Preskoči na glavni sadržaj Preskoči na pretragu

19.4. Prava radnika izabranih na neku javnu funkciju

NAZAD

Nosioci izvršnih funkcija-prava i obaveza iz radnog odnosa Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Može li djelatnik javne ustanove koji je imenovan u gradsko/općinsko izborno povjerenstvo tretirati u smislu članka 169. ZOR-a FBiH, odnosno članka 166. ZOR-a HBŽ, dakle kao kandidat za neku od javnih dužnosti? Također me zanima Vaše mišljenje imaju li djelatnici koji su imenovani u gradska/općinska izborna povjerenstva pravo na plaćeni dopust, slobodne dane i slično kod poslodavca za obavljanje poslova u GIP/OIP-u, temeljem posebnih propisa, npr. Izbornog zakona BiH?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Nosioci izvršnih funkcija-prava i obaveza iz radnog odnosa Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Može li djelatnik javne ustanove koji je imenovan u gradsko/općinsko izborno povjerenstvo tretirati u smislu članka 169. ZOR-a FBiH, odnosno članka 166. ZOR-a HBŽ, dakle kao kandidat za neku od javnih dužnosti? Također me zanima Vaše mišljenje imaju li djelatnici koji su imenovani u gradska/općinska izborna povjerenstva pravo na plaćeni dopust, slobodne dane i slično kod poslodavca za obavljanje poslova u GIP/OIP-u, temeljem posebnih propisa, npr. Izbornog zakona BiH?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Na šta se odnosi formulacija kada je radnik izabran direktno ili indirektno na javnu funkciju Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Možete mi protumačiti značenje sljedeći pojmova “izabran, direktno ili indirektno na javnu funkciju ili bude imenovan na položaj u bilo kojem zakonodavnom ili izvršnom tijelu na bilo kojoj razini vlasti” Šta se u ovom slučaju odnosi na “izabran direktno ili indirektno” da li samo putem izbora ili postavljenjem predsjednika Vlade na neki položaj ili i putem javnog natječaja? Što znači imenovan u bilo kojem zakonodavnom ili izvršnom tijelu? Da li se primjenjuje Zakon o državnim službenicima i namještenicima kao lex specialis u odnosu na Zakon o radu? Ako je određeno pitanje povoljnije riješeno Zakonom o radu, da li se i dalje treba primjenjivati Zakon o državnim službenicima i namještenicima kao lex specialis?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Povratak na posao radnika kojem je mirovao radni odnos zbog obavljanja javne funkcije Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Radnica sa stalnim zaposlenjem u zdravstvenoj ustanovi je imenovana na funkciju direktorice JU Centar za socijalni rad. Podnijela je zahtjev za mirovanjem prava i obaveza iz radnog odnosa i izdato joj je Rješenje o mirovanju prava i obaveza iz radnog odnosa u skladu sa članom 168. Zakona o radu ( “Sl. novine FBIH” broj; 26/16, 89/18 i 44/22). Radnica je prestala sa obavljanjem funkcije direktorice i podnijela je u zakonskom roku zahtjev za ponovno uspostavljanje radnopravnog statusa u zdravstvenoj ustanovi. Da li se može donijeti Odluka o vraćanju radnika na poslove na kojima je radio, pa zatim ugovor o radu na neodređeno vrijeme, obzirom da se ne radi o prijemu u radni odnos?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Povratak u organ službe nakon obavljanja javne funkcije Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Radnici je izdano Rješenje o mirovanju radnog odnosa zbog izbora za poslanicu u Skupštinu SBK/KSB počevši od 22.11.2018. godine. Nakon isteka mandata radnica-poslanica u Skupštini je podnijela zahtjev Administrativnoj komisiji Skupštine SBK/KSB za korištenje naknade plaće nakon prestanka javne dužnosti (“bijeli hljeb”) i dobila Rješenje kojim se ovo pravo ostvaruje u periodu od 22.11.2022. godine do 22.11.2023. godine. Dakle, radnica nije obavijestila poslodavca da želi da se vrati na posao nego da će još godinu dana koristiti svoje pravo iz Rješenja o naknadi plaće nakon prestanka javne dužnosti odnosno da joj radni odnos miruje još godinu dana. Da li ovoj radnici sada možemo dati otkaz ugovora o radu zbog toga što nije željela da se vrati na posao nakon isteka mandata nego što se opredijelila da joj radni odnos miruje još godinu dana po osnovu Rješenja Administrativne komisije Skupštine SBK/KSB? Da li smo možda trebali donijeti novo Rješenje o mirovanju radnog odnosa ili nešto drugo?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Pravo radnika izabranog na javne dužnosti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Lice koje je imenovano za direktora škole je zaposlenik te škole na neodređeno vrijeme, po njegovom zahtjevu donesena je i odluka o mirovanju prava i obaveza iz radnog odnosa za period dok obnaša dužnost detektora. Nakon prijevremenog razrješenja ili prestanka mandata direktora da li je potrebno da to lice podnosi obavijest istoj toj školi i traži od rukovodioca da ga vrati na radno mjesto na kojem je već radio prije imenovanja ili se on po automatizmu vraća na svoje ranije radno mjesto bez obaveze podnošenja obavijesti/zahtjeva jer se radi o istoj ustanovi odnosno aktima te ustanove o imenovanju, utvrđivanju prava na mirovanje prava i obaveza iz radnog odnosa a sada i razrješenju sa pozicije direktora škole?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Mirovanje radnog odnosa za vrijeme obavljanja javne dužnosti Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Radnik je podnio zahtjev za mirovanje prava i obaveza iz radnog odnosa, jer je imenovan za obavljanje dužnosti direktora na period od 3 mjeseca. U međuvremenu je u toku obavljanja te funkcije provedena konkursna procedura i radnik je primljen na mandatni period od 4 godine, tako da je radnik podnio ponovno zahtjev za mirovanje prava i obaveza ali po osnovu nove Odluke i perioda na koji se imenuje. Da li poslodavac donosi novo Rješenje u kojem postupa po novom zahtjevu i novoj Odluci, obzirom da Zakon ne propisuje koliko puta mogu nastupiti mirovanja prava i obaveza iz radnog odnosa?