drugih okolnosti nije bilo moguće sklopiti okvirni sporazum. Kako ugovorno tijelo ne bi bilo prinuđeno na realizaciju ugovora osobito u smislu nekih nepredviđenih okolnosti koje se mogu dogoditi, da li je dozvoljeno ugovornom tijelu da u ugovor ugradi odredbu da pravno djelovanje i obveze iz ugovora nastaju onda kada ugovorno tijelo izda narudžbenicu za predmet nabave, a ne trenutkom potpisivanja ugovora, tako da u slučaju ne realizacije ugovora, ugovorno tijelo nema posljedica u smislu eventualne naknade štete i sl.?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Realizacija i količine iz OS Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Pitanje je vezano za realizaciju ugovora, odnosno zaštitu prava izvođača u realizaciji ugovora. Okvirni sporazum (radovi) je potpisan na period od dvije godine u vrijednosti 100.000,00 KM, nakon toga potpisuje se pojedinačni ugovor na 50.000,00 KM u kojem je jasno navedeno da ugovor važi 12 mjeseci od obostranog potpisivanja. Nakon isteka ugovora realizacija istog je manja od 10%, pri čijoj je realizaciji izvođač ispoštovao sve naručene radove, na što investitor nije imao primjedbi. Obzirom da je istekao prvi pojedinačni ugovor, pitanje je, da li se mogu količine iz prvog ugovora ponovo ugovarati, tj. prenositi u drugi ugovor, te općenito, koja je pravna zaštita izvođača u navedenom slučaju?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Plaćanje isporučene robe nakon isteka ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam pitanje u vezi sa fakturom koju dobijemo datumski nakon isteka Ugovora JN. Primjer: Roba je isporučena za vrijeme trajanja ugovora (otpremnica je sa datumom u periodu trajanja ugovora) ali sama faktura je kasnila dva mjeseca. Da li je prihvatljiva faktura sa datumom koji je nakon isteka Ugovora?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Gdje se objavljuje promjena vrijednosti sklopljenog ugovora? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Zaključili smo ugovor za stručno usavršavanje policijskih službenika, na osnovu provedenog postupka po proceduri Aneks II dio B – neprioritetne usluge. U okviru njega predviđena je bila i obaveza dobavljača za izvođenje praktične nastave. Međutim, zbog stanja pandemije, uzrokovane korona virusom, praktična nastava se neće održati. Provest će se samo on line obuka. Navedeni ugovor smo objavili na portalu Agencije za javne nabavke BiH u skladu sa pozitivnim pravnim propisima. Možemo li sada napraviti Aneks ugovora koji će se odnositi na obaveze ugovornih strana, ali i na ukupnu vrijednost ugovora? Jer bi vrijednost ugovora bila manja. Ili da raskinemo postojeći ugovor, a zaključimo novi? Te, da li se Aneks odnosno novi ugovor objavljuju na portalu javnih nabavki?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Ko je nadležan za rješavanja sporova iz ugovora o javnim nabavkama Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Možete li me uputiti na neke odluke URŽ i Suda BiH, u kojima su razmatrani ugovori zaključeni nakon provedenog postupka javne nabavke, ukoliko su vam poznate?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nemogućnost izvršenja ugovora zbog vanrednih okolnosti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je u 2020. godini proveo postupak javne nabavke i potpisao ugovor sa ponuđačem, međutim zbog nepredviđenih okolnosti do kraja važenja ugovora (do 31.12.2020. godine ) neće se moći realizovati ugovor. U ovom slučaju, uz objašnjenje nemogućnosti realizacije ugovora, da li se ide na raskid ugovora ? Postoji li ikakva mogućnosti da se aneksom ugovora produži period trajanja ugovora (Npr.: do 31. marta 2021. godine) koji bi se realizovao u ovom periodu, a do usvajanja plana javnih nabavki za 2021. godinu.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Rok realizacije ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: 1. Dali je nekim zakonom ili drugim zakonskim aktom predviđeni minimalni rokovi za isporuku: robe, pružanje usluga od dana zaključenja ugovora? 2. U postupku javne nabavke – nabavka pločastog namještaja za potrebe ugovornog organa primjenom konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda koji bi bio minimalni zakonski rok za isporuku i ugradnju pločastog namještaja od dana potpisivanja ugovora (npr. 7 dana). Procjena vrijednost nabavke je cca. 10.000 KM.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Definisanje ugovorne kazne u ugovorima o javnoj nabavci radova Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Obzirom da je TD zahtevana garancija za uredno izvršenje ugovora, koja se aktivira u slučaju ne izvršenja ugovorenog da li je opravdano da se zadržava iznos od okončane situacije jer iako je već ispostavljena nakon izvršenog posla, UO zadržavanjem dijela od iznosa od okončane situacije se osigurava da će izvođač izvršio ugovor u skladu sa ponudom.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raskid ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ugovorni organ je proveo postupak javne nabavke radova putem Konkurentskog zahtjeva, ugovor je potpisan sa ponuđačem sa najnižom cijenom nakon provedene e-aukcije. Nakon potpisanog ugovora i obilaska prostorije koju treba adaptirati, izvođač radova iznosi zamjerke na tehničku specifikaciju i nedostatke u predmjeru radova sa akcentom na predmjer elektroradova. Ponuđač nakon održanog sastanka podnosi varijacioni plan dodatnih radova koji novčano prelazi iznos osnovnog ugovora koji je potpisan. Ugovorni organ prije svega nema dodatna novčana sredstva u budžetu za dodatne radove, a ugovor je potpisan i radovi nisu počeli da se izvode. Obzirom da smo ušli u obligacioni odnos sa izabranim ponuđačem molimo vas da nam pomognete kako da izađemo iz ove situacije da li imamo osnove za sporazumni raskid ugovora.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Uvid u realizaciju ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li se zakonski može i kako tražiti od Ugovornog organa da se prisustvuje kod primopredaje premetne robe drugog dobavljača koji je prošao na e aukciji i dodijeljen mu je ugovor, obzirom da je nemoguće da se tražena roba po tenderu dostavi po toj cijeni/cijeni koju je ponudio osporeni ponuđač ? Kako se postupa u tom slučaju kad se zna da je cijena preniska za traženu robu, jer i sama procijenjena je recimo 100 000, a ponuđaču je dodijeljen ugovor za istu robu u vrijednosti 20 000.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

