Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

Kako postupati sa započetim postupcima javnih nabavki u uslovima prirodne nesreće/vanredne situacije uzrokovane koronavirusom?

Kako postupati sa započetim postupcima javnih nabavki u uslovima prirodne nesreće/vanredne situacije uzrokovane koronavirusom?

Poštovane/i,

Agencija za javne nabavke je dala saopštenje vezano za hitne nabavke u uslovima nastale pandemije COVID-19. Saopštenje prenosimo u cjelosti:

“Povodom aktuelnih dešavanja u Bosni i Hercegovini u vezi sa Corona virusom (COVID-19) i nabavki neophodnih za sprječavanje širenja i ublažavanje posljedica istog, Agencija za javne nabavke Bosne i Hercegovine u okviru svojih nadležnosti definiranih Zakonom o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“, broj 39/14) – u daljem tekstu: Zakon, izdaje slijedeće

SAOPŠTENJE

Povodom aktuelnih dešavanja u Bosni i Hercegovini u svezi sa Corona virusom (COVID-19) i nabavki neophodnih za sprječavanje širenja i ublažavanje posljedica pomenutog- a u svezi sa službenim proglašenjem pandemije od strane Svjetske zdravstvene organizacije od 11.03.2020. godine, te Odluke o proglašenju stanja prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine od strane Vijeća ministara BiH od 17.03.2020. godine, Odluke o proglašenju stanja nesreće zbog coronavirusa  na području FBiH od strane Vlade FBiH od 16.03.2020. godine i Odluke o proglašenju vanredne situacije u RS od strane Vlade RS od 16.03.2020. godine- kao i okolnosti koje koje iz toga proizilaze kao što su ograničenje kretanja, izbjegavanje većih javnih okupljanja, potencijalnog zatvaranje granica BiH i slično, te specifične dinamike rada ugovornih organa koje opisane okolnosti nalažu, nameće se pitanje kako okončati već pokrenute postupke javne nabavke, jer se pojavljuje objektivan problem poštivanja postavljenih rokova, održavanja zakazanih javnih otvaranja ponuda, obilaska lokacija itd.

Ipak, ako ugovorni organi pravovremeno djeluju anticipirajući daljnji razvoj događaja, odredbe Zakona daju nekoliko alternativnih mogućnosti za rješenje situacija koje opisujete u sadržaju svog akta.

Prije svega ističemo da član 53. stav (6) propisuje izmjene i dopune tenderske dokumentacije kako slijedi:

„Ugovorni organ može napraviti izmjene i dopune tenderske dokumentacije pod uslovom da se one dostave zainteresirani kandidatima/ponuđačima istog dana, a najkasnije pet dana prije isteka utvrđenog roka za primitak zahtjeva za učestvovanje ili ponuda. U slučaju da takve izmjene podrazumijevaju suštinsku promjenu predmeta nabavke, ugovorni organ će produžiti rok za primanje zahtjeva za učešće ili ponuda u zavisnosti od složenosti predmeta nabavke. Rok za produženje ne može biti kraći od sedam dana.“

U tom smislu, ugovornim organima je na raspolaganju mogućnost da izvrše izmjene i dopune tenderske dokumentacije na način da produže rokove za dostavljanje ponuda za izvjesno razdoblje uz obrazloženje koje će se temeljiti na situaciji u BiH uzrokovanu pandemijom coronavirusa, odnosno odlukama vlada spomenutih u uvodu akta.

Nadalje, vezano za javno otvaranje ponuda, date su preporuke nadležnih organa koliko se osoba i u kojim uvjetima može nalaziti na jednom mjestu, te je preporučljivo da se navedeno poštuje, te bi ugovorni organi, ukoliko je to moguće, trebala organizovati javna otvaranja ponuda u skladu s tim. Isto vrijedi i za eventualne obilaske lokacija koje su predviđene tenderskom dokumentacijom.

Međutim, ukoliko ipak ni izmjene i dopune tenderske dokumentacije više nisu moguće, ili pak javna otvaranja ponuda nije moguće održati u skladu s preporukama nadležnih organa, nije moguće ispoštovati rokove propisane Zakonom i slično, ugovornim organima stoji na raspolaganju poništenje postupka javne nabavke u skladu sa stavom (3) člana 69. Zakona, prema kojem ugovorni organ može otkazati postupak javne nabavke  zbog dokazivih razloga koji su izvan kontrole ugovornog organa, uz obrazloženje koje se temelji na općepoznatoj situaciji u BiH uzrokovanu pandemijom coronavirusa.

Također, smatramo potrebnim naglasiti da se situacija u BiH uzrokovana pandemijom coronavirusa ne smije zloupotrebljavati kako bi se zaobišle ili kršile odredbe Zakona i podzakonskih akata, jer je pomenuto prekršajno i kaznenopravno kažnjivo, te će biti predmet praćenja u budućnosti.

Konačno, po pitanju brzih nabavki neophodnih za sprječavanje širenja i ublažavanje posljedica Coronavirusa u BiH, Agencija za javne nabavke BiH će uskoro izdati priopćenje i uputstva za postupanje za ugovorne organe i ponuđače u novonastalim okolnostima, o čemu će svi korisnici Portala javnih nabavki i javnost biti odmah obaviješteni, a isto će također biti objavljeno na web stranici Agencije za javne nabavke BiH.”

Saopštenje se može preuzeti i direktno na web stranici Agencije za javne nabavke: https://www.javnenabavke.gov.ba/bs-Latn-BA/news/264/priopcenje-povodom-aktuelnih-desavanja-u-bosni-i-hercegovini-u-svezi-sa-coronavirusom-covid-19.

Također, žalimo vas obavijestiti da savjetodavni servis REC-a posluje u punom kapacitetu, te da ćemo najvažnije obavijesti iz oblasti javnih nabavki, radnih odnosa FBiH i RS i finansija i računovodstva nastaviti obavještavati na našoj web stranici.

Vaš REC d.o.o.