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Pravo radnika izabranog/imenovanog na javne dužnosti ili profesionalne funkcije Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: U izdatom Rješenju kod ranijeg poslodavca početkom protekle godine, imenovanom je utvrđeno da prava iz radnog odnosa miruju do mjeseca oktobra iste godine, kada mu u tom razdoblju, po sili zakona nastupa i prestanak radnog odnosa kod tog poslodavca. Sa utvrđenim datumom prestanka radnog odnosa donijeta je Odluka o prestanku ugovora o radu u toku trajanja mandata imenovanog. Prestankom vršenja njegove mandatne funkcije (smjena), imenovani se obratio nadležnim službama, radi isplate otpremnine u skladu sa odredbom člana 15. Zakona o plaćama i naknadama izabranih dužnosnika, nosilaca izvršnih funkcija i savjetnika u organima zakonodavne i izvršne vlasti Tuzlanskog kantona („Službene novine TK“ broj: 11/15, 4/17 i 22/1), cijeneći da neće obavljati druge poslove kod posljednjeg poslodavca, obzirom da ispunjava uvjete za ostvarivanje prava po Zakonu PiO-a. Kada je isti od posljednjeg poslodavca dobio negativan odgovor sa obrazloženjem da novoizabrani vršioci dužnosti ne mogu odlučivati o pravima prethodnih vršilaca, a istovremeno neuvažavajući njegov radni odnos i po istom materijalna prava utvrđena tim zakonom, koja egzistiraju, isti se nakon proteklih šest mjeseci od prestanka radnog odnosa po sili zakona, obraća prethodnom poslodavcu sa zahtjevom za isplatu otpremnine, dostavljajući odgovor od posljednjeg poslodavca na znanje. 1. Da li smo kao prethodni poslodavac u obavezi isplatiti otpremninu za odlazak u penziju, obzirom da je imenovanom u toku mirovanja radnog odnosa, nastupio i prestanak ugovora o radu po sili zakona, a radni odnos je nastavio kod posljednjeg poslodavca (zadnje plaće isplaćene na javnoj funkciji, posljednjih 14 mjeseci)? 2. Ukoliko eventualno jesmo, što sporimo, da li ćemo obračun otpremnine izvršiti na način da se prosječna plaća dovede na nivo plaće koju bi imenovani ostvario da je kod nas radio?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Prestanak mandata direktorima škola nakon stupanja na snagu novog zakona Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: 1) Izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju TK (“Sl. novine TK” br. 8/11), između ostalog propisano je sljedeće: Čl.19.stav (3) Izmjena zakona “ Licima zatečenim na dužnosti direktora škole, na dan stupanja na snagu ovog zakona, mandat prestaje po sili zakona, petnaestog dana od dana stupanja na snagu ovog zakona. Čl. 21. izmjena zakona kaže “ Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u “Službenim novinama Tuzlanskog kantona”. Dakle, zakon je objavljen u “Sl. novinama TK”, 11.05.2021. godine, na snagu stupio narednog dana 12.05.2021. godine. Po pitanju prestanka mandata direktorima škola mi smo izračunali da je dan kada svima prestaje mandat po sili zakona 27.05.2021. godine, dakle računajući 15 dana od dana stupanja na snagu tj. ne računajući 12.05.2021. godine jer piše “Od dana stupanja” dakle 13,14,15,16,17,18,19,20, 21, 22, 23, 24 ,25,26 i 27.05.2021. godine (15 dana). Međutim, pojavilo se i drugo tumačenje da taj dan nije 27.05.2021. godine (dan kada prestaje mandat po sili zakona), da su rokovi kod računanja stupanja zakona na snagu specifični i da se to ne računa po ZUP-u, pa da se i taj dan kada je Zakon stupio na snagu u ponoć računa, pa bi to bio 26.05.2021. godine. U velikoj smo dilemi u pogledu ovoga, Ugovor o obavljanju direktora škole je obligacioni Ugovor naslonjen na Zakon na radu i potpisuje se na mandatni period od 4 godine. Također je Ustavom TK, propisan način objave zakona u članu 26. propisano da kantonalni zakoni stupaju na snagu kao što je u njima određeno, ali ne prije nego što budu objavljeni. Također je to propisano i pravilima o izradi jedinstvenih pravnih propisa. Međutim: u dilemi smo te i Vas pitamo u konkretnom slučaju za mišljenje koji bi datum prestanka mandata po sili zakona direktorima škola trebao biti 26 ili 27.05.2021. godine? 2) .U vezi sa naprijed navedenim u dilemi smo i oko utvrđivanja prava na godišnji odmor direktorima kojima po sili zakona prestaje mandat, bez obzira hoće li taj dan biti 26.05 ili 27.05.2021. godine. Tako da imamo sljedeće situacije: A) Direktore kojima prestaje mandat, a koji su zaposlenici škole gdje obnašaju funkciju direktora na neodređeno vrijeme i koji će se vratiti na poslove nastavnika i koji nisu iskoristili drugi dio godišnjeg odmora iz 2020. godine do 30.06.2021. godine., B) Direktore kojima prestaje mandat, a koji su zaposlenici drugih škola na neodređeno vrijeme i koji će se u svoje matične škole vratiti na poslove nastavnika, a nisu iskoristili drugi dio godišnjeg odmora iz 2020. godine do 30.06.2021. godine., C) Direktore škola, koji nisu zaposlenici niti škole gdje obavljaju funkciju niti druge škole, nego po prestanku mandata po sili zakona idu na biro, a nisu iskoristili drugi dio godišnjeg odmora iz 2020. godine do 30.06.2021. godine, kao i to da neće moći iskoristiti pravo na stečeni godišnji odmor iz 2021. godine jer nakon prestanka mandata imenuje se v.d. direktora škole, tako da je upitno utvrditi direktoru kojem prestaje mandat godišnji odmor za 2021. godinu jer bi tada pod Ugovorom o obavljanju poslova istovremeno bila dva direktora u školi. Tako da evo molimo za mišljenje kako postupiti sa godišnjim odmorima u sva tri slučaja pod a, b i c?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Da li je sukob interesa ako predsjedavajući vijeća jedne opštine želi biti predsjednik Skupštine nekog javnog preduzeća? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li je sukob interesa ako predsjedavajući vijeća jedne opštine, želi biti predsjednik Skupštine nekog javnog preduzeća?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Pravo na korištenje godišnjeg odmora predsjedatelju općinskog vijeća nakon isteka mandata Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Da li Predsjedatelj Općinskog Vijeća, po zvaničnom isteku mandata, može koristi preostali godišnji odmor u funkciji Predsjedatelja Vijeća, a da mu ne prestaje radni staž do isteka godišnjeg odmora. Napominjemo da je funkcija Predsjedatelja profesionalna sa svim pravima i dužnostima koja proizlaze iz važećih propisa o radnim odnosima (plata, godišnji i sl.)