ODGOVOR: Odredbe Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“, br. 39/14), kao ni podzakonski akti ne zabranjuju da se predvidi avansno plaćanje u ugovorima o javnim nabavkama, to jest tenderskim dokumentacijama. Konkretno je i članom 3. stav (2) tačka e)…

Dodano:
PITANJE: Da li Zakon o javnim nabavkama BiH dozvoljava avansno plaćanje za robe i da li se može navesti u tenderskoj dokumentaciji?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nadzor nad radovima Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Može li osoba koja je zaposlena u Općini i radila je troškovnik radova za tendersku dokumentaciju biti istovremeno i nadzor nad takvom vrstom radova?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nadzor nad izvođenjem radova Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Pitanje se odnosi na nadzor radova: Može li Nadzorni organ (stručni nadzor) biti fizičko lice, pa da napravimo Ugovor o djelu, ili mora biti ovlaštena kuća kao Nadzorni organ, i koliko članova je neophodno da bude u nadzoru, i može li lice iz Ustanove biti jedno od članova komisije u stručnom nadzoru.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Uticaj niskih temperatura na ugovor o radovima Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Imam dva pitanja u vezi javne nabavke građevinskih radova koja se sastojala od dva lota. Naime, jedan ponuđač je prošao oba lota, žalbeni rok ističe 16.10.2020.a zaključenje ugovora 17.10.2020. Imali smo žalbu na tendersku dokumentaciju, i to nam je produžilo rok za završavanje postupka, i evo tek smo sada u mogućnosti da završimo postupak. Zanima me, s obzirom da je sada ružno vrijeme i kod nas već u minusu temperatura i skoro nemoguće za bilo kakve građevinske radove, a u pitanju je postavljanje toplotne izolacije na 1.800 M2 i izrada stepeništa, prilazne rampe za invalide i nadstrešnice, da li je moguće da se zaključi ugovor, a da se radovi nekako odgode za proljeće, ili na koji način sada to izvesti.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Dinamika plaćanja usluga Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U pitanju je javna nabavka usluga zimskog održavanja. Da li je zakonito propisati da se, u slučaju radnih dana (kada se angažuje mehanizacija i ljudstvo) vrši isplata 100% cijene, a u neradnim danima (kad nema intervencija) da se vrši isplata 35% cijene? Napominjem da predmetnom postupku nije planirano zaključivanje okvirnog sporazuma.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li se ugovor može realizovati u manjoj vrijednosti od ugovorene, zbog nedostatka finansijskih sredstava? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: S obzirom da je priliv sredstava s viših nivoa većinom neizvjestan, da li je zakonito da procijenjena vrijednost nabavke bude 300.000,00 KM, vrijednost zaključenog ugovora 270.000,00 KM, a zbog nedostatka sredstava (tj. nepristizanja očekivanih sredstava) ugovor bude izvršen do iznosa od 200.000,00 KM?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Provođenje postupka ukoliko se uvodi moratorijum na otplatu kredita? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Od strane banke informisani smo da imamo pravo koristiti jedan od načina za olakšanje otplate a kao posljedica pandemije korona virusa. Jedna od njih je moratorijum na otplatu kredita ili uvođenje grejs perioda, koji bi podrazumijevao mirovanje otplate kredita u određenom periodu ali i produženje perioda otplate za taj period. Kako smo informisani od strane banke, za korištenje ove pogodnosti dužni smo provesti postupak JN. Ukoliko smo korisnik kredita 100.000 KM/36, i želimo moratorijum npr. 3 mjeseca, što će značiti produženje roka otplate a samim tim i nešto veću kamatu od ukupno ugovorene kamate po ugovorenoj kamatnoj stopi, šta podrazumijeva postupak JN? Da li ima smisla i na koji način provesti postupak, kakav je smisao u tome da se javi druga banka koja bi uvela moratorijum na kredit kod ove banke?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Izvršenje ugovora Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Vezano za izvršenje ugovora, zanima me jesmo li dužni naručiti kompletnu količinu robe koja je specificirana u TD i zaključenom ugovoru? Naime, tijekom godine zbog određenih donacija, nismo imali potrebe naručivati dodatnu količinu.

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.