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Raspoređivanje na odgovarajuće radno mjesto direktora koji je razriješen prije isteka mandata Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Direktor JU je privremeno razriješen odlukom upravnog odbora, zbog nezakonitog poslovanja, prekomjernog zapošljavanja, viška rashoda nad prihodima, itd… S obzirom da je direktor poslodavac UO, isti smatra da je povod otkaza ugovora o radu s istim, tj. da je to akt o raskidu radnog odnosa. Dakle, smatraju da isti ne izrađuju akt rješenje o otkazu ugovora o radu bez otkaznog roka. Ustanova je shodno odluci otkazala, odnosno odjavila direktora s obaveznog osiguranja. Isti je prijavio nadležnoj inspekciji rada, koji su nam naložili da istog primimo u radni odnos, a shodno jednom članu iz ugovora o radu i to: Poslodavac je dužan nakon isteka mandata direktora s istim zaključiti ugovor o radu na neodređeno vrijeme, odnosno omogućiti mu zaposlenje u JU. Naravno, žalili smo se, ali sad u očekivanju ishoda pitamo da li smo ispravno postupili?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.

Može li se direktoru, u novom ugovoru o radu, unijeti klauzula da će nakon istaka mandata nastaviti raditi u ustanovi u skladu sa školskom spremom? Pročitaj više

Dodano:
PITANJE: Ukoliko trebamo uskladiti ugovor o radu sa direktorom sa pravilnikom o radu, a direktor je imenovan za mandatni period od četiri godine, mogu li mu novim ugovorom predvidjeti da će se nakon isteka mandata rasporediti na poslove koji odgovaraju njegovoj stručnoj spremi?

Samo pretplatnici mogu pristupiti sadržaju Portala.

Pročitajte kako postati pretplatnik ovdje.